Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

טיול בסלובניה - אזור אגם בוהיני


אגם בוהיני הוא אגם יפיפה בסלובניה במגוון צבעי כחול וירוק. מלבד רחצה באגם, באזור תמצאו שלל פעילויות- מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, מפלים עוצרי נשימה ותצפיות מרהיבות.
היינו שם ב:
אוגוסט 2023
למשך:
2 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

באוגוסט האחרון טסנו לטיול משפחתי באזור צפון-מערב סלובניה. סלובניה היא מדינה מדהימה, ומכיוון שהיה לי כל כך הרבה מה לכתוב עליה ולהמליץ לכם, פיצלתי את ההמלצות ל-4 פוסטים נפרדים: אגם בלד, אזור אגם בלד, אזור עמק הסוצ'ה ואגם בוהיני. כמו כן, אני ממליצה לכם גם להציץ בכל הסטוריז, שהעלתי מהטיול בפרופיל האינסטגרם שלי.

אגם בוהיני

אגם בוהיני \ בוהין (Bohinj Jezero) הוא האגם הגדול ביותר בסלובניה (אורכו 4 ק"מ ורוחבו מגיע עד ל1.2 ק"מ) והוא ללא ספק אחד האגמים היפים במדינה. התרגום של השם בוהיני מסלובנית הוא "חלקת האלוהים" והאזור בהחלט נראה כמו גן עדן. האגם נוצר בתקופת הקרחונים על ידי סחף של קרחון שחסם את העמק ועצר את מי השלגים המופשרים מההרים שסביב.

אגם בוהיני נמצא כ-20 דקות נסיעה מאגם בלד, אך פחות מתוייר ממנו ולכן גם יותר שקט עם אווירה רגועה יותר. באזור אגם בוהיני יש המון מה לעשות - מסלולי טיול יפיפיים, תצפיות מדהימות ומפלים מיוחדים, ולכן אני ממליצה להקדיש לאזור 2-3 ימים.

אז בואו נבין קצת את הגיאוגרפיה של האזור: יש שלוש עיירות קרובות לאגם בוהיני, כולן חמודות וקטנטנות:

ריבצ'ב לאז (Ribčev Laz) היא העיירה הקרובה ביותר, בה נמצא גם המרכז המסחרי הראשי, סופר, לשכת התיירות, מסעדות ובתי קפה.

סטארה פוז'ינה (Stara Fužina) הוא כפר עתיק ומקסים עם המון מבנים מסורתיים (שרובם מושכרים כעת לתיירים) ונהר יפה זורם דרכו. נמצא רק 15 דקות הליכה צפונה לאורך גדת האגם.

אוקנאץ' (Ukanc) היא עיירה שנמצאת בקצה המערבי של האגם. באופן לא מפתיע, פירוש השם אוקנאץ' הוא "סוף העולם". למען האמת, אין שם הרבה מלבד כמה דירות, המפל המפורסם ביותר באזור (סביצה) והרכבל עד לנקודת התצפית ווגל.

כל שנה, באמצע ספטמבר, מתקיים בעיירה אוקנאץ' אירוע שנקרא "Cows Ball" (בסלובנית נקרא "Kravj Bal") והוא מציין את ירידת עדרי הבקר מההרים ואת סיום עונת התיירות. האירוע כולל מוסיקה, ריקודים, תלבושות מקומיות, דוכני אוכל ועוד. אם אתם מטיילים באזור בתקופה הזו, כדאי להתעדכן בתאריך המדויק בכל שנה באתר של האירוע.

אגם בוהיני סלובניה
50 גוונים של טורקיז, אגם בוהיני. צילום: נתי סקיטל

מקומות לינה מומלצים באזור בוהיני

Hiša Križaj – לאורך הטיול שלנו בסלובניה אנחנו ישנו בדירה מקסימה שאני מאוד ממליצה עליה! היא נפתחה רק לפני שנה (כך שהכל חדש ויפה) וממוקמת בעיירה בוהינסקה ביסטריצ'ה (Bohinjska Bistrica), עיירה חמודה שנמצאת כ-10 דקות נסיעה מאגם בוהיני. המבנה מכיל 5 דירות בלבד- כל דירה בעיצוב קצת שונה עם מספר חדרים משתנה (אפשרות לינה ל-1-6 אנשים), ופרטיות מקסימלית משאר הדירות.

מקום הלינה נמצא בבעלות משפחתית. בעלי הדירה נחמדים ואדיבים מאוד ותמיד עזרו לנו בשמחה. בעלת הדירה, שהיא גם ארכיטקטית במקצועה, אחראית על עיצוב הדירות והוא פשוט מעלף- סגנון של עץ ובטון מודרני. על הנגרות המושלמת, אחראי בעלה. הנוף הנשקף מהדירה הוא להרים ואף שומעים ממנה את פכפוך הנהר הסמוך.

הדירה נוחה מאוד לשהייה של משפחה או זוג מכיוון שיש בה מטבח מאובזר ברמה מאוד גבוהה (תנור, כיריים אינדוקציה, כל הכלים שצריך, שולחן אוכל)- אנחנו קנינו מצרכים בסופר של העיירה (כמה דקות הליכה מהדירה) ואכלנו את כל ארוחות הבוקר בדירה. חוץ מזה בדירה יש מזגן, מיטות נוחות מאוד, טלווזיה, מקלחת מפנקת עם זרם חזק. הדירה שלנו הייתה בקומת הקרקע והייתה לה חצר יפה עם נחל זורם!

Hotel Bohinj – מלון 4 כוכבים יפיפיה המעוצב בסגנון אלפיני ונמצא ממש בסמוך לאגם בוהיני (כ-100 מטרים). הנוף מכל חדר משתנה, כאשר ברוב החדרים יש חלונות פנארומיים. טיפ שלי- תבקשו חדר בקומה גבוהה עם נוף לאגם. במסעדת המלון מוגשות ארוחות בוקר וערב, כאשר הסגנון הוא מנות מסורתיות עם נגיעה מודרנית. במלון יש גם מרכז וולנס עם בריכה, סאונות, חדר מלח, טיפולים ועוד. חוץ מזה יש גם תוכנית בידור כגון סדנה קולינרית, פעילויות בטבע ואירועים בערב.  

Goat's Paradise - דירות חדשות לגמרי, מעוצבות נעים ומאובזרות. יש מגוון דירות ל2-4 אנשים בדירה) ובעלי הדירה מקסימים ועוזרים. הכיף הגדול הוא החצר- הדירות נמצאות ממש על הנחל עם המון פינות ישיבה ומקום להדליק מדורה. בחצר יש בריכה קטנה ואפילו כמה עיזים וחמור.

Apartmaji Triglav - מלון דירות מסוגנן בסטארה פוז'ינה עם מסעדה, בר ומרכז ספא. החדרים נקיים, מודרניים וכוללים מרפסות, מטבחונים ופינות ישיבה. מהדירות נשקף נוף להרים והן מאוד קרובות למסלולי הליכה באזור ולאגם בוהין. ארוחת בוקר כלולה.

לחיפוש מקומות לינה נוספים באזור בוהין

מסלולי טיול באזור אגם בוהיני

מה עושים באגם בוהיני

רחצה באגם בוהיני: מי האגם צלולים ונהדרים לרחצה (אך די קרירים). יש מספר מקומות נחמדים בהם אפשר לשבת לצד האגם ולהיכנס לרחוץ בו. סירות ממונעות אינן מורשות להיכנס לאגם ולכן הוא שקט ושלו. לדעתי המקום הכי מומלץ לרחצה הוא בגדה הצפונית- יש פה כרי דשא וצל טבעי מעצים. יש חניה סמוכה בה מומלץ להחנות. זה המיקום המדויק.

טיול רגלי מסביב לאגם: ניתן להקיף את אגם בוהיני על שביל מעגלי של 11 ק"מ (טיול קל ומישורי). למי שרוצה לקצר- מסלול הטיול לאורך הגדה הצפונית יפה יותר, ועובר קרוב יותר למים (כשעתיים בהליכה נוחה). מתחילים מהטיילת שבגדה המזרחית (החלק הראשון שלה אפילו מונגש לעגלות), לצד הגדה הצפונית וביער הצמוד ועד לגדה המערבית. מהגדה המערבית, ניתן לחזור במעבורת בחזרה לרכב.

סלובניה
טיול רגלי מסביב לאגם בוהיני
אגם בוהין בוהיני
המים צלולים וקרירים

יולו בלוג אינסטגרם

מעבורת: יש מעבורת שחוצה את אגם בוהיני לרוחבו. התחנות: ממש ליד הגשר בצד של ריבצ'ב לאז, ובצד השני ליד אוקנאץ'. העלות היא 9 יורו לכיוון אחד או 14 יורו הלוך-חזור. ילדים מתחת לגיל 5 בחינם. באתר של המעבורת, ניתן לראות את השעות והמחירים המעודכנים.

ספורט ימי: אם הגעתם ביום שמשי, תשקלו בחום לשכור קייאקים, סאפ או סירות משוטים. אנחנו שכרנו אותם בחנות שנמצאת ליד גשר האבן בחלק המזרחי של האגם.

ניתן גם לשכור אופניים במספר מקומות לצידי האגם. שימו לב שבגדה הצפונית, יש חלק משולט של 2 ק"מ שבו אסור לרכב על אופניים (אפשר ללכת לצד האופנים).

חניה מסביב לאגם בוהיני:

  • צד מזרחי - מול לשכת התיירות או בחניון שנמצא ליד מלון יזרו Hotel Jesero.
  • צד מערבי - מול קמפינג זלאטורוג.
  • בהגעה מכיוון ריבצ'ב לאז פונים ימינה בגשר (חנות השכרת האופניים צמודה אליו), ממשיכים ישר כמה מאות מטרים ובפנייה הראשונה פונים שמאלה לחניון (שאינו מוגבל בזמנים).
  • ניתן להחנות בחינם את הרכב בחנייה בכניסה לשמורת הר ווגל וללכת כמה דקות לחופים שבאזור.

שימו לב שיש מקומות חניה שמוגבלים בזמן- זה מסומן בקו כחול על הכביש. חבל לקבל דו״ח.

מחפשים לשכור רכב במחיר טוב בסלובניה? קראו את כל הטיפים שלי בנושא במדריך להשכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל

נקודות פוטוגניות מסביב לאגם בוהיני:

התמונה האייקונית והמפורסמת של אגם בוהיני כוללת את כנסיית יוחנן המטביל (St. John the Baptist Church) ואחד הגשרים הפוטוגניים ביותר בסלובניה. כדי לצלם את התמונה הזו חנו בחניה הציבורית שליד מלון יזרו. כ-2 דקות הליכה משם תגיעו לתצפית. תוכלו לצלם את התמונה מצד הדרך או לרדת במדרגות לצד האגם.

פסל הזלטורוג - עוד מקום צילום פופולרי מאוד באגם בוהין. זלטורוג הוא אל סלובני, יעל או יעל מוזהב קרניים (תלוי בווריאציה של האגדה שאתם שומעים) שחי בהרי הפארק הלאומי טריגלב. כדי להגיע לכאן, לכו על הגדה הדרומית, לאורך שפת האגם מגשר האבן (כמספר דקות הליכה).

אגם בוהיני
התמונה האייקונית של אגם בוהיני. צילום: CC Bernd Thaller

מפל גרמסיקה

מפל גרמסיקה (Slap Grmečica) הוא מפל יפיפה בגובה של 7 מטרים, הנשפך לבריכה בצבע לא יאמן של ירוק אזמרגד. המסלול אליו הוא טיול קליל, ומונגש ברובו, לצד נהר יפה ושדות בהן רועות פרות. הוא נמצא כמה דקות נסיעה מהעיירה בה ישנו, בוהינסקה ביסטריצ'ה.

הגעה: כתבו בגוגל מפס: "Parkplat". חנו את רכבכם בחניה די קטנה, שממולכם יש תחנת אוטובוס. מפה מתחיל המסלול.

תיאור ואורך המסלול: מהחניה חצו את הגשר שעובר מעל הנהר סאבה בוהיניסקה (Sava Bohinjka) ובסופו פנו שמאלה והתחילו ללכת על השביל. הדרך היא דרך מישורית וקלה, חלקה אפילו עובר על כביש סלול. כעבור כ-20 דקות הליכה תוכלו לזהות את המפל מצד ימין שלכם.

עלות: חינם.

הדרך אל מפל גרמסיקה
מפל גרמסיקה. איך המים כל כך יפים?

השכרת אופנים בסלובניה

רכיבה על אופניים בסלובניה היא דרך מצוינת לחקור את המדינה הודות למסלולי הרכיבה הרבים לאורך כל המדינה. רוב שבילי האופניים מסומנים היטב ולשכות התיירות המקומיות מציעים מפות רכיבה בחינם שיעזרו לכם לתכנן את הטיול שלכם. ניתן לשכור אופניים במצב מעולה, ebike (אופניים עם הנעה אחורית) ואפילו ראיתי משפחות עם נגררים לילדים\ כלבים.

אנחנו בחרנו לשכור אופניים באזור בוהין, בעיירה בה ישנו, בוהינסקה ביסטריצ'ה, בחנות הדייג המקומית שנמצאת על הרחוב הראשי. אנחנו רכבנו לאורך מסלול קליל וקסום של 7 ק"מ היוצא מבוהינסקה ביסטריצ'ה, עובר לאורך נהר סאבה בוהיניסקה (Sava Bohinjka) והשדות שסביב ומגיע לאגם בוהיני. ניתן להמשיך את המסלול הזה למסלול מעגלי של 16.3 ק"מ. רוב המסלול הוא בשבילי אופניים, ללא מכוניות. המסלול המלא מפורט פה: Bohinj Cycling Route.

קניון מוסטניצה

קניון מוסטניצה (Mostnica) הוא קניון יפיפה באורך של 2 ק"מ, בתוכו עובר אחד המסלולים הקסומים בסלובניה לצד נהר מוסטניצה. רוב המסלול מוצל ועובר ביער ולכן מתאים גם לימים חמים\ כאשר יש טיפטוף של גשם. לא רק הצבע הייחודי של הערוץ מושך אליו מבקרים, אלא גם המפלים הקטנים לאורכו ותצורות הסלע המיוחדות שלו. המסלול הזה פחות מתוייר מקניון וינטגר העמוס ואני ממליצה לא לפספס אותו!

הגעה: כתבו באפליקציית הניווט: Parkirišče Stara Fužina. הוא נמצא צפונית לאגם בוהיני והגישה אליו היא דרך העיירה סטארה פוז'ינה.

תיאור ואורך המסלול: יש 2 אופציות:

  1. מסלול מעגלי של כשעה ורבע - הולכים עד גשר צ׳שנסקי (Cesenjski) - חוצים אותו לעבר השני של הנהר וחוזרים על הגדה השניה. ממש לאחר החציה לצד השני של הגשר תוכלו לראות את תצורת הסלע המפורסמת של הפיל.
  2.  מסלול הלוך חזור של 12 ק"מ (כ-שעתיים לכל כיוון) עד למפל מוסטניצה. 

עלות כניסה: בחודשים יוני- ספטמבר: מבוגר: 4 יורו, סטודנט וגמלאי: 2.5 יורו, ילדים בגילאים 7-14: 2 יורו, ילדים עד גיל 7: חינם. כניסה בחינם למחזיקי כרטיס JULIAN ALPS: BOHINJ CARD

 עלות חניה: 5 יורו לשעתיים

שעות פתיחה:  כל יום לאורך כל היום. *את שעות הפתיחה והמחירים הכי עדכניים תוכלו למצוא באתר הרשמי של bohinj.

Mostnica קניון מוסטניצה
קניון מוסטניצה
קניון מוסטניצה סלובניה
קניון מוסטניצה

קניון מוסטניצה סלובניה
הפיל המפורסם בקניון מוסטניצה
קניון מוסטניצה סלובניה
קניון מוסטניצה- מקום קסום

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

רכבל להר ווגל

הר ווגל משמש בחורף כאתר סקי, אך גם בקיץ הוא יעד טיולים פופולארי, ומטיילים עולים ברכבלים לפסגתו. פסגת ההר היא המקום הטוב ביותר לבקר בו כדי לזכות בנוף פנורמי של האלפים היוליאניים, אגם בוהין ועמק בוהין.

תחנת העליה לרכבל נמצאת בחלק המערבי של האגם ליד העיירה אוקנאץ'. הרכבל פועל מידי יום כל 30 דקות. החניה למטה בעמק היא בחינם.

טיפ של אלופים - נופים הטובים ביותר הם מהרציף, היכן שיורדים מהרכבל. הקפידו לקחת פה את הזמן כי אחרי שתכנסו פנימה לא תוכלו לחזור לפה יותר.

בתחנה העליונה של הגונדולה (גובה 1,535), יש בית קפה בו תוכלו לשבת עם קפה ולהתפעל מהנופים. זוהי גם נקודת ההתחלה של מספר מסלולי הליכה כגון Mount Vogel trail המגיע לגובה של 1,922 מטר. כדי להגיע לנקודות הגבוהות הללו, קחו את רכבל הכסאות Orlove Glave, הכלולה בכרטיס הרכבל שלכם.

תעלו למעלה רק אם צפוי יום בהיר שהראות בו טובה. קחו בחשבון שהרבה מטיילים מדווחים שהתאכזבו כי המחיר לרכבל הוא יחסית גבוה. ההמלצה היא להשקיע את הכסף ולעלות אם רוצים לעשות מסלולים למעלה.

שימו לב שלמשפחות יש מחיר מוזל ואם אתם מתכננים לרדת בטיול רגלי למטה (לא קל!)- אל תשכחו לקנות כרטיס רק בכיוון אחד.

הנוף מהר ווגל. צילום: Lea Kobal

נקודות תצפית (בחינם!) באזור אגם בוהיני

נקודות תצפית יפות למי שרוצה לחסוך את הכסף של העליה ברכבל הר ווגל. כמובן שכדאי לעלות רק ביום עם ראות טובה.

נקודת תצפית Vodnikov – נקודת תצפית מדהימה על כל העמק, ההרים ואגם בוהיני. יש עליה של כ-5 דקות ברגל מהחניה. חינם.

נקודת תצפית Vogar - הדרך לשם די מפותלת וצרה אבל הנוף בסוף וואו! אפשר להגיע די קרוב עם רכב, הליכה של פחות מקילומטר לא קשה. עוברים בקתה עם בית קפה ויורדים טיפה לשטח. מקום מדהים ביופיו. חינם. ניתן גם להגיע רגלית מסטארה פוז'ינה (כ2-3 שעות טיול).

נקודת תצפית Peč – אחת מנקודות התצפית הפופולאריות על אגם בוהיני. כדי להגיע לנקודת זו תצטרכו לטפס כ-20 דקות מהכפר סטארה פוז'ינה. הנוף מנקודת התצפית יפהפה: האגם, הכנסיה והגשר.

הוראות הגעה: ממרכז סטארה פוז'ינה, חוצים את הגשר מעל הנהר, לכיוון מזרח. פונים ימינה בכביש הקטן אחרי אסם העץ, בעקבות זרימת הנהר. לאחר זמן מה, תחצו את נהר Ribnica הקטן יותר ותצטרפו לשביל אופניים. לאחר כ-500 מ' השביל עולה במתינות לכביש שחוצה את הנהר מימין. פנו שמאלה כאן ועקבו אחר השילוט לנקודת התצפית Peč. הכניסה חינם.

נקודת תצפית Peč אגם בוהיני
הנוף מנקודת תצפית Peč. צילום: נתי סקיטל

מפל סביצה

מפל סביצה הוא מפל בגובה 78 מטרים ואחד המפלים המפורסמים בסלובניה. זהו מפל יפיפה, בעיקר בזכות בריכת האזמרגז שמתחתיו, שנוצרת בזכות סכר שנבנה מתחת למפל. כדי להגיע אליו תצטרכו לטפס 520 מדרגות (אורך הטיול הלוך חזור הוא כ-45 דקות עד שעה).

האמת שאני בחרתי לוותר על המפל הזה, הוא היה נראה לי מאוד תיירותי ולא שווה את טיפוס ה-520 מדרגות. ליד המפל יש פלטפורמה אחת קטנה עליה כל התיירים מתרכזים וממנה רואים את המפל. לא ניתן להיכנס למים. אם אתם באזור ויש לכם זמן, ,תגיעו מוקדם לפני כל שאר התיירים ותסעו לראות אותו.

עלות כניסה (משתנה לפי העונה): מבוגר: 3-4 יורו, ילדים עד גיל 6: חינם. התשלום במזומן בלבד. כניסה בחינם למחזיקי כרטיס JULIAN ALPS: BOHINJ CARD

מפל סביצה סלובניה
מפל סביצה. צילום: Marcin Szmigiel

אופציות ליום גשום באזור בוהיני

פארק המים המקורהAquapark Bohinj -  הוא פארק מים לא גדול במיוחד, אבל מדובר באחלה אופציה ליום גשום. צמוד אליו נמצא מלון בוהין אקו- המציע לשוהים בו חבילת לינה וכניסה לפארק המים.

מסעדות מומלצות באזור בוהיני

Gostišče Danica – אוכל מקומי שמגיע מהחקלאים והיצרנים באזור. הנוף מהמסעדה מהמם ובונוס ממש ממול יש גן שעשועים לקטנים.

Pr' Pristavc – אוכל מקומי ופיצות מעולות שנעשות במקום בתנור ייחודי.

Foksner – מסעדה המתמחה בהמבורגרים מעולים. תוכלו לאכול פה המבורגרים מעושנים על לחמניות בריוש עם פלחי תפוחי אדמה טעימים וקטשופ תוצרת בית. עוד במסעדה סטייקים, פסטות וקינוחים מעולים. לא מתאים לצמחונים.

פיצה
מסעדת Pr' Pristavc
קינוח
מסעדת Pr' Pristavc

לסיכום, יש כל כך הרבה דברים נהדרים לעשות כשאתם מבקרים באגם בוהין. אני ממליצה לכם לבלות כמה ימים באזור כשאתם מבקרים בסלובניה ואפילו לישון פה, כמו שאנחנו עשינו.

אהבתם את הפוסט? אשמח אם תשתפו אותו בפייסבוק או שתשלחו לחבריכם. 
יש לכם הערה או שאלה? אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יולו בלוג אינסטגרם

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram