Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

כל מה שרציתם לדעת על מנזר סנט ג'ורג'


מנזר סנט ג'ורג' הוא מנזר מרהיב, הבנוי בתוך צלע הערוץ של ואדי קלט, בלב מדבר יהודה. ניתן לצפות על המנזר המרשים מרחוק, ממרפסת תצפית, שהגישה אליה פשוטה, או ממש להגיע אל המנזר ולהיכנס אליו.
הגעה:
St. George Monastery, ואדי אל קלט

תופעת הנזירות במדבר יהודה היא תופעה מיוחדת. כבר מהמאה הרביעית נזירים נמשכו למדבר יהודה, בשל הקרבה לירושלים והאזור המדברי המבודד. אחד מהמנזרים הללו, ששרד עד היום ואף גרים בו עדיין נזירים, הוא מנזר סנט ג'ורג'. מנזר יווני אורתודוכסי, שכמו תלוי על המדרונות התלולים של ואדי קלט. 

איך מגיעים למנזר סנט ג'ורג'?

המנזר נמצא כ-2 קילומטרים מהיישוב מצפה יריחו ובדרך לים המלח. למנזר 2 תצפיות שונות ומעניינות. כתבו בוייז: "מנזר סנט גורג". ההגעה היא דרך כביש 1 ירושלים-ים המלח. פנו לישוב מצפה יריחו ולפני הכניסה לישוב פנו שמאלה. המשיכו כ-7 דקות בעקבות השילוט למנזר דרך כביש מפותל, עד שתגיעו למגרש חניה, הסמוך לשלוש קשתות ואל התצפית הראשונה.

התצפית הקרובה

בכניסה תפגשו רוכלים מקומיים, אשר ינסו למכור לכם (קצת באגרסיביות) ממרכולתם – מיץ תפוזים סחוט במקום, תמרים, כל מיני תכשיטים בעבודת יד, צעיפים, כאפיות (אני קניתי אחת צהובה!) וכד'. כמו כן, על מנת לשמור על היחסים הטובים עם המקומיים, מומלץ (אך לא חובה) לשלם להם כמה שקלים "דמי שמירה על הרכבים". בכל מקרה, אל תשאירו חפצים יקרי ערך ברכב.

המשיכו בשביל השמאלי על דרך עפר אל התצפית הראשונה (כ-5 דקות הליכה). התצפית נמצאת על מרפסת מוצלת, שצופה אל המנזר המרשים. חזרו בחזרה אל הקשתות - מכאן תוכלו לרדת ממש אל המנזר עצמו. מדובר ברבע שעה ירידה, יחסית תלולה (ואחר כך עליה בחזרה) על שביל סלול ומסודר באורך של כ-700 מטרים. הרוכלים בכניסה בטח יציעו לכם להשתמש בחמור שלהם כדי לעלות ולרדת. אני באופן אישי נגד שימוש בבעלי חיים לצרכים האלה, בפרט כאלה שמוחזקים קשורים כל היום בשמש הקופחת.

בתום הירידה תגיעו לנחל פרת הקסום. נחל פרת זורם לאורך 28 ק“מ מירושלים ליריחו ומזינים אותו שלושה מעיינות גדולים: עין פרת, עין מבוע ועין קלט, אשר נמצא בסמוך למנזר סנט ג'ורג'. מכאן, גם, ניתן לצאת למסלול טיול ממנזר סנט ג'ורג' ועד לעין קלט (מסלול קווי באורך של כ-5 ק"מ- ניתן לקרוא עליו באתר של החברה להגנת הטבע)

מנזר סנט ג'ורג'
שלוש הקשתות בסמוך לחניה
הגעה למנזר סנט ג'ורג'
הירידה (והעליה) אל המנזר

רכיבה על חמור
מקומי
מנזר סנט ג'ורג'
הנוף ממרפסת התצפית הקרובה

התצפית הרחוקה

התצפית השנייה היא מגבעה הצופה על הואדי כשהמנזר באופק. כדי להגיע אליה, חזרו לכיוון היישוב מצפה יריחו, בדרך ממנה הגעתם, כ-2 דקות נסיעה עד שתראו צלב גדול בראש גבעה, החנו בצד הכביש וטפסו כ-5 דקות לתצפית השנייה. אמנם מכאן המנזר מרוחק יותר, אך התצפית מאפשרת לראות את כל הואדי פרוש לפניכם. אם יש לכם זמן, בהחלט הייתי משלבת ביקור בשתי התצפיות.

שעות פתיחה מנזר סנט ג'ורג'

שעות פתיחת המנזר: 9:00 עד 13:00 (לעיתים המנזר נסגר אף יותר מוקדם ללא הודעה). בעולם ללא קורונה ניתן לבקר בתוך המנזר, אך כיום ניתן רק לרדת עד לשער הכניסה.

למנזר יכולים להיכנס גברים ונשים (בניגוד למנזר מרסבא הסמוך, אליו יכולים להיכנס גברים בלבד). הכניסה היא בחינם, אך בלבוש צנוע בלבד (נשים: חולצה סגורה עם שרוול ארוך, חצאית ארוכה, לא מכנסיים. גברים: חולצה סגורה, מכנסיים ארוכים). בנוסף, אסור לצלם בתוך המנזר.

מנזר סנט ג'ורג'
צילום: גל טוויג
נחל פרת
נחל פרת

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אז מה הסיפור של מנזר סנט ג'ורג'?

מנזר סנט ג'ורג' נוסד במאה החמישית לספירה, על ידי יוחנן מהעיר תבאי שבמצרים. זה היה מנזר מסוג קוינוביון – מנזר שיתופי, שהוא גלגול מאוחר יותר של מנזר מסוג לאורה, שבו נפגשו הנזירים המתבודדים רק בימי התפילה – שבת וראשון. במאה השישית, נזיר בשם גיאורגיוס, הרחיב את המנזר ועל שמו המנזר נקרא עד היום. במרוצת השנים, המנזר נהרס ונבנה מחדש מספר פעמים. בפעם הראשונה הוא נהרס בשנת 614 על ידי הפרסים והוקם מחדש רק 400 שנים מאוחר יותר, בתקופה הצלבנית. בפעם השנייה המנזר נהרס על ידי הערבים ששלטו בארץ. המבנה הקיים כיום נבנה רובו במאה ה-19, בעת השיקום השני.

המנזר מחולק לשלושה מפלסים עיקריים, שניתן לראות בבירור מנקודת התצפית הראשונה. המפלס העליון: בו נמצאת מערה עתיקה שעליה הוקמה הכנסייה. מספרים שאליהו הנביא הסתתר במערה זו, בשעה שברח מאיזבל. בנוסף, הנוצרים מאמינים כי במערה זו בישר מלאך ליהויקים, סבו של ישו, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה. במפלס האמצעי נמצאים מרבית מבני המגורים, שלוש כנסיות ומגדל פעמונים. אם תגיעו בזמני תפילה, תזכו לשמוע אותם מצלצלים. במפלס התחתון נמצאים מחסני המנזר וקברי נזירים. סביב המנזר נמצאים כוכי התבודדות רבים.

יולו בלוג אינסטגרם

האם מסוכן להגיע למנזר סנט ג'ורג'?

אחת השאלות שהעוקבים שלי באינסטגרם שאלו אותי בעקבות הביקור היא האם מנזר סנט ג'ורג' מסוכן? ולכן אני רוצה להתייחס לשאלה גם פה – כמובן, אני יכולה להעיד רק מנסיוני האישי. אני הרגשתי בטוחה במקום, אבל חשוב לציין שהמקום נמצא בשטחי יהודה ושומרון. אם אתם מרגישים לא בטוחים אבל עדיין רוצים לבקר במקום, אני ממליצה לבקר שם בסוף שבוע, כאשר מגיעים הרבה מבקרים אחרים.

מחפשים איפה עוד לטייל באזור? ניתן לשלב את הביקור במנזר סנט ג'ורג' עם אגמון מצפה יריחו, תצפית מרפסת ים המלח ושמורת נחל פרת.

נחל פרת
נחל פרת ומנזר סנט ג'ורג'


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

2 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share1
Pin4
WhatsApp
Telegram