Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מה עושים בירושלים בשבת


האם יש מה לעשות בירושלים בשבת? האם יש מסעדות טובות בירושלים שפתוחות בשבת? אלה שאלות שקיבלתי מקוראי הבלוג ובעקבות חופשת סופ״ש כייפית בירושלים, החלטתי לכתוב עבורכם את הפוסט הזה.

אטרקציות בירושלים בשבת

נחלת שבעה

ירושלים מלאה בפינות קסומות ואחת מהן היא נחלת שבעה, שכונה יפה במרכז ירושלים, בעלת סמטאות צרות ומדרחובים, הסגורים למכוניות. בשכונה נמצא, גם, המדרחוב הקסום של יואל משה סלומון, בו תמצאו מלא חנויות אמנות, תכשיטים, יודאיקה ובתי קפה מקומיים. כשהשבת נכנסת, מתגלה גריפיטי מגניב על דלתות החנויות, שאותו ניתן לראות, כמובן, רק כשהחנויות נסגרות!

ברחוב נמצא, גם, מיצג המטריות המפורסם, פרויקט שהופק בהרבה ערים בעולם, בו אלפי מטריות מקשטות את שמי הרחוב. בירושלים המיצג נתלה כל שנה, מתחילת רחוב יואל משה סלומון- מכיכר החתולות ועד למבנה המשביר לצרכן, בגובה 7 מטרים. שימו לב, המטריות תלויות רק בחודשי הקיץ- בדרך כלל אחרי חופשת סוכות מסירים אותן.

נחלת שבעה
נחלת שבעה

גרפיטי בשוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה הוא אחד מהשווקים הכי עשירים קולינארית ומהתוססים בישראל, ובהחלט שווה לבקר בו במהלך השבוע (כל זאת ועוד בפוסט נפרד). אבל כאשר השבת נכנסת וכל הבסטות נסגרות, מתגלה עולם אחר בשוק – גלריה אורבנית שיוצרים מאות ציורי קיר מרהיבים, שצוירו על התריסים המוגפים של הבסטות. לכן אם אתם מחפשים מה לעשות בירושלים בשבת- אני ממליצה על סיבוב בשוק מחנה יהודה!

את פרויקט הגרפיטי בשוק מחנה יהודה יזם ברל האן, יהודי שעלה לארץ מארה"ב. ברל הגה את הרעיון לאחר ששוטט בשוק באחת השבתות וראה את הפוטנציאל הגלום באפרוריות התריסים המוגפים. בינואר 2015 הוא גייס מספר חברים, אשר החלו לצייר , באישור הבעלים, על תריסי הדוכנים. אחד מהאמנים הבולטים הוא צייר בריטי-יהודי בשם סלומון סוזה, שעלה לארץ מאנגליה ויצירותיו מעטרות כ-150 (מתוך 360) מתריסי הדוכנים בשוק. הציורים צויירו בהתנדבות ואת עלות החומרים כיסו בעלי הדוכנים ומתרומות שברל וסלומון הצליחו לגייס.

חלק מציורי הגרפיטי הם של אנשים מפורסמים מההיסטוריה של העם היהודי, כמו אלברט איינשטיין, מנחם בגין, יוני נתניהו, יוסי בנאי ועוד, וחלקם של דמויות אנונימיות, שקשורות לעבר של השוק.

אם אתם כבר באזור, אני ממליצה לעבור את הכביש לשכונת נחלאות, גם שם תוכלו להנות מיצירות אומנות רחוב נוספות.

גרפיטי שוק מחנה יהודה

גרפיטי שוק מחנה יהודה

העיר העתיקה בירושלים

העיר העתיקה בירושלים, מוקפת בחומה גבוהה ומלאה בסמטאות קסומות, חצרות נסתרות, שערים צבעוניים והרבה סיפורים מעניינים. הנה המקומות שאני ממליצה לבקר בהם בשבת או בכלל:

השער החדש

השער החדש נבנה בשנת 1889 והוא נקרא כך כי הוא החדש מבין שמונת השערים לעיר העתיקה. השער לא נבנה כאשר הוקמה חומת העיר במאה ה-16, והוא התווסף במטרה לספק גישה קלה יותר בין הרובע הנוצרי וכנסיית הקבר שבעיר העתיקה, לשכונות ומוסדות נוצריים חדשים מחוץ לחומות (כמו מנזר נוטרדאם ובית החולים סנט לואיס, מנזרים ואכסניות לצליינים, עולי רגל וכד').

בשער החדש תמצאו בין היתר:

  • שלל מסעדות, בתי קפה ובר-יין, שפתוחים גם בשבת.
  • אלמנטים אינסטגרמיים שונים להצטלם איתם כמו כסא חמסה ענקי, ציורי קיר וכד׳.
  • חנות לקרמיקה ארמנית של ג‘ורג', בה הוא מציע כלים יפים למכירה ושני סוגי סדנאות. סדנא קצרה של צביעת אריח, בעלות של 40 ₪, או סדנא ארוכה של קישוט וצביעת כלי, בעלות של 100 ₪. את הסדנאות יש לתאם מראש עם ג'ורג' בטלפון: 050-5991121.

טיפ של אלופים - תוכלו להנות מחניה חינם בחניון כיכר ספרא, הצמוד למתחם, החל מהשעה 19:00.

השער החדש ירושלים
השער החדש בירושלים

לה פטיסרי אבו סיר
לה פטיסרי אבו סיר

שוק העיר העתיקה בירושלים

השוק שבעיר העתיקה בירושלים הוא ענק, נפרס על פני מספר רחובות וחוצה את הרובע הנוצרי, המוסלמי והארמני. תמצאו בו חנויות של בגדים אוטנטיים, תיקים ונעליים, כלים מיוחדים, חפצי אומנות, תכשיטים, פריטי יודאיקה, וכמובן אוכל בשפע: כנאפה, פלאפל, תבלינים, בשר, חומוס, ירקות ופירות ועוד. זה המקום בשבילכם לעשות שופינג של דברים מיוחדים. החנויות שאני הכי אהבתי הן חנויות של קרמיקה ארמנית, וכמובן שהתחדשנו בעוד כלים לבית, כמו קערה ענקית לסלט, קעריות למרק, משטח חיתוך והגשה לגבינות ועוד. בעיר העתיקה נהוג ואפשר להתמקח על המחירים. ממליצה להתחיל משער יפו שעל רחוב דוד וללכת לאיבוד בין הסמטאות.

השוק בעיר העתיקה ירושלים
שוק אל באזר בעיר העתיקה

ההוסטל האוסטרי

ההוסטל האוסטרי (גם נקרא ההוספיס האוסטרי, או האכסניה האוסטרית) הוא בניין מרשים בעל שלוש קומות, שמשמש כבית מלון ובית קפה בסגנון אירופאי. גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק הגג שלו, ממנו נשקף נוף של העיר העתיקה, כולל כיפת הזהב. הכניסה להוסטל היא בחינם. עלות הכניסה לגג היא 5 ₪.

ההוספיס האוסטרי בירושלים
תצפית מהגג של ההוספיס האוסטרי בירושלים
ההוספיס האוסטרי בירושלים
ההוספיס האוסטרי בירושלים

ההוספיס האוסטרי
תצפית מהגג של ההוספיס האוסטרי בירושלים

שכונת עין כרם

בירושלים ישנן הרבה שכונות מיוחדות, אני חושבת שהיהלום שבכתר היא שכונת עין כרם הציורית והרומנטית. השכונה בנויה בתוך בקעה מוריקה, בעלת אופי כפרי ומאפשרת להתנתק מהרעש ומהמולת העיר. ההמלצה שלי- פנו לכם שעה-שעתיים ופשוט לכו לאיבוד בסמטאות ובין בתי האבן הערביים. בשכונה יש הרבה מסעדות ובתי קפה חמודים, בהם תוכלו לעצור, כמו כרמא, או בראסרי עין כרם, הפתוחות גם בשבת.

עין כרם
עין כרם

מנזר גורני בעין כרם

אחד המבנים המיוחדים ביותר בעין כרם הוא מנזר גורני, הידוע יותר בכינוי "המוסקוביה", אשר הוענק לו על ידי התושבים הערביים, עקב השתייכותו לכנסייה הרוסית (במנזר מתגוררות נזירות רוסיות אורתודוקסיות). בשטחו של המנזר נמצאת כנסיה גדולה ומרשימה בעלת כיפות זהב בוהקות. שימו לב, כרגע המנזר סגור למבקרים עקב מגפת הקורונה ולכן כדאי להתעדכן לפני ביקורכם.

טיפ של אלופים - ממליצה להגיע לנקודת תצפית על השכונה ועל הכנסייה, בה תוכלו להנות ממראה הכנסייה על רקע ההר ויער עצי האורן והברושים. כדי להגיע לנקודה התצפית מושלמת כתבו בוייז צומת אורה, ובין בית חולים הדסה למושב אורה תמצאו את הנקודה.

רעיונות לעוד אטרקציות לטיול זוגי (וגם משפחתי) בירושלים תמצאו בפוסט טיול רומנטי בירושלים

מנזר גורני עין כרם
מנזר גורני. צילום: ויקטור זיסלין

טיולי רגליים בירושלים בשבת

שביל הארז

מסלול טיול קל ומעגלי באורך של 4 ק"מ ביער ירושלים הקסום, המתחיל ממש ברחובותיה של העיר. לקריאה נוספת והמסלול המדויק- עברו לפוסט שלי על שביל הארז.

שביל סובב עין כרם

שביל מעגלי באורך של 8 ק“מ, שמקיף את עין כרם. השביל מסומן בעין כחולה במסגרת זהב. ניתן להתחיל את המסלול מכל נקודה שתבחרו, הכי פשוט להתחיל ממעיין מרים. ניתן להיעזר בסימון המסלול המצורף.

שביל הארז ירושלים
שביל הארז - טיולי רגליים בירושלים

מסעדות ובתי קפה שפתוחים בירושלים בשבת

קפה זוני - במדרחוב של יואל משה סלומון תמצאו גם את קפה זוני, ביסטרו שפתוח גם בסופ"ש! אם אתם שם, אל תפספסו את המנה הכי מפורסמת שלהם- פראנץ' טוסט.

מומה - מסעדת מומה נמצאת בקיבוץ קרית ענבים ומציעה תפריט מצומצם ומהודק, שכולל מנות בשריות, דגים, פירות ים וגם מנות טבעוניות והכל על בסיס המתכונים של סבתא מומה. גולת הכותרת של המסעדה- מאפה הקובנה של מומה!

לה פטיסרי אבו סיר - קונדיטוריה הממוקמת ממש בתוך השער החדש של העיר העתיקה בירושלים. הקונדיטוריה הוקמה על ידי השף איברהים אבו סיר, שנולד בעיר העתיקה. הוא היה השף - קונדיטור הראשי במלון מצודת דוד במשך שנים רבות ומדריך שף במרכז נוטרדאם בירושלים.

ההוספיס האוסטרי - בהוספיס האוסטרי שבעיר העתיקה תמצאו בית קפה בניחוח אירופאי בו תוכלו לטעום בין היתר שניצל וינאי ושטרודל תפוחים חם עם קצפת.

כרמא - מסעדה בשכונת עין כרם, הממוקמת במבנה שדומה לטירה עם מרפסת, שמשקיפה אל הנוף. במקום מוגשות ארוחות בוקר, בשרים, סלטים ומאפים איטלקיים.

קפה בצלאל - בית קפה במדרחוב בצלאל, מגיש ארוחות בוקר, כריכים, סלטים, פסטות וכד׳.

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

City View - מסעדה בהר הצופים עם נוף משגע אל העיר העתיקה. האוכל המוגש הוא מהמטבח הערבי עם טוויסט מודרני. מנות גדולות ונדיבות. אם מתאפשר לכם, בקשו לשבת בשולחנות שבחוץ, כדי להנות מהנוף.

נוטרדאם רופטופ - יין וגבינות - רופטופ בקומה האחרונה של מלון נוטרדאם, עם נוף שמשקיף אל העיר העתיקה. בתפריט תמצאו פלטות גבינות, יין, מנות בשרים ואוכל מזרח תיכוני. המסעדה בבעלות נוצרית, והצוות דובר אנגלית.

מתחם התחנה - במתחם מגוון מסעדות, שחלקן פתוחות גם בשבת. לרשימה המלאה ושעות הפתיחה התעדכנו באתר של מתחם התחנה.

גטסבי קוקטייל בר - בר קוקטיילים מטורף. יש גם "האפי הוואר" בימים חמישי עד שבת, בין השעות 18:00 ל-20:00.

עוד רעיונות למסעדות ובתי קפה הפתוחים בשבת בירושלים: הסדנא, אדום, צאקרה, פוקצה בר, דה ז׳ה וו, ברסרי עין כרם, פונדק עין כרם, עין כרם המתוקה, מלה ביסטרו, ג'חנון בר הלל, מנזה, טלביה ועוד.

על חלק מהמסעדות תוכלו למצוא פירוט נוסף בפוסט המסעדות המומלצות בירושלים

הקובנה של מומה
הקובנה של מומה
מסעדת כרמא
מסעדת כרמא

איפה ישנים בירושלים

בביקור האחרון שלנו, התארחנו במלון הדירות של TLV2GO- מר אגריפס, שנמצא במיקום חלומי של 5 דקות הליכה משוק מחנה יהודה. הדירות מאובזרות לגמרי: טלוויזיות חכמות (בסלון ובחדר השינה) עם YES וחיבור לנטפליקס, מכונת כביסה, מטבח מאובזר- תוכלו לקנות אוכל בשוק או להביא אתכם מצרכים ולאכול\לבשל בדירה. יש מכונת קפה, כלים, מקרר, תנור, כיריים וכד'...

כמובן שלעוקבי הבלוג יש הנחה - בשימוש בקוד YOLO תקבלו 5% הנחה על כל הדירות שבאתר (יש להם דירות בירושלים, באילת ובתל אביב).

TLV2GO
מלון דירות TLV2GO
מלון בירושלים
מלון דירות TLV2GO

אז כן, בירושלים יש עולם שלם, חי ושוקק גם בסופי השבוע…

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin2
WhatsApp
Telegram