Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

נחל צלמון – טיול מים קצר לכל המשפחה


מסלול מים כייפי וקצר, גם למשפחות עם ילדים קטנים, בנחל צלמון שבגליל התחתון. לאורך המסלול פינות חמד מוצלות לצד בריכות שכשוך, צמחיה שופעת ואפילו טחנות קמח עתיקות.
הגעה:
גן לאומי נחל צלמון
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב
מסלול:
3 ק"מ (כ-שעתיים, קווי)
דרגת קושי:
קל

נחל צלמון

נחל צלמון הינו אחד מהנחלים הארוכים בגליל. הוא מתחיל בהרי מירון, מתפתל לאורך 30 ק״מ ונשפך אל הכנרת, ליד קיבוץ גינוסר. מסלול הטיול המוצע בפוסט זה הוא לקטע קצר וקל של הנחל – 1.5 ק"מ קסומים של הליכה לצד הנחל ובצילם של עצים ארצישראלים. הקטע, שבו עובר המסלול, הוכרז כגן לאומי נחל צלמון בשנת 2005, בתקווה לשמור על הטבע. המסלול ללא הרשמה מראש וללא תשלום.

נחל צלמון הינו נחל איתן, המוזן לכל אורכו ממעיינות, כלומר, זורמים בו מים כל השנה ולכן ניתן לטייל בו בכל העונות, אבל העונה המומלצת ביותר היא בסוף האביב, כאשר הזרימה חזקה וכבר מספיק חם כדי להיכנס למים. המסלול מתאים מאוד לילדים קטנים.

למפת המסלול

טיול מים קצר לכל המשפחה

הגעה לנחל צלמון

את הרכב תוכלו להחנות בחניית עפר מסודרת, מימין לכביש 804, בחניון העליון (רשמו בוויז "גן לאומי נחל צלמון"). מאחר והמסלול קווי וקצר, תוכלו לתייר בו הלוך וחזור, או להחנות רכב נוסף בסוף המסלול (לניווט לנקודת הסיום). מהחנייה התקדמו כמה מטרים צפונה אל עבר השלט של רשות הטבע והגנים "גן לאומי נחל צלמון".

נחל צלמון
המדרגות בתחילת המסלול
נחל צלמון
נחל צלמון

נחל צלמון – מסלול טיול

המסלול מסומן, לכל אורכו, בסימון שבילים כחול. נתחיל את המסלול בירידה על גבי מדרגות אבן רחבות (60 מדרגות ליתר דיוק, ספרתי), שבסופה תגיעו אל ערוץ הנחל, שיתגלה לכם מימין. כעבור מטרים ספורים נגיע לבריכת השכשוך הראשונה. כאמור, עומק הבריכות תלוי בעונה ובכמות הגשמים שירדה באותה השנה. כשאנחנו ביקרנו בסוף יוני המים שפעו ובבריכה, שליד המפל הקטן, הגיעו לי עד למותניים. המים בבריכות צלולים וקרירים ומי שיעמוד בלי לזוז, יזכה לפינוק סטייל ספא תאילנדי ובחינם, כי כעבור כמה שניות יגיעו דגיגונים קטנטנים לאכול את העור היבש שלו.

טיול מים בנחל צלמון

מכאן נעקוב אחר סימון השבילים הכחול במורד הנחל. לאורך כל המסלול פזורות פינות חמד מוצלות לצד בריכות שכשוך נמוכות, בהן תוכלו לעצור לפיקניק, למנוחה ולהצטננות במים.

לאחר כקילומטר וחצי נגיע לזוג טחנות קמח גדולות- זהו סוף המסלול. מי שהשאיר את רכבו בסוף המסלול יפנה שמאלה אל עבר חניון האספלט. מי שהגיע ברכב אחד – חיזרו כלעומת שבאתם.

מה הכי כייף בסוף מסלול? כמובן, שארטיק קר ומפנק! בסופי שבוע ובחגים תמצאו, ליד נקודת ההתחלה (והסיום), אוטו גלידה.

מחפשים עוד מסלול מים בצפון שמתאים עם ילדים? תבדקו את עין תינה.

טיול מים בצפון
נחל צלמון

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin6
WhatsApp
Telegram