Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

ברצלונה - המקומות שחייבים לבקר בהם


ברצלונה, בירת קטלוניה היא עיר ססגונית עם אווירה תוססת, אוכל מעולה ומבחר אתרים מעניינים והינה אופציה מתאימה לכל כיס לטיול אורבני.
היינו שם ב:
ספטמבר 2015
למשך:
4 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

לברצלונה הגענו לאחר שטיילנו באזור הפירנאים הספרדיים ועמק ארן (מוזמנים לקרוא על כך בפוסט נפרד בבלוג). ברצלונה היא עיר רומנטית ותוססת כאחד, המציעה אוכל מגוון וטעים, סיורים בעקבות ההסטוריה המעניינת של העיר, המון מקומות בילוי ואווירה ממכרת. כל אחד ימצא בה את מה שהוא אוהב, ומגוון האפשרויות פשוט גדול מדי לפוסט אחד. ליקטנו בשבילכם מספר טיפים בתור התחלה (אך בהחלט מומלץ לקרוא במקומות נוספים):

לינה בברצלונה

לחברת AparTime הגענו דרך שיטוט וחיפוש מקום לישון בברצלונה. זהו משרד תיווך שבבעלותו נכסים בעיר, אותם הוא משכיר גם לתיירים במחירים לפי לילה. הדירות מתוחזקות בצורה טובה ופזורות במיקום מרכזיים בעיר. זהו פיתרון נוח הן מבחינת הקירבה לאזורי העניין בעיר והן מבחינת המחיר האטרקטיבי. אנחנו שכרנו דירה לארבעתנו שכללה 3 חדרי שינה (סה"כ 6 מיטות), שתי מקלחות, מכונת כביסה ומטבח מאובזר בעלות של €155 ללילה.

הקליקו כאן לחיפוש מלונות נוספים בברצלונה

רובעים מומלצים בברצלונה:

  • Born, Gothic - במרכז העיר, בקירבת מקומות בילוי, פאבים, מסעדות. בקרבת העיר העתיקה
  • Eixample (איחמפלה) - שכונה הבנויה בצורה יותר מודרנית, מלאה בחנויות אופנה ובתי קפה. מעט יותר רחוקה מאיזורי הבילוי
ברצלונה

אטרקציות בברצלונה

סיור חינמי בברצלונה עם חברת SANDMANS   

סיור רגלי מרתק המגולל את ההיסטוריה והתרבות של ברצלונה דרך סיבוב בעיר. הסיור יוצא כל יום מיציאת המטרו של תחנת Jaume l בשעות 10, 11 ו-14 ואורך כ-3 שעות. בנקודת המפגש פשוט חפשו מדריכים עם חולצות אדומות. מומלץ להגיע 10 דקות לפני כדי להבטיח את מקומכם. הסיור עצמו "חינמי" (כלומר לא מחייבים אתכם לשלם), אך נהוג לתת טיפים למדריכים בסוף הסיור. בשיטה זו של תשלום לאחר קבלת השירות, יש למדריכים תמריץ לתת את השירות הכי טוב שהם יכולים, ואכן, כל סיור שלהם שעשינו היה מאוד מהנה!

סיור בעקבות גאודי ותנועת המודרניזם - סיור רגלי נוסף מחברת SANDMANS

(עלות €12, לסטודנטים- €10) הסיור מתחקה אחר ההיסטוריה של האומן המפורסם אנטוני גאודי דרך המבנים המיוחדים שהוא עיצב וסיפורים על התקופה. מומלץ גם למטיילים שאינם חובבי אומנות מושבעים. הסיור יוצא כל יום מיציאת המטרו של תחנת Jaume l בשעה 30:14 ואורך כ-2.5 שעות. הסיור עובר דרך רובע אישמפלה המודרני ומסתיים ביצירת המופת הבלתי גמורה של סגרדה פמיליה. יש לציין כי כנסיית סגרדה פמיליה מרשימה מאוד מבחוץ, אך אפילו יותר מרשימה מבפנים! הכניסה לאולם המרכזי כרוכה בתשלום. כדי לדלג על התורים בכניסה מומלץ לקנות כרטיס שכולל כניסה מהירה ללא תור.

לחצו כאן למידע נוסף והזמנת סיור

מבנה גוטי ברצלונה
גרפיטי בברצלונה

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

גבעת המונטז'ואיק ומזרקת הקסם 

ה-Montjuic (מונט-ז'ואיק - הר היהודים) היא אחת הריאות הירוקות של ברצלונה - גבעה בחלק הדרומי של העיר בגובה 200 מטרים, הצופה כמעט על כל העיר, מצדה האחד, ומצדה השני צופה אל הים. השם, "הר היהודים" מתקשר למנהג של יהודים לקבור את מתיהם מחוץ לעיר. כיום, בית הקברות כבר לא קיים. על הגבעה מסלולי הליכה העוברים בין מוזיאונים ואתרי מורשת (מבצר עתיק). שווה לבוא להתרשם מהנוף גם אם אתם לא מתעניינים באומנות.
ניתן להגיע לתחתית הגבעה דרך המטרו (רכבת תחתית) ואז לבחור לעלות ברכבל, במדרגות הנעות או ברגל. ישנו רכבל נוסף ומאוד מומלץ היוצא מהנמל הישן של ברצלונה (Port Vell), הנסיעה איתו אורכת כ-15 דקות ותוכלו לזכות בתצפית יפה על ברצלונה. שימו לב, בחורף יש לוודא לפני שהוא פעיל (במזג אוויר קשה אינו פעיל). כדי להימנע מהתורים, כדאי להזמין את הכרטיסים מראש דרך האתר הבא.

מזרקת הקסם (Magic Fountain) הנמצאת בתחתית הגבעה יוצרת מופע מרשים של זרנוקי מים בשלל צבעים ולצלילי מוסיקה. המופעים מתקיימים מספר פעמים בכל ערב, בדרך כלל בכל חצי שעה ולמשך כ-10 דקות. רצוי להתעדכן בשעות המופעים בלינק הבא

הר היהודים ברצלונה
נוף פנורמי מגבעת ה Montjuic

שדרת הרמבלה (La Rambla) 

אחד הרחובות המפורסמים והמתויירים בעולם. הרחוב ארוך וססגוני ומלא במסעדות, חנויות פרחים ופיצ'פקס וכמובן הפסלים האנושיים המפורסמים. לא משתלם לאכול במסעדות ברחוב וכדאי להיזהר במיוחד מכייסים (ובכלל בכל ברצלונה- מובילה עולמית בתחום).

שוק לה בוקריה

לה בוקריה הוא שוק אוכל מקורה היוצא מתוך רחוב הLa Rambla. אפשר למצוא בשוק פירות וירקות טריים, מאפים, דגים ופירות ים ועוד. השוק עצמו מאוד תיירותי והומה. מומלץ להגיע בין השעות 9:30 ל11:00, בהם האוכל עוד טרי והשוק עוד לא עמוס.
הדוכנים שיותר קרובים לרמבלס יותר יקרים ולכן מומלץ להיכנס פנימה לדוכנים היותר מרוחקים.
כתובת: La Rambla 91
שעות פתיחה: ימים שני עד שבת בין השעות 8:00- 20:30. חלק מהדוכנים נסגרים לסייסטה בין השעות 14:00-17:00.

שוק לה בוקריה
שוק לה בוקריה
שוק לה בוקריה
שוק לה בוקריה

פארק גואל

מתחם גנים בו אפשר להתרשם שוב מגאוניותו של האמן גאודי. הייעוד המקורי של המקום היה שכונה יוקרתית, אך מאחר ולא נרשמה התעניינות גבוהה במתחם, הופסקה הקמת האתר באמצע. גאודי הספיק לבנות את שער הכניסה למתחם, את השטח הציבורי ושתי וילות לדוגמה. האתר נשאר נטוש במשך שנים ולבסוף נרכש ע"י עיריית ברצלונה והפך לפארק ציבורי. ב-2005 האתר הוכרז ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמית. חובה להזמין מקום מראש בשעות מסויימות. אפשר לעשות זאת דרך האתר הזה. הפארק עצמו אינו גדול ולכן סיור של כשעתיים מספיק כדי להתרשם מכולו.

פארק גואל
פארק גואל

בשביל הרעב והצמא - מסעדות מומלצות בברצלונה

באוכל, לברצלונה יש קטע משלה - הטאפאסים - מנות קטנות במחיר קטן (באופן יחסי כמובן) - כך שכל ארוחה מורכבת מהרבה מנות לבחירתכם. מגוון המנות והטעמים הוא גדול - כולל בשר ופירות ים טריים, ומומלץ מאוד לערבב שמחות ולהזמין יין מקומי או סנגריה (קוקטייל פירות על בסיס יין) ביחד עם האוכל.

Caputxes - מסעדת טאפאסים טעימה עם מחירים סבירים. מציעה ארוחה עסקית (menu del dia) במחיר של כ- €15 לאדם. קיימים מספר סניפים של המסעדה ברחבי האיזורים התיירותיים של העיר

Tosca tapas y vino - ביסטרו בר מעולה מול הפלאו דה לה מוסיקה (אולם קונצרטים במרכז העיר). סנגריה טעימה ומנות אוכל פשוט מעולות.

Rosa Negra - אם נמאס לכם מטאפאסים ואתם רוצים להתרענן עם אוכל מקסיקני, כדאי לכם לקפוץ לפה

Petit Pot Café Bistro - בית קפה, מומלץ לארוחת בוקר מפנקת

לסיים את הערב בבר קוקטיילים

כדאי לגוון לערב אחד לפחות, להשאיר את הסנגריה בבית, ולצאת לאחד מברי הקוקטיילים שהעיר מציעה. אנחנו אהבנו את Collage Art & Cocktail Social Club - זהו מקום קטן ואינטימי שמגיש קוקטיילים מושקעים ואסתטיים. אבל בהחלט כדאי לבדוק אופציות נוספות כי יש הרבה.

מסעדות ממולצות ברצלונה
מסעדות ממולצות ברצלונה
CAPUTXES

מסעדות ממולצות ברצלונה
קוקטיילים בCOLLAGE ART

שופינג גבירותי, שופינג!

Avinguda del Portal de l'Àngel - רחוב בו אפשר למצוא את כל המותגים המוכרים (H&M, Zara, Mango) וגם חנויות מקומיות שוות.

Primark - מחוץ למרכז העיר. ניתן להגיע באוטובוס. כלבו ענק עם בגדים לכל המשפחה במחירים ממש זולים. יש שתי חנויות פריימרק בברצלונה, למשל החנות בקניון L'illa. תמיד אפשר למצוא מציאות.

Decatholon - חנות לציוד ספורט וטיולים חלומית עם מחירים נוחים. אנחנו היינו בשתי חנויות- אחת באזור השופינג המרכזי ברחוב Avinguda del Portal de l'Àngel ולשנייה הגענו במקרה מאחר והייתה באותה הקניון של פריימרק. החנות ענקית ומכילה ציוד ספורט, סקי, צלילה, רכיבה, שטח ועוד.

שופינג ברצלונה

כאמור, אנחנו הגענו לברצלונה, לאחר שטיילנו באזור הפירנאים הספרדיים ועמק ארן. כדי למנוע נסיעה רצופה של כ-4 שעות, בחרנו לעצור להתרעננות בהר הMontserrat שנמצא על הדרך, כשעה לפני ברצלונה.

הר המונטסראט

פירוש שמו של ההר הוא "שיני המסור" – שם המתאר בצורה מוחשית ביותר את צורתו המיוחדת. הר זה מפורסם הן בשל יופיו והן בשל מנזר הילדים הניצב קרוב לפסגתו, המאכלס את פסל המדונה השחורה  שמושך אליו עולים לרגל נוצרים. הר המונטסרט הוא שמורת טבע המציעה מספר מסלולי טיול מאוד יפים (בקו הרכס), ולכן רצוי להגיע עם נעליים נוחות. כדי להגיע למסלולים אפשר לקחת Funicular  – רכבל המעלה אתכם במעלה ההר (€5 לכיוון). מדי פעם מארח האתר שוק איכרים אשר באים להציע תוצרת מקומית.

אופציות נוספות לאטרקציות בדרך מהפירנאים לברצלונה

  1. קיאקים באגם ליד העיירה Ager –  עלות €50 לקיאק זוגי. ניתן להשאיר את הקיאק בסוף המסלול ולחזור ברגל בעלות נוספת
  2. קניונינג / סנפלינג מפלים – בעיירה Rialp/Sort– חוויה כיפית (בעיקר בעונות החמות) ולא קשה מדי
  3. רפטינג בעיירה Sort

בעיירה Sort ממליצים גם על הדוכן של Creps de Muntanya כדי לאכול מחוץ לשגרה.

מונטסראט
הר המונטסראט
הר המונטסראט
הנוף מהר המונטסראט

לקריאה נוספת על ברצלונה

המלצות על מסעדות, אתרים וסיורים בברצלונה - של הבלוג "רואה עולם"

ברצלונה זריז - של הבלוג "משפחה בדרכים"

שלושה ימים בברצלונה – מדריך למטיילים שומרי כשרות - של הבלוג "מטיילים בכיפה"

השתמשתם באחד הטיפים? נהיתם? התאכזבתם? נשמח לשמוע - אנא הגיבו בסוף העמוד!

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin1
WhatsApp
Telegram