Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

עין טורבינה – מעיין קריר למרגלות טורבינות הרוח


עין טורבינה הוא מעיין קריר ועמוק במזרח רמת הגולן. לצידו עץ המצל פינה עם שני ספסלים ושולחן. מומלץ לשלב גם עם ביקור בחוות הרוח הסמוכה, בהר בני רסן.
הגעה:
עין טורבינה

הגעה לעין טורבינה

עין טורבינה נמצאת במזרח רמת הגולן, בסמוך להר בני רסן (עליו הוצבו טורבינות הרוח) ובסמוך למושב אלוני הבשן וקיבוץ עין זיון. המקום אינו מסומן בוייז ולכן סימנתי לכם את נקודת החנייה על המפה- לחצו כאן כדי לנווט. כדי להגיע לעין טורבינה, מאלוני הבשן ממשיכים כמה קילומטרים צפונה על כביש 98, עוברים את הפניה לכיוון הר בני רסן (היא תהיה מימינכם) וכעבור כ-100 מטרים תהיה פניה שמאלה. פנו שמאלה והחנו בחניית עפר לצד כביש 98. מהחניה ועד למעיין יש הליכה מישורית וקלה של כ-200 מטרים (כ-4 דקות). עברו את גדר הבקר והחלו ללכת שמצד ימינכם חורשת אקליפטוסים, כעבור 100 מטרים השביל מתעקל שמאלה ובמרחק תראו עץ יחיד, המשיכו לכיוונו, עד להגיעכם לעין טורבינה.

עין טורבינה

עין טורבינה, היא בריכה מלבנית הבנויה מאבני בזלת, סביב נביעה שופעת שבמקום. אורכה של הבריכה כ-10 מטרים, רוחבה כ-4 מטרים ועומקה כ-2 מטרים. המים בה טובים לרחצה וקרירים מאוד (מאוד). בתוך הבריכה יש דגים. בקיץ 2020 המעיין שופץ על ידי שבט דורות קצרין לזכרו של רון לביא שנהרג בפעילות מבצעית בעזה בשנת 2002. בסמוך למעיין, מתחת לעץ, הוצבו שני ספסלים ושולחן. המעיין עצמו לא מוצל, אך כאמור, לצידו עץ המספק צל.

הבריכה נקראת גם בריכת הצ'רקסים, מאחר והצ'רקסים הם מי שבנו אותה בתחילת המאה ה-20, כאשר התגוררו בגולן. הצ'רקסים הם עם קווקזי שמתגורר בעיקר בצפון הקווקז (רוסיה) ובטורקיה, אבל גם בישראל יש קהילה קטנה של כ-5,000 צ'רקסים, המתגוררת היום בעיקר בשני כפרים בגליל ריחאניה וכפר כמא. לאחר מלחמת ששת הימים, האזור ננטש והבריכה התמלאה בבוץ. לאחרונה הבריכה שופצה וכיום היא טובה לרחצה.

עין טורבינה
מעיינות ברמת הגולן

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

טורבינות הרוח בהר בני רסן

את שמו, עין טורבינה, קיבל בשל קרבתו להר בני רסן, עליו הוצבו טורבינות רוח. ניתן לראות את הטורבינות מהבריכה וניתן גם להגיע ממש אל פסגת ההר ולחזות בהן מקרוב. כתבו בוייז: "חוות הרוח תל עסניה". הדרך אל הר בני רסן מיועדת בעיקר לרכבי 4*4, ולכן לרכבים פרטיים מומלץ להחנות בתחתית ההר ולטפס רגלית. על פסגת הר הגעש הכבוי, הוקמו בשנת 1993, 10 טורבינות רוח- גובהן 30 מטרים ואורך להביהן 18 מטרים. מראש ההר נשקפת תצפית נוף נהדרת אל מרחבי הגולן הסורי והישראלי.

מה בסביבה? עין מוקש, המפקדה הסורית בגולן, הג'ובה הגדולה

טורבינות הרוח בהר בני רסן
טורבינת רוח


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram