Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

אגם בלד – הדובדבן של סלובניה


אגם בלד הוא אגם יפיפיה בצפון מערב סלובניה, וכנראה גם האגם הכי מפורסם ומתוייר במדינה. קל להבין למה הוא מושך אליו כל כך הרבה אנשים: מדובר באגם אלפיני יפיפה עם מים צלולים, במרכזו אי קטן, ומסביבו מתנשאים הרים עוצרי נשימה.
היינו שם ב:
אוגוסט 2023
למשך:
2 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

אגם בלד

אגם בלד (Blejsko Jezero) הוא אגם עוצר נשימה הממוקם ממש ליד בלד, עיירת ספא יפה. האגם אינו גדול מדי (אורכו כ-2.1 קילומטרים ורוחבו מגיע עד ל-1.4 קילומטרים) וניתן להקיף אותו בשביל מעגלי שאורכו כ-6 קילומטרים. מסביב לאגם יש הרבה מה לעשות ולראות. בין אם זה טיול רגלי, שחייה, ביקור בנקודת תצפית או שייט לאי הקטן באמצע האגם. אנחנו ביקרנו באגם בלד כחלק מטיול משפחתי בסלובניה שכלל את אזור צפון-מערב המדינה, אגם בוהיני ועמק הסוצ'ה. מומלץ לעקוב אחרי גם באינסטגרם כדי להציץ בכל הסטוריז שהעלתי מהטיול.

איך להגיע לאגם בלד

השכרת רכב היא כנראה הדרך הטובה ביותר להתנייד בסלובניה. כדי לחפש רכב אנחנו השתמשנו במנוע חיפוש שמרכז ומשווה בין סוכנויות רכב מרחבי העולם (יש שני מנועי חיפוש שאני ממליצה עליהם: פאפם פאפם, מנוע חיפוש ישראלי או RentalCars - מנוע חיפוש של ענקית התיירות Priceline).

חניה באגם בלד

אגם בלד הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות, כך שאפילו למצוא מקום חניה יכול להיות מסובך ואפילו יקר. צאו מוקדם אם אתם רוצים מקום קרוב לאגם ואל תחנו בשום מקום ליד הכביש, במקום בו אין מקום חניה ייעודי, כי תקבלו קנס!
חניה זולה בבלד: בבלד יש שני חניונים ציבוריים מוזלים (בערך יורו לשעת חנייה): ליד בית הספר היסודי או סמוך למגרש כדורגל. אופציה נוספת היא להחנות בחניון של מגלשות ההרים, שם החניה יותר זולה (כ-5 דקות הליכה מהאגם).

אנחנו חנינו בחניון שנמצא במיקום מעולה בצד המזרחי וממש בסמוך לאגם ולחוף Grajsko Kopqlisce, ונקרא Lake Bled parking & Electric vehicle charging. עלות חניה לשעה: 2.5 יורו.

באתר הזה תוכלו למצוא רשימה של חניונים בבלד, לינק למיקום המדויק שלהם ועלות החניה בהם. כמו כן, אם אתם ישנים במלון בבלד עצמה, כנראה שהוא יספק לכם חניה בחינם או במחיר מוזל.

טיפ של אלופים - השתדלו להימנע מלהגיע לאזור בלד בימים שבת וראשון, זה גם החופש של המקומים ויש פקקי ענק מסביב לעיירה.

מחפשים לשכור רכב? קראו את כל הטיפים שלי בנושא במדריך להשכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל

צילום: נתי סקיטל
צילום: נתי סקיטל

מקומות לינה מומלצים בבלד

Hotel Park –מלון עם מיקום מעולה- צמוד לטיילת על האגם. ארוחת בוקר טעימה ומוגשת על הדק שיושב ממש על האגם. מומלץ לשלם יותר על חדר עם נוף לאגם. חניה זמינה לאורחים בעלות מינימלית (וזה מאוד חשוב באגם בלד). יש מרכז ספא עם בריכה מחוממת ונוף לאגם.

Rikli Balance Hotel - מלון 4 כוכבים השוכן בלב בלד, ונהנה ממיקום גבוה המקנה לו נוף פנורמי של אגם בלד, הטירה והאלפים היוליאניים. הוא כולל מרכז ספא מודרני עם בריכות מקורות וחיצוניות.

Grand Hotel Toplice - ממוקם על גדות אגם בלד, מלון גראנד הוטל טופליצה האלגנטי כולל נופים פנורמיים של האגם והרי האלפים. במלון מרכז בריאות בוטיק עם בריכה תרמית, סאונות וטיפולי עיסוי ויופי שונים. האורחים יכולים להירגע במרפסת המשקיפה לאגם.

לחיפוש מקומות לינה נוספים בבלד

Rikli Balance Hotel
Rikli Balance Hotel. התמונה מאתר בוקינג
Rikli Balance Hotel. התמונה מאתר בוקינג

אטרקציות באזור אגם בלד

שיט באגם בלד

השקט והשלווה השוררים באגם בלד נובעים מהעובדה שיש איסור על השטת סירות מנוע באגם, ולכן, כדי לשוט בו, תוכלו לשכור סירת עץ יפה עם משוטים, קייאק או סאפ - אפשרויות נהדרות למי שרוצה לחקור את האגם בצורה מהנה ופעילה.

מסביב לאגם בלד, תמצאו חברות השכרה שונות. המלצה שלי: שכרו סירה בנקודה הכי קרובה לאי (ליד קמפינג בלד), כך לא תתעייפו יותר מידי כשתחתרו אליו. ניתן לשכור סירה לעד 4 אנשים (עלות: 25 יורו) או עד 6 אנשים (עלות: 30 יורו). שימו לב שמספר הסירות ל-6 אנשים מועט ולכן מומלץ לגשת להזמין תור מראש.

אופציה נוספת היא הפלגה בגונדולה גדולה (נקראת Pletna Boat) שלוקחת אותכם לאי ובחזרה (עלות: 18 יורו לאדם). שימו לב שהגונדולה עוגנת באי 40 דקות (ואין יותר מידי מה לעשות באי עצמו).

Pletna Boat
סאפ באגם בלד

האי שבמרכז אגם בלד

הסיבה שאגם בלד התפרסם כל כך היא האי הציורי באמצע האגם, עליו ניצבת כנסיית מריה הבתולה. כדי לבקר בכנסיה יש לטפס 99 מדרגות ואם יש לכם עוד כוח, תוכלו לטפס עוד 52 מדרגות כדי להגיע למגדל הפעמונים ולהנות מנוף אל האגם. האגדה מספרת שאם תצלצלו 3 פעמים בפעמון, המשאלה שלכם תתגשם.

האי שבמרכז אגם בלד. צילום: Matteo Paonessa

טיול סביב אגם בלד

כנראה הדרך הכי טובה לחקור את אגם בלד היא ללכת בשביל שמסביבו. אורך השביל המעגלי הוא כ-6 קילומטרים (כשעתיים בהליכה נינוחה). מסביב לאגם יש בתי קפה קטנים, המזמינים לעצירה וליהנות מחתיכת פרוסות עוגה ביתית.

ניתן גם לשכור אופנים בהרבה מקומות בעיירה (העלות היא כ-10 יורו לשעתיים או כ-20 יורו ליום מלא). או להשתמש ברכבת התיירותית שנוסעת מסביב לאגם (עלות: 6 יורו למבוגר ו-4 יורו לילד). באתר הזה תוכלו למצוא את טבלת הזמנים והתחנות של הרכבת.

יולו בלוג אינסטגרם

רחצה באגם בלד

הודות למעיינות התרמיים החמים התת-קרקעיים, טמפרטורת האגם מגיעה בקיץ עד ל-25 מעלות, מה שמבטיח טמפרטורות מים נעימות לרחצה יחסית לאגמים/ נהרות אחרים בסלובניה. סביב האגם יש 3 חופים מוסדרים לרחצה- שניים בחינם (אחד ליד קמפינג בלד והשני ליד מרכז השיט) והשלישי בתשלום.

חוף Grajsko Kopqlisce (ממוקם לרגלי המצודה) הוא חוף מסודר בתשלום (10 יורו למבוגר ו-6 יורו לילד). הכניסה כוללת: מדשאות, שירותים ומקלחות מסודרים, מסעדות, מגלשות מים ומקפצה אל האגם, אזורי שחיה בעומקים שונים (מאוד מתאים עם ילדים קטנים), משחקיה (טניס / כדורגל שולחן). לדעתי החוף מומלץ מאוד, אנחנו בילנו פה כחצי יום. שימו לב שכסאות השיזוף והשימשיות הן בעלות נוספת.

טיפ של אלופים - נצלו כל רגע שימשי לרחצה באגם. מזג האוויר יכול להשתנות מהר- משמש לגשם.

מגלשות מתנפחות בחוף Grajsko Kopqlisce
ברכות נמוכות בחוף Grajsko Kopqlisce

מגלשת הרים Bled Straza

סטרזה היא גבעה קטנה לצד אגם בלד ונחשבת לנקודת תצפית יפה, המציעה נוף מדהים של העיר בלד, אגם בלד, הטירה וההרים שמסביב. בגבעה תמצאו מגלשת הרים כיפית באורך של כ-500 מטרים. המגלשה כוללת ירידה במסלול מפותל במעין מזחלת, שמולכם נשקף נוף יפה של אגם בלד וסביבתו, ואתם יכולים לשלוט על מהירות הגלישה (אפשר להגיע למהירות של 40 קמ"ש!). ניתן לעלות למעלה ברכבל ולרדת במגלשות הרים (או לרדת בחזרה עם הרכבל). למטה יש גם מגלשות אבובים (בעלות של 5 יורו ל-3 סיבובים) ובית קפה נחמד.

טיפ של אלופים - אל תעלו למגלשות עם דברים שיכולים לעוף לכם תוך כדי, דוגמת כובע (מבוסס על סיפור אמיתי).

טיפ של אלופים 2 - אם רוצים יותר מסיבוב אחד, כדאי לקנות מראש ואז יש תור מקוצר למי שזה הסיבוב השני או השלישי שלו.

תצפית מגבעת סטרז׳ה - Sunset View Straza

כשאתם עולים למעלה אל תפספסו את נקודת התצפית היפה בגבעת סטרז׳ה. היא נמצאת ממש בסמוך לירידה מהרכבל: פנו ימינה בשביל קטן ובפיצול פנו שמאלה- כעבור דקה תגיעו אל התצפית. 

הגעה למגלשות ההרים: כתבו באפליקציית הניווט: Straža Bled. המקום נמצא כ-10 דקות הליכה מאגם בלד או נסיעה ברכב וחניה בחניון מסודר שבתשלום.

שעות פתיחה: שעות הפתיחה משתנות לפי חודשי השנה ויש להתעדכן באתר הרשמי של המקום בשעות המדויקות. באוגוסט 2023, המקום פתוח כל יום בין השעות 10:00-19:00.

*יש הנחות למחזיקי כרטיס JULIAN ALPS - BLED

הנוף תצפית מגבעת סטרז׳ה
את רואה שם את האי?

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

טירת בלד

מבצר זה, שנבנה על סלע בגובה 139 מטר, מתנשא בצורה מלכותית מעל הנוף. ההיסטוריה של טירת בלד מתחילה בשנת 1011, מה שהופך אותה לטירה העתיקה ביותר בסלובניה. הביקור בטירה שווה בעיקר בשל הנוף המרהיב הנשקף ממנה.
כדי להגיע למצודה תוכלו לטפס ברגל מאגם בלד (טיפוס של כחצי שעה בשביל מסודר ויפה בין העצים) או להגיע עם המכונית, לחנות בחניון הטירה ולטפס עוד כחמש דקות לכניסה.

בפסגה ממתינות לכם כמה אטרקציות: מוזיאון הטירה, קפלת הטירה, בית המלאכה של הנפח וגם בית הדפוס של הטירה, שם תוכלו אפילו להדפיס מזכרת משלכם. גולת הכותרת היא כאמור, מרפסת הטירה, ממנה תוכלו להנות מאחד מהנופים הטובים ביותר של אגם בלד עם אי הכנסייה. כמו כן תמצאו שם בית קפה. עלות הכניסה יחסית יקרה (15 יורו לאדם) ויש שיאמרו שהעלות לא שווה את מה שמקבלים.

Bled Castle Restaurant - בטירה עצמה יש מסעדת שף המציעה תפריט עונתי של מנות מקומיות עם טוויסט מודרני. למזמינים מקום במסעדה, הכניסה לטירה בחינם.

טירת בלד. צילום: Joseph Gilbey

תצפיות על אגם בלד

אחת הדרכים הטובות ביותר להעריך את הקסם של אגם בלד והטבע שמסביב היא למצוא נקודת תצפית שבה תוכלו להשקיף על הכל מלמעלה. יש 3 נקודות תצפית על אגם בלד, לכולן אפשר להגיע רק דרך מסלול הליכה והעליה אליהן לא מתאימה לכל אחד, אבל אם אתם בכושר, אני ממליצה לפחות לעלות לאחת מהן. יש גם שבילים המחברים בין התצפיות, כך שתוכלו לבקר בשלושתן.

תצפית Ojstrica Viewpoint

כנראה נקודת התצפית הכי מרשימה, עם הנוף הכי "פתוח". נשקף ממנה הנוף של האגם, הכנסייה וההרים סביב. כדי להתחיל את הטיפוס תגיעו ל- Ojstrica Trailhead (תחפשו בגוגל מפס), שם תראו שלט שאומר "20 דקות לOjstrica". עקבו אחרי הסימונים תתחילו לטפס בשביל שעובר בתוך היער עד לנקודת התצפית. להגיע לפסגה יקח לכם כ-20 דקות של טיפוס ושם תמצאו ספסל המשקיף לנוף וסלע ענקי שאפשר לעמוד עליו. תוכלו לחזור באותה הדרך בה הגעתם או להמשיך מפה לתצפיות הבאות.

אגם בלד
תצפית Ojstrica Viewpoint. צילום: Neven Krcmarek

תצפית Velika Osojnica

נקודת התצפית הכי גבוהה. לנקודת התצפית הזו קצת יותר קשה להגיע ולכן היא קצת פחות פופולארית. מנקודת התצפית הקודמת (לOjstrica), עקבו אחרי השילוט, כעבור כ-10 דקות תגיעו לצומת משולטת, תבחרו לעלות למעלה וכעבור עוד 10 דקות של טיפוס תגיעו לפסגה. גם פה, בפסגה תמצאו ספסל המשקיף לנוף וזו הנקודה הכי טובה לצלם ממנה תמונה של האגם. מאחר וזו גם הנקודה היחידה, זו תהיה חוצפה לתפוס אותה להרבה זמן אם יש איתכם עוד אנשים בתצפית.

תצפית Mala Osojnica

נקודת תצפית נוספת ומרשימה. תוכלו להגיע אליה במסלול המעגלי של התצפיות או מאגם בלד. אם אתם מגיעים מהתצפיות הקודמות – בצומת המשולטת יש לבחור ימינה לכיוון התצפית. אם אתם מגיעים מאגם בלד, נקודת ההתחלה שלכם תהיה: Mala Osojnica Trailhead. למען העלייה כדאי לתכנן כ-30 - 40 דקות הליכה. השביל די תלול ובסופו יש לעלות 80 מדרגות מתכת. הפסגה עצמה מגודרת ויש שלט עם מקרא המסביר מה רואים מלפניכם וספסל לשבת ולהירגע בו.

טיפ של עצלנים- לא חייבים לעלות את כל העלייה עד התצפית העליונה. אחרי עשר דקות של עלייה לא קשה במיוחד הנוף נפתח ורואים בצורה יפה מאוד את כל האגם.

טיפ של מטיילים אחראים- אם אתם מתכננים לטפס לכל אחת מהתצפיות מומלץ להגיע עם נעליים מתאימות ובשום פנים ואופן לא להגיע עם כפכפים. השבילים עצמם מסומנים בצורה טובה, אבל אם תרצו להשתמש באפליקציית ניווט, אני ממליצה על Maps.me.

הדרך לתצפית Mala Osojnica. צילום: נתי סקיטל
תצפית Mala Osojnica. צילום: נתי סקיטל

מסעדות מומלצות בבלד

לאכול קרמשניט באחד מבתי הקפה סביב האגם

עוגת הקרמשניט הומצאה בשנות ה-50 בקונדיטוריה של מלון פארק השוכן על גדות אגם בלד ויש הטוענים ששם נמכרת העוגה הכי טעימה. אני לא יכולה להעיד על הטעם שלה כי לא הספקנו הפעם לבקר במלון פארק, אבל כן יצא לנו לנסות קרמשניט סלובני בבית הקפה של מלון Vila Preseren, שנמצא גם הוא על שפת האגם. אם להיות כנה, זו לא העוגה האהובה עלי בארץ, וגם פחות התחברתי לגרסה הסלובנית שלה. אבל בהחלט היה נחמד לשבת בבית קפה עם נוף נהדר של האגם.

מסעדות בבלד

ההמלצות על המסעדות הבאות חזרו בקבוצת פייסבוק ייעודית למטיילים הישראלים בסלובניה:  

מתפנקים בקפה קר
קרמשניט סלובני

אהבתם את הפוסט? אשמח אם תשתפו אותו בפייסבוק או שתשלחו לחבריכם. 
יש לכם הערה או שאלה? אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יולו בלוג אינסטגרם

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin1
WhatsApp
Telegram