Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

המלצות לטיול בגליל המערבי


הגליל המערבי צופן בחובו מסלולי טיול נהדרים, נופים מרהיבים, מסעדות משובחות ומאפיות אליהן מגיעים במיוחד מכל חלקי הארץ. ריכזתי עבורכם את הדברים הכי שווים בגליל המערבי, כולל המלצות למקום לינה במחיר משתלם!

טיולים ואטרקציות בגליל המערבי

עין חרדלית

עין חרדלית הוא מעיין השייך לנחל כזיב. מדובר בעצם במסלול מים כייפי בגליל המערבי, שמתאים לכל המשפחה! לאורך המסלול יש מספר בריכות ונחל רדוד שמיימיו קרירים וצלולים. רוב המסלול מוצל, הולכים במים רדודים עד לנקודה שרוצים ואז חוזרים בחזרה. ניתן לחזור דרך הנחל, או על שביל הכורכר המקביל לו.

הגעה: בוייז – "עין חרדלית". החנו את רכבכם בחניה המסודרת ליד תחנת השאיבה של מקורות, או אם אין מקום, פשוט לאורך השביל. מהחניה יש הליכה קלה של כמה דקות עד הגיעכם למים.

קחו בחשבון שמדובר באחד המסלולים הפופולאריים באזור. אני ממש ממליצה להגיע מוקדם מאוד בסופי שבוע, או חגים והכי טוב, אם מתאפשר לכם, להגיע באמצע השבוע. קראתי פעם שמישהו הגדיר את עין חרדלית גן עדן באמצע שבוע, ובסופ"ש גיהנום.

שפירית
עין חרדלית

נחל בצת

אחד המסלולים המקסימים בגליל המערבי הוא נחל בצת! המסלול כולל מספר בריכות מים, מפל קטן, פריחה מרשימה של הרדוף הנחלים והמון ירוק בעיניים. אורך המסלול כשעתיים הלוך-חזור (תלוי כמה זמן נשארים בבריכות). המסלול מתאים לכל המשפחה, אבל קחו בחשבון שהוא כולל ירידה ועליה די תלולות של כ-800 מטרים, החשופות לשמש.

הגעה: בוייז – "חניה מעיינות נחל בצת". החנו את רכבכם בקצה הצפוני של הקיבוץ, בחניית הכורכר (יש שילוט בקיבוץ אל החניון). עברו את השער הנעול, שנמצא ליד המפעל (הוא נעול כי אין כניסה לרכבים, אבל כן להולכי רגל) והתחילו בירידה בכביש סלול על גבי המסלול השחור. כאשר מגיעים למטה, יש לפנות ימינה למסלול הכחול לכיוון עיינות כרכרה. המשיכו ללכת עד הגיעכם לבריכות.

יש גם אפשרות למסלול קווי ארוך יותר (לבעלי שני רכבים), שמתחיל בחניון שרך ומסתיים בקיבוץ איילון. אורך המסלול הזה הוא 5 ק"מ.

נחל בצת
נחל בצת

פארק גורן ותצפית על מבצר מונפורט

פארק גורן משתרע על שטח של 2,000 דונמים ותוכלו למצוא בו יער טבעי, אשר מתוחזק על ידי קק"ל ובו המון צל, שולחנות פיקניק, שירותים, ברזי מים ושבילי הליכה. מתחת לפארק זורם נחל אכזיב וזוהי גם נקודת ההתחלה של הטיול של נחל כזיב, אחד הטיולים הקסומים בארץ, לדעתי (אכתוב עליו בעתיד בבלוג).

אם אתם בפארק, אל תפספסו את התצפית על מבצר מונפורט, שרידי מבצר צלבני קדום. מהתצפית נשקף נוף דרמטי של חורש ים תיכוני ירוק-ירוק, נחל כזיב וכמובן מבצר מונפורט.

הגעה: בוייז – ”מצפה מונפור” (בלי ט’ בסוף). החנו בחניה המסודרת ולכו עם השלטים לכיוון התצפית. השביל מונגש ותוך כמה דקות תגיעו אל התצפית אל נחל כזיב ומבצר מונפורט.

מבצר מונפורט
נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

קירות מדברים בשתולה

"קירות מדברים" הם ציורי גרפיטי יפיפיים על חומת הגבול במושב שתולה, שנמצא ממש על גבול לבנון- ישראל. זהו פרויקט מעניין ומהמם בעיני, שיזמו שני תושבי שתולה ביחד עם המועצה המקומית ועמותת Artists4Israel.

מדינת ישראל החליטה להקים חומת בטון ענקית בצפון- מזרח היישוב באורך 200 מטר ובגובה של 4 מטר, בשל החשש מחיזבאללה וכדי להגן על תושבי שתולה מצלפים, או מתצפיתנים. החומה המכוערת חסמה את קו הראיה של התושבים אל השטחים הירוקים. במסגרת הפרויקט הגיעו 8 אמני גרפיטי מפורסמים מכל העולם, אליהם הצטרפו אמני גרפיטי ישראליים ותוך שבוע הפכו את החומה האפורה והקודרת ליצירת אומנות נפלאה.

הגעה: בוייז – "קירות מדברים, שתולה".

אוהבים גרפיטי? קראו את ההמלצה שלי על סיורי גרפיטי בתל אביב

קירות מדברים שתולה
קירות מדברים שתולה

קירות מדברים שתולה

מערת קשת

מערת קשת, אשר נמצאת בפארק אדמית, היא תופעה גיאולוגית מעניינת. אומנם קוראים לה מערה, אבל כיום היא כבר לא אחת כזו - מדובר במערה שהתקרה שלה התמוטטה ומה שנותר ממנה היא קשת ענקית ומרשימה.

אל מערת קשת יוצא מסלול מונגש מהחניה ועד למערה עצמה - הליכה קלה של כ-10 דק לכל כיוון. בתחילת השביל נמצא מצפור על שם אלדד רגב ואהוד גולדוואסר, המשיכו להתקדם והגיעו למצפור טופז,  לזכרה של טופז אבן חן קליין, שנהרגה באסון השריפה בכרמל. בסוף השביל תגיעו למערת קשת, ממנה נשקף נוף קסום של כל האזור ואפילו רואים את ים התיכון ורכס הכרמל. שווה במיוחד להגיע לראות את השקיעה מהמקום. בעת ביקורכם יכול להיות שתפגשו גם חובבי סנפלינג, הנמשכים למקום בשל צורתה המיוחדת של המערה.

הגעה: בוייז: "מערת קשת". החנו את רכבכם בחניה ועקבו אחרי השביל המונגש עד למערת קשת.

מערת קשת
תצפיות בגליל המערבי

ראש הנקרה

ראש הנקרה הוא אתר יפיפיה בגליל המערבי, המשקיף אל הים התיכון. האטרקציה המרכזית באתר הן הנקרות- תופעה גאולוגית של מערות, שנוצרו בשל סדקים בסלעים, שהתרחבו עם השנים בעקבות המפגש עם המים. מלבד הנקרות, תוכלו להנות מתצפית מרהיבה לחופי אכזיב, נסיעה ברכבל התלול אל הנקרות (נסיעה של 2 דק) וממייצג אור-קולי באורך של 8 דק, המסביר על תהליך יצירת הנקרות ועל בעלי החיים המתגוררים באזור.

הגעה: בוייז – "אתר ראש הנקרה". עלות: 48 ₪ למבוגר, 38 ₪ לילדים בין הגילאים 3-18. הנחות לאזרחים ותיקים, נכים וחיילים. שעות פעילות: ימים א' - ו' 09:00-16:00 , שבת  09:00-17:00

רצועת חוף אכזיב

רצועת חוף אכזיב מורכבת ממספר חופים מוכרזים, חופים לא מוסדרים, לגונות יפיפיות ושמורת טבע. יש האומרים שמדובר באחת מרצועות החוף היפות בישראל.

ברצועה שני חופים מוכרזים: חוף אכזיב - חוף מסודר עם שירותי הצלה, בר מסעדה, כסאות שיזוף ושמשיות בתשלום. הכניסה חינם. החוף השני הוא גן לאומי אכזיב- זהו אתר של רשות הטבע והגנים ותמצאו בו לגונות ובריכות ים כיפיות, שטחי פיקניק וכפר דייגים עתיק. יש גם אפשרות לישון בחניון לילה אכזיב. הכניסה בתשלום, או בחינם למנויים של רשות הטבע והגנים.

עוד נקודה מקסימה ואינסטגרמית במיוחד היא לגונת העין הכחולה באכזיב. מדובר בבריכת מי ים רדודה וצלולה בצורת עין, הכלואה ברכס כורכר. מסביב ללגונה יש הרבה מקומות ישיבה ומאחר והיא מוגנת מהגלים, זו גם אחלה בריכה לילדים קטנים.

הגעה: בוייז – "לגונת העין הכחולה" נוסעים לצד הדרום מערבי של חניית חוף אכזיב, ממשיכים לנסוע על כביש אספלט לאורך הים כ-300 מטר, מחנים את הרכב בצד הדרך והלגונה תהיה מתחתכם.

הלגונה הכחולה אכזיב
לגונת העין הכחולה. צילום: אור בן יהודה

הכניסה לכל המקומות היא בחינם (מלבד ראש הנקרה) ומדובר בטיולים בגליל המערבי שיכולים להתאים לכל המשפחה!

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מקומות לינה מומלצים בגליל המערבי

מלונות מטיילים הינה רשת של שישה בתי מלון ומתחם קמפינג, המתמחה באירוח כפרי. המלונות זולים, נעימים ופשוטים. כל המלונות ממוקמים במקומות אסטרטגיים בגליל המערבי ובגליל העליון ולכן מהווים נקודת יציאה מעולה לטיולים באזור. והחלק הכי טוב – לעוקבים שלי יש הנחה של 12% בהזנת הקוד YOLO במשבצת של "קוד קופון" בהזמנה באתר של הרשת.

בכל החדרים במלונות יש מטבח קטן, מיני מקרר, ערכת קפה, טלוויזיה ואינטרנט אלחוטי. האירוח גם כולל ארוחת בוקר (כשרה) ובמלונות הממוקמים בתוך קיבוצים, לאורחי המלון יש כניסה בחינם לבריכת הקיבוץ. באזורים המשותפים תמצאו הרבה פינות ישיבה, עמדות מנגל, שולחנות ושפע של פינות חמד ירוקות.

האירוח מתאים לזוגות, למשפחות, לקבוצות חברים וגם למטיילים עם החברים על ארבע - כמעט כל מלונות הרשת מקבלים כלבים בברכה (אך לא ניתן להיכנס איתם למתחמי הבריכות). חשוב לציין שכל מלונות הרשת מקפידים על התו הירוק והנחיות הקורונה.

דבר נוסף שאהבתי ברשת היא חוברת המידע שמקבלים בכל חדר ובה מפה מפורטת של הטיולים, התצפיות והאטרקציות באזור, מעודכנות לפי עונת השנה בה אתם מטיילים. תמיד תוכלו גם לשאול את עובדי המלון לעוד המלצות.

שימו לב, חשוב שנעשה תיאום ציפיות - לא מדובר במלונות מפוארים ומפנקים. הדגש ברשת מלונות מטיילים הוא על המחיר, סביבת המלון הנעימה והמיקום האסטרטגי כבסיס ליציאה לטיולים באזור.

מלונות מטיילים גלילי מערבי
מלון מטיילים אילון
מלונות מטיילים גלילי מערבי
מלון מטיילים אילון

למלונות מטיילים יש שני מלונות בגליל המערבי:

אנחנו הוזמנו להתארח במלון מטיילים שנמצא בקיבוץ אילון. המלון נמצא במיקום אסטרטגי לטיולים בגליל המערבי, בפאתי פארק גורן ובמרחק נסיעה קצרה מכל הטיולים שכתבתי עליהם בפוסט הזה. מלון מטיילים גשר הזיו, המעוצב באווירה יוונית כפרית, ממוקם כ-10 דקות הליכה מחוף אכזיב.

בנוסף לרשת עוד מספר מלונות ברחבי הגליל העליון:

לעוקבים שלי יש הנחה של 12% לכל מלונות הרשת בהזנת הקוד YOLO במשבצת של "קוד קופון" בהזמנה באתר של הרשת.

קוד הנחה מלון מטיילים

מסעדות מומלצות בגליל המערבי

מסעדת אדלינה

מסעדת שף בקיבוץ כברי. המסעדה הוקמה על ידי אילן (דור שלישי למשפחת מסעדנים) והשפית אדלינה, בבית התרבות של הקיבוץ, ממנו נשקף נוף נהדר לאזור. אפשר לשבת בפנים, או במרפסת היפה שבחוץ. המסעדה מציעה אוכל מעולה בסגנון ספרדי- ים תיכוני. כחובבת מושבעת של מנות ראשונות, אנחנו בחרנו להתחיל עם "טיול הטאפסים" – תפריט טעימות, שכולל מלא טאפסים טעימים. במנות העיקריות יש מגוון של בשרים, דגים ופירות ים וגם מנות צמחוניות. אל תפספסו את הקינוח של הכנאפה, שהבנתי שאנשים מגיעים במיוחד בשבילו למסעדה. אגב, המסעדה שמה לעצמה כמטרה לקדם את תרבות האוכל והיין באזור ולכן מקפידה להחזיק יינות מאזור הגליל בלבד וחומרי גלם מקומיים. אורחי מלונות מטיילים זכאים לקינוח בהזמנת ארוחה מלאה. פתוח בשבת.

מסעדת אדלינה
מסעדת אדלינה
מסעדת אדלינה
מסעדת אדלינה

שאטו דה רואה

מסעדה מעולה השוכנת בכפר מעיליא וממוקמת במבנה היסטורי מרשים, המחובר למבצר צלבני מהמאה ה-12 לספירה. סגנון האוכל: איטלקי משובח עם נגיעות מקומיות! למקום יש גם חדרי בוטיק בהם ניתן ללון. פתוח גם בשבת. אם אתם במקרה באזור בתקופת הכריסמס (מתחילת חודש דצמבר), תדעו שהמסעדה נמצאת ממש ליד הכנסיה הראשית של הכפר, שמתהדרת בקישוטי חג מרהיבים.

ביסטרו 899

מסעדת ביסטרו בקיבוץ אילון. המסעדה בשירות עצמי- מזמינים, מקבלים ביפר ובאים לקחת את האוכל כאשר מוכן. האוכל טעים והמקום יפה ונעים לישיבה. פתוח גם בשבת.

שאטו דה רואה
שאטו דה רואה
שאטו דה רואה
שאטו דה רואה

בתי קפה ומאפיות מומלצות בגליל המערבי

קפה מיקה

בית קפה מאפיה בקיבוץ אילון, אשר פתחו בני הזוג מאור ודלית, תושבי הקיבוץ. במקום יש מגוון של קישים, קינוחים ומאפים (כל המאפים נאפים במקום בעבודת יד של דלית). יש הרבה מקומות ישיבה כייפים בחוץ ובפנים. אם אתם ישנים בצימר באזור, תדעו שהם גם עושים משלוחים של ארוחות בוקר.

קורון פטיסרי

פטיסרי צרפתי, הממוקם בקיבוץ עברון, סמוך לנהריה. במקום תמצאו מאפים טריים, עוגות, עוגיות, קינוחים אישיים, כריכי קרואסון, שמוגשים עם סלט, קישים ועוד... עטר, הבעלים של המקום, התמחתה אצל כריסטוף מישלאק, אחד הפטיסיירים הטובים בעולם. המקום עושה שימוש בחומרי גלם משובחים וטריים בלבד וזה באמת מורגש בכל ביס.

שעות פתיחה: א'-ו' 08:00-13:00 או עד גמר המלאי. טק אווי בלבד. מומלץ להגיע מוקדם אם אתם רוצים שישארו לכם מאפים שווים. המקום מתנהל ככשר אבל אין תעודת כשרות. סגור בשבת.

תושה בייקרי

בית קפה וקונדיטוריה מעולה הנמצא על כביש 4, מול חופי אכזיב הקסומים. במקום תמצאו מאפים מיוחדים וטעימים, כריכים, לחמניות בריוש, מאפים מלוחים, עוגות, עוגיות וקינוחי וטרינה.

שעות פתיחה: ימים א׳-ה׳ בשעות 8:00-17:00 וביום ו׳ בשעות 8:00-14:30. כשר, סגור בשבת.

מיקה קפה קיבוץ איילון
קפה מיקה
בתי קפה בגליל המערבי
קפה מיקה

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

תגובה אחת

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share59
Pin
WhatsApp
Telegram