Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

חופשה רומנטית בפריז


מהאתרים ההיסטוריים היפיפיים שלה ועד למטבח יוצא הדופן, פריז היא יעד יוצא מן הכלל. תוכלו לשוטט בין מוזיאונים, בתי קפה, גנים מטופחים ולהשבות ברומנטיקה של העיר. פריז - אני התאהבתי! הצטרפו אליי לסופשבוע ארוך, שהרגיש לי קצר מידי ויפה באופן מיוחד.
היינו שם ב:
מרץ 2019
למשך:
3 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

פריז היא בירתה של צרפת וידועה גם כעיר האורות, עיר האהבה ובירת הקולינריה העולמית ואני חייבת לציין, שאחרי הביקור שלי בעיר, אני בהחלט מסכימה עם שלל התארים הללו. פריז היא פשוט אחת הערים היפות בהן ביקרתי. אתם מכירים את זה שבכל עיר יש את החלק של העיר העתיקה, שבו יש בניינים יפים? אז בפריז, הבניינים היפים והמיוחדים, חיכו לנו בכל מקום אליו הגענו, הרגשנו שכל רחוב הוא יצירת אומנות ופשוט נהננו סתם ללכת ברחוב ולהתפעל מהיופי שלו.
אנחנו בילינו סוף שבוע ארוך בעיר המיוחדת הזו ואני בהחלט מתכננת לשוב אליה. אם חשקה נפשכם בחופשה בפריז, אני ממליצה לתכנן לפחות חמישה ימים בעיר. 

בפוסט זה אחלוק המלצות למלון בוטיק יפיפיה ואספר על מקומות שכדאי לבקר בהם, בפרט לאלה שזו הפעם הראשונה שלהם בעיר. מכיוון שפריז יכולה להיות יקרה, אחלוק איתכם לאורך הפוסט, גם, כמה טיפים לחסכון. 

רק שתדעו שכתבתי עוד שני פוסטים על פריז: המלצות לסיור אוכל ומסעדות מעולות בעיר, ומדריך ללוקיישנים לצילום בפריז שגם כולל טיפים איך לצלם תמונות יפות וגם יעשה לכם חשק להגיע לעיר היפה הזו. 

חופשה רומנטית בפריז
הו פריז, את כל כך יפה

מלון מומלץ בפריז

Hotel Square Louvois 

בחירת המלון בפריז הייתה משימה קשה - פשוט כי כל מלון שהסתכלנו עליו היה יפיפיה ומעוצב בצורה מיוחדת יותר מהקודם לו, לבסוף מעל כולם בלט מלון "סקוור לובואה“ ובו בחרנו. זהו מלון בוטיק מקסים, בעל 4 כוכבים, שעוצב בקפידה על ידי מעצבת הפנים לסלי גוטייה בסגנון קלאסי: שילוב של פרקט מעץ אלון, שטיחי קיר, כרכובים וציורים בגוונים כהים..

המיקום של המלון מעולה: הרובע השני של פריז, ממש בלב העיר ובמרחק הליכה של כ-7 דקות ממוזיאון הלובר (Louvre) והגנים המלכותיים (Royal Palace) וברחוב צדדי ושקט. בקרבת המלון תחנות מטרו רבות, המון מסעדות, מאפיות ופטיסרי טובות. כל עובדי המלון אליהם פנינו היו מאוד חביבים ונכונים לעזור בכל מה שצריך (המלצות למסעדות ולאתרים, הזמנת מונית, כרטיסים לשייט ליילי ועוד), אפילו אחד מעובדי הקבלה ידע כמה מילים בעברית, שלמד משכניו היהודים במרוקו.

למלון 50 חדרים במספר גדלים: יחיד, זוגי, חדרי משפחה ודופלקס. אנחנו ישנו בחדר הזוגי מסוג ”סופריור", שהוא קצת יותר גדול מהחדר הזוגי הרגיל. החדר עוצב בגוונים שחורים - כחולים עם נגיעות נחושת, בעל תקרה גבוהה וחלונות גדולים, המכוסים בוילונות מפוארים. החדר כלל מיטה מאוד נוחה, שולחן כתיבה, מכונת קפה וקפסולות. המקלחת שעוצבה באופן ייחודי עם אריחים צבעוניים בטוויסט מרענן ומפתיע אל מול המראה של שאר חללי המלון, כללה מוצרים של החברה היוקרתית "לאוקסיטן" (L'Occitane), להשלמת החוויה הצרפתית.

מלון מומלץ בפריז
מלון "סקוור לובואה“ - איזה עיצוב יפיפיה
מלון מומלץ בפריז
האריחים הייחודיים בחדר המקלחת

למלון יש ספא, המעוצב בסגנון בית מרחץ רומי (קצת מזכיר מערה) וכולל בריכה מחוממת וחדר כושר. לאחר יום הסתובבות בעיר ׳על הרגליים׳, כייף לעשות הפסקת אחר הצהרים קצרה ולהתרענן בספא.

המלון מציע אירוח על בסיס לינה בלבד, או לינה וארוחת בוקר. מאחר ורצינו לחוות כמה שיותר מהעיר, העדפנו לאכול את ארוחות הבוקר בפטיסרימאפיות מקומיות (תוכלו לקרוא על כך בפוסט האוכל בפריז).

אנחנו ממש נהננו מהשהייה במלון וממליצים עליו בחום.

לפרטים נוספים על המלון

מלון בפריז
הבריכה במלון "סקוור לובואה“ - הפסקת מנוחה באמצע היום
מלון עם ספא בפריז
איזור הספא במלון - איזה פינוק

אטרקציות בפריז

פריז פאס (Paris Pass)

לפני שנתחיל, אני רוצה לספר לכם על ה"פריז פאס" - כרטיס שנוצר עבור תיירים בעיר ומאפשר כניסה בחינם ליותר מ-60 אטרקציות מרכזיות (כמו מוזיאון הלובר, ארמון ורסאי, שייט על נהר הסיין, מוזיאון השעווה, מגדל מונפרנס, שער הניצחון ועוד), כניסה מהירה לאטרקציות (דילוג על תורים), נסיעות בחינם בתחבורה הציבורית באזורים 1-3, יום נסיעה אחד באוטובוס Hop On - Hop Off, הנחות במספר מסעדות ומפה של העיר. ניתן לרכוש כרטיס ליומיים, ארבע או שישה ימים (המחיר משתנה בהתאם). אני חושבת שהכרטיס הזה מאוד מתאים למי שמתכננן לבקר בהרבה האתרים המרכזיים של פריז ויכול לחסוך כסף וזמן.

למידע נוסף על כרטיס "פריז פאס" ורכישתו לחצו כאן

רוצים ללמוד איך להזמין אטרקציות וסיורים בקלות?

קתדרלת נוטרדאם

קתדרלת נוטרדאם של פריז (Cathédrale Notre-Dame de Paris), כנראה אחת הקתדרלות המפורסמות בעולם. בנייתה החלה בשנת 1163 ונמשכה יותר ממאתיים שנה בסגנון בנייה גותי, המאופיין בבניה מפוארת מאוד עם עיטורים רבים. ואכן, ׳הגבירה׳ היא אחת הקתדרלות היפות שראיתי. היא ממוקמת על האי "איל דה לה סיטה", בלב פריז, ואם השם שלה מצלצל לכם מוכר זה בגלל שהיא הייתה מוקד העניינים בספרו המפורסם של ויקטור הוגו "הגיבן מנוטרדאם". כדי להשלים את הביקור, אני ממליצה להיכנס אליה (זה אפילו בחינם!) ולהתרשם מהפאר הרב ואף לעלות לתצפית על העיר מהגג שלה (זה כבר בתשלום), רק קחו בחשבון טיפוס של 387 מדרגות. לקתדרלה היסטוריה מפוארת ומעניינת, בחלק הפנימי שלה תוכלו למצוא תצוגה המתארת את שלבי הבנייה שלה לאורך השנים.

טיפ של אלופים - כנסיית נוטרדאם היא האתר התיירותי החינמי הכי פופלארי בפריז, עם למעלה מ-14 מיליון מבקרים בשנה. בהחלט לא לפספס אותה, אבל להגיע מוקדם ככל האפשר, כדי להימנע מהמתנה בתורים בכניסה לכנסיה ובעליה לתצפית.

נכון לכתיבת שורות אלה (אפריל 2019) אסון גדול התרחש בקתדרלה: כתוצאה מעבודות בנייה במקום, שריפה אימתנית פרצה וכילתה את ׳היער׳, הכינוי לתקרת הקתדרלה, שנבנתה מיער עצי אלון, הצריח המחודד (ששוחזר במאה ה- 19) קרס ולצערי הרב, נזק רב נגרם למבנה. אולם, כששככו הלהבות, בתום לילה דרמטי, בו ׳הגבירה׳ בערה, התגלה כי הכבאים הצליחו להציל את קירותיה החיצוניים, את מגדלי הפעמון המרכזיים וכמעט שלא נגרם נזק לחלליה הפנימיים. מילארדרים מרחבי העולם התנדבו לתרום מאות מיליוני יורו בכדי לנסות ולשקם את המבנה. לפני ביקורכם במקום, התעדכנו בסטאטוס של עבודות השיקום. בכל מקרה, אני ממליצה להגיע לבקרה ולו רק בכדי להתרשם מקירותיה החיצונים, שכאמור ניצלו.

קתדרלת נוטרדאם פריז
קתדרלת נוטרדאם בימיה היפים

גשר המנעולים בפריז

כ-5 דקות הליכה מקתדרלת נוטרדאם תמצאו את גשר ׳פון דז אר׳ (Pont des Arts), הידוע, גם, בכינויו ׳גשר מנעולי האהבה׳. הגשר קיבל את כינויו בזכות המנהג של זוגות האוהבים, אשר היו מגיעים, נועלים אליו מנעול וזורקים את המפתח לנהר הסיין, בכדי להבטיח את אהבתם הניצחית. בשנת 2015 עיריית פריז החליטה לשים קץ לאגדת האהבה הניצחית ולהסיר את כל המנעולים מחשש לקריסת הגשר מכובד משקלם. האוהבים, המגיעים לפריז, לא ויתרו על המנהג ועדיין תוכלו למצוא מספר גשרים בעיר ועליהם נעולים מנעולי אהבה. אנחנו גילינו גשר כזה, ממש מול מוזיאון הלובר, שלא היה מבייש אף גשר מנעולים בעולם ושמו: Passerelle Léopold Sédar Senghor.

גשר המנעולים בפריז
גשר המנעולים בפריז

שייט על נהר הסיין

דרך נהדרת לחוות את פריז היא בשייט על נהר הסיין, שמתפתל ועובר בליבה של פריז, ליד כל האתרים המפורסמים: הלובר, מגדל אייפל, קתדרלת נוטרדאם ועוד. השייט כולל הסברים (בצרפתית ואנגלית) ממדריך אודות האתרים וההיסטוריה שלהם. אנחנו בחרנו להצטרף לשייט ליילי בן שעה, שהיה רומנטי במיוחד: כל האתרים מוארים ובמיוחד מגדל אייפל, שמנצנץ כל שעה עגולה. יש אופציות רבות לשייט על נהר הסיין ויש אפילו כאלה שכוללים משקה, או ארוחה מפוארת. אנחנו עלינו על ספינה, שיוצאת מהמעגן ליד מוזיאון הלובר, בעלות של 12 יורו לאדם. 

מגדל אייפל בלילה
מגדל אייפל נוצץ בלילה

תצפית על פריז

ממגדל אייפל, שנחשב למגדל הכי גבוה בעיר, ישנה תצפית נהדרת על כל העיר, רק יש לה חסרון בולט אחד - לא רואים ממנה את מגדל אייפל עצמו!  לכן אני ממליצה לכם על התצפית ממגדל המונפארנס (Montparnasse Tower) המתנשא לגובה של 200 מטרים ומספק תצפית של 360 מעלות על העיר. 

אם מזג האוויר יאפשר זאת, תוכלו אפילו לצאת למרפסת החיצונית. ויש לו יתרון נוסף ומשמעותי - אין אליו את התורים האינסופיים שיש למגדל אייפל. מחיר למבוגר- 19 יורו וכרטיס משולב לתצפית יום ולילה יעלה 23 יורו (מחיר מוזל לילדים).

לפרטים נוספים לחצו כאן.

תצפית על מגדל אייפל

טיפ של חסכנים - יש שני מקומות מהם נשקף נוף מהמם של גגות העיר בחינם לגמרי: ׳סקרה קר׳ (הסבר בפסקה הבאה) והגג של מרכז הקניות printemps. 

בזיליקת סקרה קר

בבזיליקת ׳סקרה קר׳  (sacre coeur) ובתרגום לעברית "הלב הקדוש“, היא כנסיה יפיפיה, הניצבת על ראש גבעה. תוכלו להתרשם מהכנסייה וגם לזכות בתצפית על כל העיר. מדובר באתר תיירותי במיוחד; הכנסייה השנייה הכי מתויירת בפריז, אז אל תעשו את הטעות שאנחנו עשינו ואל תגיעו בסוף השבוע בשעות הצהריים - האתר הומה אדם. אם אתם משכימי קום, אנחנו ממליצים להגיע לבזיליקה ולצפות ממנה בזריחה- גם תזכו בנוף מדהים וגם המקום יהיה ריק מאנשים.

אם אתם כבר באזור אני ממליצה לא לפסוח על קיר "I love you" - זהו קיר עצום עליו כתוב "אני אוהבת אותך“ בכל השפות בעולם, כולל בעברית. תיירים רבים מחמיצים את הקיר כי הוא מתחבא בגינה קטנה ממש ביציאה מתחנת המטרו Abbesses הקרובה ל׳סקרה קר׳.

טיפ של חסכנים -  מחפשים מקום למלא בו את בקבוק המים שלכם? בפריז פזורות מזרקות קטנות בהן זורמים מים לשתייה (חלקם אפילו מוגזים!). לחצו כאן למעבר למפת המזרקות בעיר.

בזיליקת סקרה קר בפריז
הבזיליקה המרשימה סקרה קר
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

sacre coeur
תצפית על כל העיר מסקרה קר

מוזיאונים בפריז

אם אתם מחובבי האומנות המושבעים אני ממליצה לכם לקנות את כרטיס המוזיאונים של פריז המקנה כניסה ליותר מ-60 מוזיאונים ולא פחות חשוב- כניסה אליהם ללא תור! הוא בעיקר יתאים למי שעיקר ביקורו בפריז סובב סביב אומנות ויכול לחסוך זמן של קניה והמתנה בתורים. למידע נוסף על כרטיס המוזיאונים ורכישתו.

הנה המוזיאנים שאנחנו הספקנו לבקר בהם הפעם:

מוזיאון הלובר (Louvre Museum)

המוזיאון הגדול בעולם ואחד המקומות המזוהים ביותר עם העיר פריז. כשאנחנו מטיילים בעולם, ביקור במוזיאונים בד"כ נמצא בתחתית סדר העדיפויות שלנו, אבל מוזיאון זה יוצא דופן - הוא מקום משכנם של מאות אלפי (כ-380,000!) יצירות אומנות יפיפיות מכל העולם. המבנה שימש בעבר כארמון המלוכה וכשזו עברה לארמון ׳ורסאי׳ הוא הפך לבית מושבו של הממשל הצרפתי. אתם יכולים לבקר בו במשך שעתיים ואפילו לבלות בו יום שלם. אגב, אם תבלו 30 שניות מול כל יצירת אומנות, בכדי לסייר בכל המוזיאון, תצטרכו 100 ימים.

מוזיאון הלובר בפריז
מוזיאון הלובר פריז

מוזיאון הלובר בלילה
מוזיאון הלובר- יפה גם בלילה

מוזיאון האורות

תערוכה, שהיא בעצם מיצג דיגיטלי, ב׳אטלייה דה לומייר׳ (Atelier des Lumières). התערוכות המוצגות במקום מתחלפות וכאשר אנחנו ביקרנו בעיר הוצגה שם תערוכה של ציורי ואן גוך. המתחם מספק חוויה שונה לחלוטין ממוזיאון רגיל, שכן הציורים מוקרנים על קירותיו הענקיים של המקום, מלווים במוסיקה מרגשת ויוצרים תחושה שהציור ממש מצויר מול עינכם. 

כדי לדלג על התור בכניסה תוכלו להזמין את הכרטיסים שלכם מראש בלינק הזה. אתם צריכים לבחור שעת הגעה, אבל תתרגשו מדובר על שעה משוערת.

מוזיאון הואורת אטלייה דה לומייר

טיפ של חסכנים - ביום ראשון, הראשון בכל חודש, תוכלו להיכנס בחינם לכל התערוכות הקבועות במוזיאונים הלאומיים של פריז (כולל הלובר, ארמון ורסאי ועוד. לחצו פה לרשימה המלאה). כך, שאם במקרה הטיול שלכם יוצא על היום הזה, זכיתם בדרך מצוינת לחסוך כמה עשרות שקלים, רק קחו בחשבון שלא תהיו היחידים הנהנים מההטבה המופלגת הזו.

המלצות למקומות נוספים תוכלו למצוא בפוסט שלי על לוקיישנים יפים בפריז

מסעדות מומלצות בפריז

אפשר להגיד שאת חצי מהטיול שלנו בפריז בילינו באכילה, לכן החלטתי להקדיש לנושא פרק נפרד, בו אספר לכם על כל המסעדות שאהבתי - ממסעדות פשוטות ועד מסעדות מישלן וגם על סיור אוכל נהדר בעיר. 

טיפ של חסכנים - בפריז אין צורך להשאיר טיפ למלצרים. הם מקבלים משכורת שאינה תלויה במספר השולחנות שהם משרתים.

קינוחים פייר הרמה פריז
מזהים מי היוצר המפורסם של הקינוחים האלה?

למדריך שלי על מסעדות בפריז

טיפ של חסכנים - במסעדות תוכלו לבקש מים מהברז במקום לשלם על בקבוק מים מינראלים, מי הברז מצויינים וטעימים וכך תוכלו תוכלו להשקיע את מה שחסכתם בקינוח טעים.

מקורות מידע נוספים לתכנון טיול בפריז

כשתיכננתי את הטיול שלנו בפריז השתמשתי בשני מקורות מידע עיקריים בהם אני רוצה לשתף אתכם: הראשון הוא האתר המצויין "פרנקופילים אנונימיים" של צבי חזנוב, המכיל פוסטים רבים על פריז ועל צרפת בכלל.
השני הוא ספר מעולה (כן, כן ספר), שנקרא "המשפחה המטיילת", מאת שלומית יפת-ביאליק. זהו מדריך נסיעות, המכיל מפות ומידע מפורט ועל אף שהוא מיועד בעיקר למשפחות המתכננות טיול לפריז ולדיסנילנד, אני ממליצה עליו בחום, גם אם אתם מגיעים לפריז נטולי ילדים.

יש לכם עוד טיפים להוזלת עלויות בפריז? מה חשבתם על הפוסט?
כתבו לנו בתגובות

17 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin2
WhatsApp
Telegram