Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

איסלה מוחרס - האי המושלם


איסלה מוחרס הוא אי קטן ויפיפה מול חופי קנקון שבמקסיקו. זהו אי רגוע, צבעוני, האנשים בו נחמדים, האוכל טוב, החופים יפים, והצבע של המים בכחול מרהיב. לדעתנו, זהו המקום המושלם לחופשת חופים במקסיקו.
היינו שם ב:
ספטמבר 2017
למשך:
3 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

* הפוסט על איסלה מוחרס הוא חלק מסדרת הפוסטים על ירח הדבש שלנו בגוואטמלה ובמקסיקו

50 גוונים של כחול

איסלה מוחרס (Isla Mujeres) הוא אי קטן ויפיפיה השוכן במרחק של 13 ק"מ צפונית לחופי קנקון. זהו אי קטן יחסית: אורכו 7.5 ק"מ ורוחבו הממוצע כ-500 מטרים. פירוש השם איסלה מוחרס הוא "אי הנשים"- שם זה הוענק לו על ידי הספרדים, שהגיעו לאי במאה ה-16, ומצאו באי פסלים רבים של אלילות מתרבויות שונות.

בעבר, האי היה יעד לתרמילאים, המנסים להימנע מהמחירים היקרים בקנקון, אבל עם הזמן, עוד ועוד אנשים גילו את הקסם של האי והוא הפך למסחרי יותר - וכעת ניתן למצוא הרבה חנויות מזכרות ומסעדות המציעות אוכל במחירים תיירותיים. למרות זאת, לדעתנו האי לא איבד מקסמו ויש לו הרבה מה להציע: מים צלולים בגווני טורקיז מרהיבים, חופים לבנים, אוכל טוב, ריף עשיר מסביב לאי, ההופך אותו ליעד צלילה ושנירקול אטרקטיבי, והרבה שלווה ושקט.

אנחנו ממליצים להישאר לישון באי לפחות כמה ימים, ולא רק להגיע ל"טיול יום" מקנקון. אם החלטתם להישאר לישון באי כדאי לכם לבחור מקום לינה בקצה הצפוני של האי, שם שוכנת העיר הראשית, מרבית המלונות והחופים הטובים ביותר. זהו גם המקום שבו המעבורת, המגיעה מקנקון תוריד אתכם (ראו פרק "הגעה"). הרחוב הראשי הוא Hidalgo עליו ממוקמות מסעדות, חנויות מזכרות והוסטלים. אל דאגה- מאחר והעיר כה קטנה, ניתן להגיע לשאר המסעדות בהליכה של דקות ספורות בלבד.

אם אתם רוצים לקרוא איפה כדאי לישון, לאכול, ומה האטרקציות שיש באיסלה מוחרס - המשיכו לקרוא.

Playa Norte איסלה מוחרס
החוף הצפוני באיסלה מוחרס

הגעה למקום

מאחר ומדובר באי- ההגעה אליו היא דרך הים, והדרך הפופלארית ביותר היא בעזרת מעבורת שיוצאת מקנקון. המעבורות יוצאות ממספר נמלים בקנקון:

  • מעבורת היוצאת מפורטו הווארז (Puerto Juarez) ועלותה 160 פזו לכיוון או 300 פזו לשני הכיוונים. זמן ההגעה הוא כחצי שעה והיא יוצאת כל חצי שעה בשעות השיא. לינק ללוח הזמנים.
  • שלושה מקומות מהן מעבורות יוצאות מאזור המלונות: Playa TortugasEl EmbarcaderoPlaya Caracol ועלותן 14 דולר לכיוון או 19 דולר לשני הכיוונים.  זמן ההגעה הוא כחצי שעה ותדירות המעבורות נמוכה יותר, אבל עדיין מספקת בשעות השיא. אם אתם מתכננים להגיע מאזור המלונות בקנקון או לחזור אליו אחרי הביקור באי- זוהי המעבורת בשבילכם. לינק ללוח הזמנים.
  • מעבורת היוצאת מפורטו סאם (Puerto Sam) ועלותה 40 פזו לכיוון. זוהי מעבורת שנועדה להשיט מכוניות, אבל יש בה גם תא לנוסעים. זמן ההגעה הוא כ-50 דקות. שימו לב שמעבורת זו עוגנת באיסלה מוחרס במקום קצת יותר מרוחק.

אם אתם רוצים להגיע לנמל ישירות משדה התעופה של קנקון יש לכם שתי אופציות:
היקרה (והמהירה יותר): לקחת מונית אשר תעלה לכם באזור ה-1000 פזו, אולי קצת פחות אם אתם טובים במיקוח.
הזולה: כשאתם יוצאים משדה התעופה, תפנו ימינה לאזור של האוטובוסים, תקנו מהדוכן של ADO כרטיס לתחנה המרכזית (אזור ה-70 פזו, חצי שעה נסיעה), ומשם תקחו מונית לנמל, אשר אמורה לעלות באזור ה-100 פזו.

איסלה מוחרס מפה
מפה של איסלה מוחרס - image courtesy of worldatlas.com

איסלה מוחרס - לינה במקום

כאמור, אנחנו ממליצים להישאר ללון בעיר המרכזית. אם תבחרו ללון בחלק אחר של האי, תהיו תלויים במוניות או בהשכרת רכב גולף בכדי להגיע לעיר המרכזית ולחופים הטובים.
היצע המלונות הטובים באיסלה הוא לא גדול, אנחנו בחרנו לישון במלון Privilege Aluxes וגם לקחנו את חבילת "הכל כלול" שהם מציעים כי מצאנו מחיר טוב לכל החבילה.

מלון Privilege Aluxes

המלון ממוקם ממש ליד Playa Norte (החוף הצפוני) המהמם ובמרחק הליכה מהרחוב המרכזי ומהמזח אליו מגיעות המעבורות - אנחנו הלכנו ברגל מהמזח למלון. ניתן להזמין אירוח על בסיס ארוחת בוקר בלבד או חבילת "הכל כלול". אנחנו מצאנו דיל טוב ברגע האחרון, וחבילת "הכל כלול" אפילו עלתה לנו פחות מהחבילה הבסיסית.
המלון מגדיר את עצמו כמלון המכוון למבוגרים ובשנת 2019 מתוכנן להפוך למלון למבוגרים בלבד. במלון שתי בריכות חיצוניות, ז'קוזי וחוף פרטי עם מיטות שיזוף מפנקות. במידה ותבחרו בחבילת "הכל כלול" תוכלו לאכול (בחינם) באחת משלושת המסעדות במלון ולשתות (בחינם) באחד משלושת הברים של המלון.

לפרטים נוספים והזמנת חדר במלון Privilege Aluxes 

Privilege Aluxes איסלה מוחרס מלון
החוף הפרטי של מלון Privilege Aluxes
מלונות באיסלה מוחרס Privilege Aluxes Isla Mujeres
Privilege Aluxes
מלונות באיסלה מוחרס
Privilege Aluxes

המבחר הקולינארי במלון

את הבוקר תוכלו להתחיל במסעדה על חוף הים (הזמנה לפי תפריט) או בבופה במסעדת Sabor (בתאכלס, מגוון האופציות בבופה גדול יותר ואנחנו העדפנו אותו).
בצהריים תוכלו לנשנש משהו ליד הבריכה, או ליד הים וכמובן לשתות קוקטליים ללא הגבלה (הכי כייף), או ממש לאכול צהרים במסעדת Sabor (לא ניסינו).
את ארוחת הערב תוכלו לבחור לאכול באחת מבין שלושת המסעדות הבאות: מסעדת Satay האסייתית - המריכה הזמנה מראש (הכי מומלצת לדעתנו), מסעדה על חוף הים (פחות התלהבנו מארוחת הערב שם) ומסעדת Sabor שכל ערב תפריט הבופה מתחלף בה בהתאם לנושא (לא הספקנו לנסות אותה).
כמובן שיש גם שירות חדרים ומיני בר בחדר (גם הם כלולים בחבילת "הכל כלול").

Privilege Aluxes Isla Mujeres
ארוחת בוקר במסעדת החוף
Privilege Aluxes Isla Mujeres
ארוחת ערב במסעדת סטאיי האסייתית
Privilege Aluxes Isla Mujeres
ארוחת ערב במסעדת סטאיי האסייתית

נציין גם מספר חסרונות של המלון:

  • האוכל במלון דיי בינוני - אבל היי- אם אתם לוקחים חבילת הכל כלול, תמיד אפשר להזמין מנה אחרת אם לא אהבתם את הראשונה.
  • אנחנו היינו בעונה הגשומה, ולאחר לילה אחד גשום במיוחד, נכנסו מים לחדר שלנו דרך המרפסת וגם היה טיפטוף מתקרת החדר (ישירות על תיק הצילום שלנו).
  • החדר שאנחנו קיבלנו (שידרגנו לחדר עם ג'קוזי) פנה לבית הקברות המקומי. לפני שאתם מזמינים חדר - תבדקו לאן המרפסת שלו משקיפה.

אופציות לינה נוספות על האי

תקציב גבוה

Mia Reef -  מלון "הכל כלול", היושב במיקום מעולה, על אי פרטי, בקצה של החוף הצפוני. המלון מחובר בגשר להולכי רגל ומוקף במים מכל עבר. אהבנו את העיצוב של המלון, המעוצב בסגנון עכשיוי עם נגיעות מקסיקניות.

להזמנת חדר במלון Mia Reef

מלונות איסלה מוחרס
photo crdit: Mia reef hotel

תקציב נמוך

Poc Na - אחד ההוסטלים הפופלארים על האי, המציע חדרים פרטיים ומשותפים עם לוקרים, מאווררים וחדרי רחצה משותפים. ניתן גם לשדרג ולקבל חדר עם מיזוג אוויר, או חדר עם אמבטיה ושירותים פרטים. בהוסטל יש שיעור יוגה יומי, ארוחת בוקר בחינם, חדר משחקים, מגרש כדורעף ועוד. להוסטל יש בר מגניב וניתן לומר כי חיי הלילה באיסלה מוחרס מתרכזים בו.

הוסטל זה הוא אופציה טובה למטיילים בתקציב מוגבל, לאנשים המעוניינים להכיר מטיילים אחרים ולמי שרוצה לחגוג.

להזמנת חדר בהוסטל Poc Na

אם פחות התחברתם למלונות הללו, תוכלו לחפש מלונות אחרים באיסלה מוחרס בלינק הזה

סיור באי ברכב גולף

אחת מהאופציות הפופולאריות והמוצלחות שבעזרתן תוכלו להספיק לבקר בכל האי היא השכרה של רכב גולף (golf cart). כאמור, האי בכלל לא גדול ואפשר להקיף את כולו בנסיעה של כשעה.

איפה? כמה? למה? יש מספר סוכנויות באזור המרכזי של האי שניתן לשכור מהן את הרכב וברובן המחיר והתמורה זהה. העלות להשכרה בין השעות 9:00 ל-17:00 היא 700 פזו ול-24 שעות היא 1000 פזו. המחיר כולל את הרכב, ביטוח ודלק. מנסיונונו, האופציה הראשונה מספיקה כדי לראות את כל האי. כמובן חובה שלנהגים יהיו רישיונות נהיגה עליהם.
ברכב יש מקום ל-4 אנשים מבוגרים - באותו היום פגשנו זוג חברים טובים ושכרנו ביחד את הרכב.

טיפ של אלופים - כמו בהשכרה רגילה של רכבים, גם כאן תבדקו טוב טוב את השריטות והמכות שעל הרכב, תצלמו זאת ותציינו אותן בטופס ההשכרה.

במידה ויש לכם רישיון לקטנוע ואתם רק שני אנשים, אופציה זולה יותר (אבל אולי קצת פחות נוחה) לחקור את האי תהיה השכרה של קטנוע.

איסלה מוחרס Isla Mujeres
כלי התחבורה העיקרי באי
Isla Mujeres
הנהג שלנו חברמן
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

לאן נוסעים ברכב גולף?

חוף Garrafon de Castilla

העצירה הראשונה שלנו הייתה ליד הקצה הדרומי של האי בחוף גארפון דה קאסטייה. בתמורה ל-70 פזו תוכלו להיכנס לחוף ולקבל בחינם מיטות, שמשיות, שירותים ומקלחות. כמו כן, אפשר גם להשכיר ציוד שנרקול ב-40 פזו לפריט. אנחנו עברנו באותו הבוקר בבית חב"ד והשאלנו מהם ציוד שנרקול בחינם.
החוף עצמו מאוד יפה והמים בצבעים מדהימים , לעומת זאת, השונית עצמה לא כל כך מרשימה.
במקום יש גם מסעדה עם אוכל מקומי במחירים נוחים.

פארק מים איסלה מוחרס
חוף Garrafon de Castilla
איגואנה
חוף Garrafon de Castilla

מקסיקו
חוף Garrafon de Castilla

Garrafon Natural Reef Park

לאחר מכן עברנו ליד פארק גאראפון, אשר נמצא ממש אחרי חוף גארפון דה קאסטייה - המציע אומגות, שנירקול, בריכת שחייה, מסעדה וערסלים ליד החוף. אנחנו החלטנו לוותר הפעם. בנוסף, המקום מציע גם שחייה עם דולפינים, דבר אשר אנחנו מתנגדים לו ולא רצינו לתמוך בו.

אם תמשיכו כמה מטרים אחרי הכניסה, תמצאו מעין מפרץ בצד הכביש, בו ניתן לעצור ולהצטלם, כאשר ברקע מתקן האומגות והמים הכחולים להפליא. כמובן שסהר, חובבת התמונות, ביקשה שנעצור שם והתוצאה לפניכם:

איסלה מוחרס

Punta Sur

הנקודה הדרומית ביותר באי ונקודת תצפית מדהימה. האזור מוקף בנופים של צוקים, ים אינסופי וגן פסלים. מלבד זאת, המקום שורץ באיגואנות גדולות, המסתובבות ליד המבקרים במקום, ומהוות אטרקציה בפני עצמה.
במקום גם עתיקות מקדש מאיה עתיק לאלה Ixchelאלת הירח והפריון. עלות כניסה- 30 פזו. אנחנו בחרנו לוותר על הכניסה למתחם העתיקות.

מקסיקו
הנקודה הדרומית ביותר באי
איגואנה איסלה מוחרס
איגואנה ידידותית
איסלה מוחרס איגואנה
ויש גם פסל של איגואנה ענקית

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

זאמה בר (Zama Yacht & Beach and Lounge)

זאמה בר הוא אחד המקומות המגניבים על האי! הוא יושב ממש על הים ויש בו מסעדה, בריכות כייפיות, מקלחות, שרותים ולוקרים. אנחנו הגענו למקום בשעת הצהריים, אז אכלנו שם אוכל מקסיקני ושתינו קוקטיילים טעימים ליד הבריכה. בכייף אפשר להעביר פה כמה שעות.

זאמה בר איסלה מוחרס
זאמה בר
טיול למקסיקו
זאמה בר- הבר המושלם

חוות הצבים - צבי הים נמצאים בסכנת הכחדה מאחר והם נהרגים ברחבי אמריקה הלטינית עבור הביצים והבשר שלהם. חוות הצבים Tortugranja נבנתה ב-1980 על ידי דייג מקומי כדי להגן עליהם.
לאחר שתשלמו את דמי הכניסה (30 פזו לאדם, תרומה למקום), תקבלו צמיד ותוכלו להתחיל את הסיור במקום בבניין קטן, שבו תוכלו לראות צבים בגדלים שונים בתוך מיכלים. החווה אמורה להיות להם בית רק לזמן קצר, עד שישוחררו לטבע. תוכלו גם לראות דגים, כריש קטן, סוס ים ועוד.
לאחר מכן, תוכלו לעשות את דרכם לחלק החיצוני של החווה, שבו תמצאו צבים הרבה יותר גדולים שחיים שם, רובם עם איזה סוג של נכות, אשר מקשה עליהם לשרוד באוקיינוס הפתוח. בנוסף, לחווה אזור חול גדול ובו קני צבים רבים, אשר הוצלו מכל רחבי האי והובאו לשם בכדי שהצבים יוכלו לבקוע בבטחה. החווה משחררת לחופשי 125,000 צבים כל שנה, אבל רק כ-1000 צבים שורדים וחוזרים כל שנה למקום כדי להטיל גם הם את ביצהם במקום בטוח.
במקום יש גם חנות מזכרות, בה תוכלו לקנות שתייה קרה או מזכרות שקשורות לחווה כמובן.

צב מים
חוות הצבים Tortugranja

אטרקציות נוספות

החוף הצפוני (Playa Norte)

פלאיה נורטה (ובעברית- החוף הצפוני) הוא אחד החופים היפים שהיינו בהם- מים כחולים וצלולים, חול לבן ונעים, דקלים- מה צריך חוץ מזה בחיים?
רצועת החוף היא באמת ארוכה, כך שתמיד תוכלו למצוא לעצמכם פינה שקטה לשבת בה. 

עוד קטע מגניב בחוף הצפוני הוא שאם תגיעו אליו בבוקר תוכלו לראות את השקנאים צדים לעצם ארוחת בוקר בים: הם מרחפים מעל המים ואז צוללים פנים בקו ישר כאשר הם מזהים דגים תחתם.

טיפ של אלופים - אם כבר נשארתם לישון באי, החוף הצפוני הוא ה-מקום לצפות בשקיעה. אל תשכחו להביא איתכם בקבוק בירה קרה ומצלמה – מובטחות לכן הרבה תמונות טובות לאינסטגרם.

Playa Norte איסלה מוחרס
Playa Norte
מה יש לעשות באיסלה מוחרס
Playa Norte

שופינג

הרחובות בעיר המרכזית מלאים חנויות מזכרות, המציעות אומנות מקומית לצד חולצות זולות, בגדי ים, כובעים, תיקים ועוד. הבנו שבאי יש גם כמה מקומיות, שמציעות בגדי ים לנשים בתפירה אישית. מאחר ולא התנסנו, אין לנו המלצה על מישהי ספציפית.

ליקטנו עבורכם רשימה של דברים שלא הספקנו, אבל בהחלט נשמעים לנו מעניינים:

שנירקול וצלילות

אתר הצלילה המפורסם ביותר באיסלה הוא Musa - מוזיאון הפסלים התת ימי. המוזיאון נוצר בשנת 2009 בצורה מלאכותית, כמובן, ומכיל כ-500 פסלים שונים- כמו לדוגמא פסלים של אנשים בגודל מלא, שתי מכוניות פולקסווגן חיפושית ועוד. הפסלים נמצאים בעומק ממוצע של 8-9 מטרים- אפשר לצלול במקום וגם יש איזור רדוד יותר, בו אפשר לשנרקל. 

שחייה עם כרישי-לוויתן

בחודשים שבין יוני לספטמבר מגיעים לחופים הדרומיים של האי כרישי-לוויתן.  דג זה קיבל את שמו כי הוא דג מסוג כריש, שגודלו כגודל לווייתן ומשתמש בטכניקת אכילה דומה לזו של הלווייתן - סינון המזון מתוך המים. הם אינם נחשבים למסוכנים לבני אדם.
אם התמזל מזלכם ואתם באי בתקופה הזו, תוכלו לתאם עם אחת מהסוכניות בעיר לצאת לסיור כזה. עלות הסיור: 1500-2000 פזו.

התנדבות במקלט לכלבים נטושים 

Isla Animals הוא מקלט לכלבים נטושים ובעלי המקום תמיד שמחים לעזרה, כמו להוציא את הכלבים לטיול. אפשר להגיע כל יום בין השעות 10 ל-16. לא צריך לתאם מראש. 

איסלה מוחרס מקסיקו

איפה אוכלים באיסלה מוחרס?

כאמור, אנחנו לקחנו חבילת "הכל כלול" במלון, שכללה כמובן את כל הארוחות ביום. ולכן נציין מספר מסעדות שקיבלנו עליהן המלצות מחברים  או שליקטנו מרחבי הרשת:

Olivia – מסעדה ים תיכונית בבעלות זוג ישראלים. תוכלו למצוא שם מנות כמו חומוס, קוסקוס, מפרום ועוד.

Mama Roza – מסעדה איטלקית. קראנו הרבה המלצות על האוכל הטעים והשירות הטוב במקום.

Rooster on the go – בית קפה חמוד המציע מאפים, קפה, שייקים ועוד. החברים שטיילו איתנו, המליצו במיוחד על ארוחות הבוקר במקום.

באי ישנו בית חב"ד מצליח בניהולו של הרב מענדי דיין. הם מאוד נחמדים ושמענו שהם תמיד מוכנים לעזור. מי שמתגעגע לאוכל בארץ, יש מתחת לבית חב"ד מסעדת פלאפל.

איסלה מוחרס

לסיכום, איסלה מוחרס אינו גן עדן לא ידוע ללא תיירים – אחרי הכל, הוא ממוקם רק עשרים דקות מקנקון! אבל זהו כן מקום רגוע,  צבעוני, האנשים בו נחמדים, האוכל טוב, החופים יפים, והצבע של המים בכחול מרהיב. בנוסף, יש בו מלא איגואנות יפות. לדעתנו, זהו המקום המושלם לחופשת חופים במקסיקו ושווה להישאר לישון בו לפחות כמה ימים.

הייתם באיסלה מוחרס? איך הייתה החוויה שלכם?
רוצים להמליץ לנו על דברים נוספים באי? שתפו אותנו בתגובות פה למטה!

18 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share15
Pin1
WhatsApp
Telegram