Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

הג'ובה הגדולה ביער אודם


בקצה הצפוני של רמת הגולן, קיימת תופעה גאולוגית מעניינת - הג'ובה הגדולה. הג'ובה היא בור ענק במעבה יער אודם הקסום, ניתן להגיע אליה במסלול מעגלי מונגש, להקיפה ואפילו לרדת לתחתיתה.
הגעה:
ג'ובת אל כבירה
עונה מומלצת:
כל השנה
מסלול:
0.6 ק"מ (כ-0.5 שעות, מעגלי) / 1.5 ק"מ (כ-שעה, מעגלי)
דרגת קושי:
קל

מה זה בכלל ג'ובה?

לפני ששמעתי על המסלול של הג'ובה הגדולה, בכלל לא הכרתי את המילה ג'ובה. אז לפני שנתחיל- בואו נלמד קודם מה זה בכלל ג'ובה. ג'ובה היא סוג של מכתש קטן ובערבית – בור. ג'ובה הוא בעצם השם המקומי לתופעה גאולוגית של לועות געשיים. הג'ובות נוצרו בימים בהם התאפיינה רמת הגולן בפעילות געשית. ישנן שתי סברות כיצד הג'ובות נוצרו: האחת - מהתפרצות עזה של גזים געשיים בעומק הקרקע, אשר יצרו בור. השנייה- מים שחלחלו, המסו את הסלע ויצרו חלל מתחת לקרקע, עם הזמן התקרה קרסה ונוצר בור.

הג'ובה הגדולה (בערבית - ג'ובת אל כבירה) נמצאת ביער אודם הקסום. ביער מפוזרות 23 ג'ובות, כאשר הגדולה ביותר היא (באופן מפתיע) – הג'ובה הגדולה! קוטרה 250 מטרים ועומקה- כ-60 מטרים.

יער אודם הוא יער טבעי, המשתרע על שטח של 4 ק"מ רבוע. בעברו, יער אודם השתרע על מרבית שטחה של צפון רמת הגולן. לצערנו, היער נפגע קשות בתחילת המאה - כרתו את מרבית עציו למטרות מסחריות. מי שהצילו את היער, היו דווקא הסורים, אשר היו מעוניינים בהתפתחותו כדי להסתיר את מוצביהם. כיום היער מתאושש ומתפשט באיטיות.

ביער עצי אלון מצוי ואלון התולע, אלה ארצישראלית, ליבנה רפואי ועוד. בסתיו היער מתהדר בצבעי שלכת מרהיבים ואם תגיעו בעיתוי הנכון בחורף, תזכו לראות את המקום מכוסה בשלג. האזור מאוד פסטורלי ויש סיכוי גדול שתתקלו גם בפרות המשוטטות באזור.

הג'ובה הגדולה רמת הגולן
הג'ובה הגדולה
יער אודם
יער אודם

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

איך מגיעים?

כתבו בוויז: "הג'ובה הגדולה". למגיעים מכיוון דרום- כ-200 מטרים לאחר הפניה ליישוב אודם, תראו מצד שמאל שביל המסומן בסימון שבילים שחור, פנו אליו והחנו בחנייה המסודרת. למגיעים מכיוון צפון- בצומת יער אודם פונים מערבה לכביש 978 ולאחר כ-3 ק"מ תראו מצד ימין את השביל המוביל אל החניה.

הג'ובה הגדולה – מסלולים

הג'ובה הגדולה מפה

למפת המסלול

מהחנייה יוצא שביל מעגלי סלול ונגיש, המתאים, גם, לעגלות ולכסאות גלגלים ואורכו כ-600 מטרים. השביל, המסומן בסימון שבילים שחור, יוצא מהחנייה ומגיע עד לרחבת התצפית שעל שפת הג'ובה וחוזר, דרך יער אודם, אל החנייה.

הג'ובה הגדולה אינה בולטת מרחוק ולכן רק כשתתקרבו אליה תוכלו להבחין בבור. הג'ובה עצמה מכוסה בעצים ובצמחים לרוב. רחבת התצפית טובה לעצירת פיקניק, או לפק"ל קפה, אך ניתן להמשיך לכל פינה אינטימית ביער ושם לעצור. מרחבת התצפית ניתן להמשיך בחזרה אל החנייה במסלול הנגיש (מסומן במפה שלי בשחור), או להקיף את כל הג'ובה (מסומן במפה שלי באדום, לא נגיש). ניתן, גם, לרדת אל תחתית הג'ובה ולטפס בחזרה- קחו בחשבון שמדובר במסלול לא קל.

מה עוד באזור? בירכת רם, יער האיילים במושב אודם, מפל סער, הר בנטל, המפקדה הסורית.

יער אודם הג'ובה הגדולה
רמת הגולן רחפן
צילום: גל טוויג
מסלול מונגש רמת הגולן
המסלול המונגש


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin3
WhatsApp
Telegram