Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

טיול בסלובניה - אזור עמק הסוצ'ה


עמק הסוצ'ה בסלובניה הוא יעד נהדר לאוהבי הטבע והאקסטרים. תמצאו פה מסלולי טבע ירוקים, נהרות בצבעי אזמרגד, מפלים מרשימים, קניונים עמוקים ופעילויות אקסטרים כמו מצנחי רחיפה, צניחה חופשית, רפטינג, קניוניג, רכיבה על אופנים ועוד.
היינו שם ב:
אוגוסט 2023
למשך:
2 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

עמק הסוצ'ה נחשב לאחד המקומות היפים בסלובניה ואני ממליצה בחום לשלב אותו בטיול שלכם. הוא ממוקם בצד השני של מעבר ורשיץ' וידוע במיוחד בזכות נהר הסוצ'ה המרהיב בצבע טורקיז, שנחשב לאחד הנהרות היפים באירופה כולה! ביקרנו בו כחלק מטיול משפחות בסלובניה שכלל את אזור צפון-מערב סלובניה- אגם בלד, אגם בוהיני ועמק הסוצ'ה במשך שבוע בסוף אוגוסט. בפוסט הזה אפרט איך מגיעים לעמק הסוצ'ה, איפה כדאי לישון ומה יש לעשות בעמק הסוצ'ה בסלובניה.

איך מגיעים לעמק הסוצ'ה?

בצפון-מערב סלובניה נמצא רכס האלפים היולאניים, המהווה חלק משרשרת הרי האלפים. כדי להגיע לעמק הסוצ'ה מאזור בלד-בוהין צריך לחצות את שרשרת ההרים. יש מספר דרכים, והשתיים הכי פופולאריות הן רכבת המכוניות או מעבר הרים ורשיץ'.

מחפשים לשכור רכב בסלובניה? קראו את כל הטיפים שלי בנושא במדריך להשכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל

רכבת המכוניות

על רכבת המכוניות בסלובניה תוכלו לעלות עם הרכב שלכם והיא נוסעת מבוהינסקה ביסטריצ'ה (Bohinjska Bistrica) למוסט נה סוצ'י (Most Na Soči) ובחזרה. הנסיעה אורכת כ-50 דקות. חוץ מהעובדה שמדובר בקיצור דרך שבו הנהג יכול לנוח, זו לגמרי חוויה מגניבה. לאורך הנסיעה עוברים במספר מנהרות (הארוכה ביותר היא באורך 10 ק"מ) וחולפים על פני נופים יפים של כפרים קטנים, שדות ונהר ה-Baca.

מערכת הרכבות נבנתה בין השנים 1902-1906, על מנת להשלים את מערכת הרכבות שקישרת את וינה ומרכז אירופה עם טריאסטה באיטליה (שהייתה הנמל החשוב ביותר באימפריה האוסטרו-הונגרית) ואזורי הים האדריאטי.

שימו לב, יש 27 מקומות על הרכבת למכוניות ולכן מומלץ להגיע לפחות חצי שעה מראש כדי להבטיח את מקומכם על הרכבת. ניתן לעלות עם כל כלי רכב, כולל קראוון.

אם אתם מתכננים להגיע לאזור עמק הסוצ'ה ליום אחד מאזור בלד-בוהין, ההמלצה היא לקחת את רכבת המכוניות הראשונה שיוצאת ב-9:13 בבוקר מבוהינסקה ביסטריצ'ה ולחזור בערב במעבר ורשיץ', כדי לא להיות תלויים ברכבת האחרונה שחוזרת ממוסט נה סוצ'י ב-18:43 (בחודשי הקיץ בלבד).

העלות של הנסיעה יחסית זולה- כ-14 יורו לרכב לכיוון והתשלום הוא במקום. את השעות והמחירים המעודכנים תוכלו לראות באתר של רכבת המכוניות.

רכבת המכוניות
עמק הסוצ'ה

מעבר הרים ורשיץ'

מעבר הרים ורשיץ' (Vršič Pass) הוא מעבר ההרים הסלול הגבוה ביותר בסלובניה (מגיע לגובה של 1,600 מטרים), והוא מחבר את העיירה קרנסקה גורה עם בובץ'. מדובר בעצם בכביש מפותל ביותר (בכביש יש כ-50 פיתולים!), שעובר בין נופים עוצרי נשימה של הפארק הלאומי טריגלב. לאורך הכביש יש מספר עצירות בהן ניתן להחנות את הרכב בבטחה ולהביט אל הנוף. מעבר ההרים נבנה על ידי שבויי מלחמה רוסים.

מסלולים מומלצים במעבר ורשיץ': היתרון במסלולי הליכה באזור מעבר ורשיץ' הוא שאתם בעצם נמצאים כבר בגובה של 1,600 מטר ולא צריכים להתאמץ כדי להגיע, אבל הנופים שתקבלו בתמורה הם באמת מדהימים. אחד המסלולים הפופולארים במעבר ורשיץ' הוא מסלול Slemenova Špica - אורך הטיול הוא כ-3 שעות הלוך-חזור והוא מציע נוף של 360 מעלות לאלפים היוליאניים.

מעבר הרים ורשיץ'. צילום: Jasper van der meij

מקומות לינה מומלצים באזור עמק הסוצ'ה

Emerald Valley Apartments - מלון דירות יפה במיקום מושלם בעיירה בובץ' (Bovec), העיירה הגדולה והתוססת ביותר בעמק הסוצ'ה, כמה דקות הליכה ממרכז העיר והמסעדות. כל דירה מכילה 2 מיטות זוגיות ויכולה להתאים ל-4 אנשים. המארחים מאוד חברותיים ועוזרים לתכנן את הטיול באזור. לדירות יש גינה מקסימה עם בריכה.

Vila Labod, Unique Villa At The Lake – דירה יפה ומודרנית עם ציון גבוה בבוקינג בלוקיישן משגע בעיירה מוסט נא סוצ'י, ממש ליד האגם. יש מספר דירות: דירה ל-4 אנשים, ל-6 אנשים, ל-8 אנשים ווילה ל-18 אנשים. בדירה יש מטבח עם כל הכלים שצריך ואפילו אפשר להשאיל סאפ ולצאת לסיבוב באגם.

HišaŠmihelka – דירה מומלצת בקובריד (Kobarid), במרחק הליכה קצר מגשר נפוליאון ומפל קוזיאק.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אטרקציות ומסלולים מומלצים בעמק הסוצ'ה

מפל קוז'אק

מפל קוז'אק\ קוזיאק (Kozjak Waterfall), נקרא גם Slap Kozjak בסלובנית (Slap זה מפל בסלבית) ונחשב לאחד המפלים היפים בסלובניה. זהו מפל בגובה של 15 מטרים ומה שמייחד אותו, שהוא ממוקם בתוך מערה.

מפל קוז'אק נמצא בסמוך לעיירה הציורית קובאריד. לדעתי הדרך אל המפל יפה לא פחות מהמפל עצמו, ומציעה נוף של נהר בצבע טורקיז, יער וטבע ירוק, גשר תלוי והרבה מקומות מקסימים לעצור ולשכשך רגליים (או אפילו להיכנס אם הבאתם בגדי ים).

הגעה: כדי להגיע לתחילת המסלול, שימו באפליקצית הניווט: "Kamp Koren" או "Parking Kozjak". סעו מקובאריד לכיוון גשר נפוליאון, חצו את הגשר ופנו לכיוון דרז'ניצה. לאחר כ-150 מטר יש חניון בצד ימין. אם תתקדמו עוד טיפה עם הכביש יהיה חניון נוסף בצד שמאל. זה החניון העדיף כי הוא יותר קרוב לתחילת המסלול.

טיפ של אלופים - לפני או בסיום המסלול (עדיף לפני, ככה לא תהיו עייפים) תלכו רגלית לנקודת תצפית על נהר הסוצ'ה מגשר נפוליאון. הצבע של הנהר עוצר נשימה ותוכלו לצפות פה באנשים השטים בקייאקים בנהר.

הנוף מגשר נפוליאון
קייאקים בנהר הסוצ'ה

אורך המסלול: כחצי שעה לכיוון.

תיאור המסלול: מסלול הטיול מתחיל באחו ירוק ממול לחניון. לאחר שמחנים את הרכב הולכים לאורך המסלול האדום הימני. לאחר מספר דקות תגיעו לנהר ירוק האזמרגד המפורסם בשם סוצ'ה (Soca River), שהשביל הרגלי מתפתל לצדו. לאחר עוד כמה דקות של הליכה תגיעו ליער. ככל שמתקרבים למפל קוז'אק היער הופך צפוף וקסום יותר.

נהר קוז'אק משתלב בנהר הסוצ'ה ובדרכו הוא יוצר 6 מפלים. בטיול זה תפגשו 2 מהם, כאשר השני הוא העיקרי. כשחולפים על פני המפל הראשון, הנוף נהיה קסום עוד יותר: גשרי אבנים קטנות חוצים את הנהר ושבילי עץ המחוברים לקירות הסלע הגבוהים מובילים לעבר המפל המתפרץ. 

קצת לפני סוף המסלול מגיעים לבוטקה קטן. שם גובים את עלות הכניסה למפל. בסוף המסלול יש דק עץ המספק תצפית אל המפל. מפל קוז'אק, חבוי במערה למחצה וללא ספק, האווירה שם בהחלט עוצרת נשימה ויפה. המפל עצמו נופל בעוצמה לתוך בריכה מקסימה, ומחופה משלושה כיוונים על ידי קירות סלע בגובה 15 מטרים. שימו לב, חל איסור לרדת למטה אל המפל. מי שיורד מסתכן בקנס של 800 יורו לאדם.

עלות כניסה: התשלום עבור כניסה הוא ממש לפני המפל. מבוגר: 5 יורו, סטודנט וגמלאי: 4 יורו, ילדים בגילאים 7-14: 3 יורו, ילדים עד גיל 7: חינם. משפחה: 12 יורו (שני מבוגרים וילד), נכה: חינם.

טיפ של אלופים - יש הנחות משמעותיות בכניסות לפארקים ואטרקציות לפנסיונרים או נכים. בכל הפעמים לא התבקשנו להציג את הכרטיס אפילו (אבל כדאי שהוא יהיה עליכם בכל מקרה).

עלות חניה: יש לשלם במדחנים שנמצאים בחניה.

שעות פתיחה: את שעות הפתיחה והמחירים הכי עדכניים תוכלו למצוא באתר הרשמי של Soca valley.

המסלול למפל קוז'אק
מפל קוז'אק

המסלול למפל קוז'אק
המסלול למפל קוז'אק

יולו בלוג אינסטגרם

מפל וירג'

מפל וירג' (Slap Virje) ממוקם ליד העיירה הקטנה בובץ' והוא אחת מאטרקציות הטבע היפות באזור זה. למרות שגובהו רק 12 מטר, זהו אחד המפלים היפים בסלובניה בגלל הצבע הירוק והמדהים של הבריכה שמתחתיו. מי המפל קרים מאוד (כשאנחנו הגענו היו כמה אמיצים שנכנסו למים). המפל לא מאוד מתוייר, אבל הוא גם לא מקום סודי.

טיפ של צלמים- כדי להשיג את התמונה היפה של הברכות הצלולות, פנו ימינה (שהמפל מולכם) ועלו על הפלטפורמה המוגבהת שנמצאת שם.

הגעה: באפליקציית הניווט: "Parking Slap Virje"

אורך המסלול: 7 דקות הליכה (קחו בחשבון שמדובר בירידה למפל ואז עליה בחזרה לחניה).

עלות כניסה: חינם

עלות חניה: 5 יורו לשעתיים (יש לשלם במדחנים).

מפל וירג'. צילום: Marcin Szmigiel

נקיק הסוצ'ה הגדול

נקיק הסוצ'ה הגדול (Great Soča Gorge) הוא נקודה באורך של כ-750 מטרים לאורך נהר הסוצ'ה בה נוצר נקיק בעומק של כ-15 מטרים. זהו מקום מרהיב ביותר עם בריכות, שנחצבו באבן הגיר במשך מאות שנים ודרכן זורמים מי הטורקיז-כחול של נהר הסוצ'ה. קחו בחשבון שמיימיו של הסוצ'ה קרים מאוד ובשיא הקיץ מגיעים רק לטמפרטורה של 18 מעלות. אבל ביום חם, הם מאוד מרעננים.

הגעה: באפליקציית הניווט: Great Soča Gorge, חניה בחינם.

מסלול טיול בין נקיק הסוצ'ה הגדול לנקיק הסוצ'ה הקטן

מסלול מהמם לאורך נהר הסוצ'ה, שמתחיל בנקיק הסוצ'ה הקטן (נקרא גם Mala Korita Soče), עד לנקיק הסוצ'ה הגדול (נקרא גם Velika Korita Soče) ובחזרה.

אורך המסלול: 3.5 ק"מ לכיוון והוא בדרגת קושי קלה, ברובו שטוח ועובר לאורך מספר תצפיות, מקומות לשכשך בהם וצוקים לקפוץ מהם למים. אם מתמקדים רק בהליכה- מדובר בטיול של כשעה לכיוון, אבל אני ממליצה בחום לעשות מזה טיול של חצי יום ולעצור לאורך הנהר.

הגעה: באפליקציית הניווט: Great Soča Gorge או Small Soča Gorge

עלות כניסה וחניה: חינם

שיט באגם מוסט נא סוצ'י

למרות שהאגם של מוסט נא סוצ'י הוא מלאכותי, המים הם בצבע ירוק אמרלד יפהפה, בדיוק כמו חלקים אחרים של נהר הסוצ'ה. אפשר לצאת להפלגה בסירה "Ladja Lucija". הפלגה נמשכת כשעה ותזכו להסבר מהקפטן על המקום, על האגדה המקומית על היווצרות האגם, על צבע המים ועוד. על הסירה אפשר לקנות משקאות קלים וגלידה.

עלות: מבוגר: 10 יורו, ילדים בגילאים 10-18: 7 יורו, ילדים בגילאים 3-10: 5 יורו, ילדים עד גיל 3: חינם. יש הנחה של 10% למשפחות וקבוצות. התשלום במזומן בלבד.

תוכלו להתעדכן בלוח הזמנים של ההפלגות באתר של החברה: Ladja Lucija. במהלך השבוע אין צורך להזמין מראש כרטיסים, אבל בסוף שבוע (שבת-ראשון), כן מומלץ להזמין מראש 24 שעות לפני.

הגעה: החנו בחניון "Modrej Beach Parking" מול מקום ההפלגה, בעלות של 1 יורו לשעה.

תצפית על מוסט נא סוצ'י

Senica hill viewpoint היא אחת התצפיות היפות בעמק הסוצ'ה. מי שיעלה למעלה יזכה בנוף עוצר נשימה על נהר הסוצ'ה, העיירות (מוסט נא סוצ'י וטולמין) וההרים שסביבו.

עמק הסוצ'ה
אגם מוסט נא סוצ'י

קניון טולמין

ערוץ טולמין (Tolmin Gorges) הוא אחד הנקיקים המרהיבים בסלובניה ומציע טיול קל ומעגלי באורך שני ק"מ לאורך הנהר. במשך אלפי שנים, נהר הטולמינקב ונהר זדלסקיה יצרו את הערוץ הזה לאחד העמוקים בסלובניה. קניון טולמין יכול לשמש גם כחלופה פחות מתוירת לקניון וינטגאר.

הגעה: באפליקציית הניווט: Tolmin Gorges P1 Parking (חניה בתשלום, ממש בכניסה) או  Tolmin Gorges P2 Parking (חניה בחינם, המצריכה הליכה קלה של כ-15 דקות עד הכניסה. בחודשים יולו ואוגוסט יש שאטל בחינם).

אורך המסלול: 2 קילומטרים (כשעה וחצי הליכה). שימו לב שהמסלול כולל מדרגות (כ-500). הדרך הטובה ביותר לבקר בערוץ טולמין היא ללכת בשביל הראשי. בקשו מפה בדלפק הכניסה, ועקבו אחרי השילוט המצביע לעבר האטרקציות היפות באזור: תצורות אבן כמו ראש הדוב, גשר השטן, מערת דנטה והמעיינות התרמיים הנובעים מהנהר הקר כקרח.

עלות כניסה: מבוגר: 6 יורו, סטודנט וגמלאי: 5 יורו, ילדים בגילאים 6-15: 3 יורו, ילדים עד גיל 5: 1 יורו, נכה: חינם. את שעות הפתיחה והמחירים הכי עדכניים תוכלו למצוא באתר הרשמי של עמק הסוצ'ה. תוכלו גם להזמין שם כרטיסים מראש ולחסוך לעצמכם את התור.

תצפית על עמק הסוצ'ה - מאזור החניה P2 של קניון טולמין יוצאים מספר שבילים שמובילים אל טירת טולמין (Tolmin Castle Kozlov rov)- ממנה נשקף נוף נהדר של 360 מעלות על טולמין ועמק סוצ'ה. אחלה עצירה לפיקניק, הכניסה בחינם.

קניון טולמין. צילום: נתי סקיטל
קניון טולמין. צילום: נתי סקיטל

קניון טולמין. צילום: נתי סקיטל
קניון טולמין. צילום: נתי סקיטל

פעילות אקסטרים באזור עמק הסוצ'ה

העיירה בובץ' היא אחת העיירות המרכזיות בעמק הסוצ'ה ומושכת אליה בעיקר חובבי ספורט. בעמק הסוצ'ה תוכלו להנות מפעילויות אקסטרים כמו מצנחי רחיפה, צניחה חופשית, רפטינג, קניוניג, רכיבה על אופנים ועוד. פעילות אקסטרים פחות התאימה בהרכב בו טסנו ולכן אני מצרפת לכם המלצות שחזרו על עצמן בקבוצות פייסבוק ומחברים:

רפטינג בנהר הסוצ'ה, קניוניג, קייאקים וזיפ ליין -אחת ההמלצות שחזרה על עצמה ממטיילים ישראלים בסלובניה היא על סוכנות שנקראת "ספורט מיקס" הממוקמת בבובץ'. הם מאוד נחמדים, אדיבים ומקצועיים.

צניחה חופשית עם סוכנות skydivebovec - הממוקמת בשדה התעופה בבובץ', יש חניה חינמית במתחם. העלות לצניחה הייתה 260€ לאדם, ולגבי תמונות/סירטון הם מציעים שתי אפשרויות: המדריך שצונח איתך מצלם בגו פרו בעלות 60€ או צונח נוסף שמצלם אותכם בעלות נוספת של 90€ .

מצנח רחיפה עם סוכנות "Avantura paragliding center" שגם נמצאת במרכז בובץ', צמוד לסוכנות ספורטמיקס המוכרת. המחיר באוגוסט 2023 היא 190€ לאדם (שנה שעברה היה 160€). ישנן 4 נקודות שונות בהן ניתן לבצע את הרחיפה.

טיול טרקטורונים עם סוכנות בשם "Quad adventure Bovec", שנמצאת בסמוך לחניון, הסופרמרקט ותחנת האוטובוס בבובץ'. הם מציעים 2 מסלולים, קצר של שעה, וארוך של שעתיים. המחיר הוא פר כלי, אפשר לעשות זאת בזוגות.

פעילות אקסטרים בנהר הסוצ'ה
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אהבתם את הפוסט? אשמח אם תשתפו אותו בפייסבוק או שתשלחו לחבריכם
יש לכם הערה או שאלה? אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות

יולו בלוג אינסטגרם

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram