Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

צפון יוון - מטאורה, מצובו וכפרי זגוריה


בשונה מהאיים, צפון יוון זה לגמרי אירופה. איזור הררי עם נוף מיוחד במינו, שמורות ומסלולי טיול בטבע, אוכל יווני משגע, והבונוס – זול באופן מפתיע
היינו שם ב:
אפריל 2017
למשך:
6 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

אנחנו הישראלים אוהבים את יוון, אבל כשאנחנו טסים ליוון – זה בעיקר לאיזור הדרומי שלה – לאתונה או לאחד האיים. לאחרונה, גם חלקה הצפוני של יוון החל להפוך פופולרי בקרב הישראלים: מדובר בטיול זול, נוח ומהנה במרחק טיסה קצרה מישראל. בשונה מחלקה הדרומי המציע חופים ואיים, חיי לילה וקניות באווירה ים תיכונית, חלקה הצפוני של יוון מזכיר קצת יותר את מערב אירופה. זהו איזור כפרי שבו תוואי השטח הררי, המכיל שמורות ומסלולי טיול בטבע בדרגות קושי שונות, הנופים מדהימים והאוכל מגוון וטוב, והבונוס – מחירי הלינה במלונות הנהדרים באיזור זולים מאוד ביחס למערב אירופה.

 דברים ששווה לדעת לפני ההגעה לצפון יוון

רוב מסלול הטיול שלנו בצפון יוון התרכז בחבל אפירוס, שחלקו הצפון-מערבי גובל עם אלבניה. זהו איזור כפרי והררי בחלקו, שידוע כמקום הגידול הטבעי של יותר מ-1000 (!) זנים שונים של פטריות, ולכן בהרבה מסעדות מוגשות בו מנות הכוללות פטריות שונות ומגוונות. במרכז האיזור יושבת עיירה (יחסית גדולה) בשם יואנינה (Ioannina), שהיא לכשלעצמה יעד נחמד לבלות בו יום-יומיים כדי לספוג את האווירה היוונית המקומית. עיירה זו משמשת כעיר המרכזית המשרתת את כל האיזור ובה קיים גם שדה תעופה קטן.

טיסות לצפון יוון

קיימות מספר דרכים מומלצות להגיע לאזור צפון יוון:

  • טיסה לאתונה - מרחק נסיעה של כ-6 שעות מהאזור.
  • טיסה לסלוניקי - (בקיץ יש טיסות ישירות מהארץ) + 3 שעות נסיעה לאיזור. ניתן לשלב עם טיול בחצי האי פיליון, יעד תיירותי נוסף הנמצא קרוב לדרך בין סלוניקי לאיזור המסלול.
  • טיסה ליואנינה - (עם קונקשיין באתונה) + 45 דקות נסיעה מהאיזור. נכון למועד כתיבת הפוסט, 2-3 טיסות יוצאות ביום מאתונה ליואנינה.

אנחנו בחרנו באופציה האחרונה והמהירה ביותר להגיע לאזור, מאחר ורצינו להתמקד באזור של צפון מזרח יוון והיינו מעט מוגבלים בזמן השהייה. עלות הכרטיס לאדם הייתה כ-300$, אך כאמור ניתן למצוא כרטיסי טיסה זולים יותר לאתונה ומשם לשכור רכב ולהמשיך על כביש מהיר לכיוון צפון.

השכרת רכב

מאחר ולא קיימת תחבורה ציבורית יעילה באזור, מומלץ מאוד לשכור רכב כדי להתנייד בין היעדים. אנחנו שכרנו רכב קטן לכל הטיול דרך RentalCars (זה מנוע חיפוש אשר משווה בין מבחר גדול של חברות להשכרת רכב. מהניסיון שיש לנו בהשכרת רכב ברחבי העולם, לרוב, מצאנו שזו האופציה הזולה ביותר). כשנחתנו בשדה התעופה של יואנינה עובד חביב מטעם חברת ההשכרה חיכה לנו באולם יוצאים בשדה תעופה ומסר לנו את המפתחות לרכב קיה פיקנטו חדש (כשנה על הכביש). פה אולי כדאי לציין שדווקא למסלול זה (שעובר באיור הררי) מומלץ לשכור רכב קצת יותר חזק שיסחוב טוב בעליות.

טיפ של אלופים - באזור זה אל תסתמכו על Waze לניווט אלא הפעילו את אפליקציית Google Maps. ניתן להוריד את המפות לשימוש Offline לכל האזורים אליהם מתכוונים להגיע.

רוצים לשכור רכב בצפון יוון? כנסו למדריך המפורט שכתבתי על שכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל.

יום 1 - נחיתה ביואנינה + העיירה מצובו

 מצובו (Metsovo)

מצובו הינה עיירה הבנויה על צלע ההר. העיירה עצמה ציורית וכייף להסתובב בה, בעיקר במרכז העיירה בו יש כנסייה, מאפיה, בתי קפה, טברנות, סניף של בנק, וכמה חנויות מבקרים. ישנן מספר דרכי גישה אל העיירה לבאים מבחוץ, חלקן לא נוחות (כביש עפר צר מאוד, לא מומלץ!). שימו לב שאתם בוחרים את הדרך הטובה – המגיעה מדרום מערב (כביש שנקרא Tzoumaka) – ולא בדרך שמגיעה מדרום מזרח ועולה מהוואדי אל העיירה.

מצובו צפון יוון

מלון מומלץ במצובו

Grand Forest Metsovo מלון 5 כוכבים מעוצב יפה מאוד וכולל את כל הפינוקים - שווה ביותר! ממוקם על ההר בגובה 1350 מטרים, מוקף ביער וצופה על העיירה מצובו. ממנו ניתן לצאת ברגל למספר מסלולי הליכה בטבע. השוהים במלון יוכלו לשבת במרפסת המרכזית של המלון הצופה אל הנוף והבריכה ולהתענג על ארוחת בוקר מפנקת במיוחד.

ספא - במחיר כלולה כניסה לבריכה המקורה (28 מעולות) ולבריכה החיצונית (מתאימה לימי הקיץ החמים). מי שירצה לשדרג את החוויה יכול לשלם עוד 20 י לאדם ולקבל כניסה לג'קוזי (32 מעלות) ולסאונה. מי שיבחר להתפנק במסג' (60-80 יורו) יקבל כניסה חופשית לכל מתקני הספא.

המלצה לחדר - מומלץ לקחת חדר הפונה אל הנוף לעמק ולמצובו.

לסיכום - מלון מומלץ מאוד!

למידע על המלון ולהזמנות

מלון בצפון יוון
הבריכה החיצונית בGrand Forest Metsovo
מלון מומלץ במצובו
הבריכה הפנימית בGrand Forest Metsovo
צפון יוון
Grand Forest Metsovo

מסעדות מומלצות במצובו

מסעדת Galaxias - ממוקמת ליד הכיכר המרכזית. טברנה נעימה לישיבה (מומלץ לשבת במרפסת בחוץ) המציעה מגוון מנות מקומיות אותנטיות לצד מנות מוכרות יותר. המחירים נוחים, המלצרים חביבים והשירות טוב.

מסעדת 1350 במלון "גרנד פורסט מצובו" (בו ישנו) - ללא ספק המסעדה הכי טובה שאכלנו בה בטיול - לא לפספס!! אנחנו ניסנו את הסלט היווני, ריזוטו פטריות (שהיה פשוט חלומי) ופשטידת פטריות מפתיעה.

מסעדה במצובו

יקב Averoff

יקב מקומי גדול ומעוצב יפה. בביקור בו תלמדו על ההסטוריה המשפחתית של מקימיו, על הגיאוגרפיה של האיזור ועל גידול הענבים והכנת היין. היקב מציע סיור חינם של כ-15 דקות בין השעות 10:30-14:30. בנוסף מוצע במקום מפגש טעימות יין שניתן לשלב לאחר הסיור. עלות כוס יין: 3 יורו וניתן לבחור איזה יינות לטעום. יש להתקשר מראש כדי לקבוע. ביקב ישנה גם חנות מבקרים בה תוכלו לקנות מיינות היקב המשווקים לכל יוון. עוד מידע על היקב.

יקב במצובו צפון יוון
יקב במצובו צפון יוון

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יום 2 - טיול בוקר באזור מצובו + מטאורה

Ursa Trail – שביל הדובים

את הבוקר התחלנו בטיול קצר במעלה ההר על חלק משביל הדובים (Ursa Trail).

  • רמת קושי: בינוני (מדובר בעליה על ההר).
  • המסלול אינו מעגלי ואורכו 3.5 ק"מ לכל כיוון: הלוך (עליה): 1-1.5 שעה. חזור (ירידה): כ-45 דקות.

ליד שלט הכניסה למלון, ליד פסל הדב הקטן יש לפנות שמאלה לתחילת המסלול. השביל עצמו עובר בתוך היער, עקבו אחר השילוט של המלון. בדרך תוכלו לפגוש (או רק לשמוע) חלק מחיות היער. אומנם אנחנו לא פגשנו בדב, אך ראינו את העקבות שלו על השביל. בסיום העליה תגיעו לתצפית יפה על מצובו ומרחוק מאוד גם על האגם המלאכותי Aoos.

מסלול טיול צפון יוון
מסלול טיול צפון יוון

מסלול טיול מצובו צפון יוון

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לכיוון מטאורה (כשעה ורבע של נסיעה נוחה ממצובו).

המנזרים התלויים של מטאורה

מטאורה היא אחד המקומות המיוחדים בעולם, יש בה נוף שגורם ללסת שלך להישמט כלפי מטה בתדהמה. פירוש המילה מטאורה בתרגום מיוונית הוא "אמצע השמיים" ויש בה כשישים עמודי סלע תלולים, אשר על גביהם נבנו במהלך ימי הביניים מנזרים אורתודוקסיים מבודדים הנראים כתלויים באמצע השמיים. רק בשנת 1920 נבנו מדרגות אל המנזרים, ולפני כן הנזירים היו צריכים לטפס על הסלעים או להשתמש במעלית מאולתרת בתוך סל!

המקום הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסקו בשתי קטגוריות- טבע ואומנות (רק מספר מצומצם של מקומות זכאי ליותר מקטגוריה אחת). מראה המצוקים, המתנשאים לגובה של עד 400 מטרים, הוא מרשים מאוד, ו-6 מתוך 24 המנזרים פתוחים לביקור.

ישנן שתי עיירות קרובות לאיזור המנזרים - Kastraki או Kalambaka (צמודות אחת לשניה). אנחנו ממליצים לקחת מלון ב- Kastraki מאחר וזוהי עיירה חביבה וציורית ויותר נעים להסתובב בה, לעומת Kalambaka שהתגלתה כעיירה גדולה יותר ופחות תיירותית.
העיירה Kastraki ממוקמת ממש בפתח כביש הגישה לאיזור המנזרים וניתן גם להגיע ממנה ברגל אל האיזור ולטייל במסלול שעובר בין המנזרים והצוקים. בנוסף, יש בה לא מעט טברנות שנראות מאוד מזמינות בשביל ארוחת צהריים או ערב. מכיוון שהעיירה קטנה, אין כל כך חשיבות למיקום המלון בתוך העיירה. לבסוף, ניתן למצוא מספר אטרקציות מעניינות היוצאות מהעיירה, כמו למשל סנפלינג וטיפוס על הצוקים שבאיזור – לאוהבי הדבר.

אנחנו שהינו באזור רק יום אחד עקב חוסר זמן, אבל אנחנו בהחלט ממליצים להקדיש למקום יותר זמן.

מטאורה צפון יוון
יולו בלוג אינסטגרם

 לינה במטאורה

Hotel Doupiani House 

מלון 3 כוכבים, שעונה להגדרה value for money. באופן כללי באיזור מטאורה אין יותר מידי מלונות יוקרתיים. לעומת זאת, המלון היה נקי, החדרים היו יפים ומרווחים, בסגנון כפרי עם מרפסת קטנה לגינה היפה של המלון, והפקידה בקבלה הייתה מאוד נחמדה ועזרה לנו להתמצא באיזור. ארוחת הבוקר הייתה סבירה ולא יותר מזה.
יתרונות – נוף פנורמי למטאורה, החצר של המלון יפיפיה, זול יחסית, צוות נחמד ומסביר פנים, מיקום טוב וחדרים נקיים. הליכה של כ-5 דק' ברגל לטברנות של העיירה.
חסרונות – האינטרנט היה גרוע (מהירות איטית עם הרבה התנתקויות), זרם המים במקלחת חלש, הקירות בין החדרים דקים וניתן לשמוע אנשים מדברים.
המלצה לחדר: כדאי לקחת חדר בקומה העליונה- אומנם אין מעלית - אך מקבלים נוף יפה יותר לצוקים.

למידע נוסף על המלון

מלון במטאורה יוון
מטאורה מלון מומלץ

Meteora Hotel at Kastraki

מלון 4 כוכבים הממוקם כמה דקות נסיעה מחוץ לכפר קסטראקי, אבל בעל נוף מדהים ופתוח אל ההרים! כפי שאתם יכולים לראות בתמונה, יש במלון בריכה כייפית, גם היא פונה לנוף עוצר הנשימה.

Meteora Hotel at Kastraki
Meteora Hotel at Kastraki

ביקור באיזור המנזרים של מטאורה

לאחר שהתמקמנו במלון, הצטיידנו במפה של האזור בקבלה ונסענו עם הרכב מספר דקות במעלה הכביש כדי לבקר באזור הצוקים והמנזרים המדהים. הנוף שנשקף מלמעלה עוצר נשימה. מומלץ לנסוע בין המנזרים ולעצור בנקודות תצפית (תוכלו לזהות אותן על ידי המפרצונים שיהיו בכביש). נקודת תצפית מומלצת במיוחד היא Sunset Rock – כדאי להגיע לראות את השקיעה מנקודה זו (מסומנת במפה עם חניה).
לדעתנו, אלא אם כן אתם ממש מתעניינים בנצרות, ביקור בתוך מנזר אחד יעשה את העבודה. אנחנו בחרנו לבקר במנזר הכי גדול, Grand Meteoro שמו, שלטענת פקידת הקבלה הוא גם הכי מרשים. קחו בחשבון שכדי להגיע למנזר יש לטפס 360 מדרגות. עלות הכניסה למנזר עומדת בימים אלו על 3 יורו והוא פתוח עד השעה 17:00.

מטאורה
מטאורה

מוזיאון הטבע והפטריות

מוזיאון דו-קומתי מומלץ לביקור. בקומה הראשונה ישנו אוסף מדהים של פוחלצים ופסלים של ציפורים ובעלי חיים מהאזור עם מידע מעניין אודותם. בקומה השנייה ישנו אוסף מרשים של פסלים בכל מיני צבעים של מגוון הפטריות שגדול באזור (יש למעלה מ-1000 זנים שונים!). המוזיאון מתאים לביקור לכל הגילאים – לא גדול מידי, אך צבעוני ומושקע, ומציע אוסף מרשים של פסלים וציורים. בסופו ישנה חנות קטנה המוכרת מוצרי פטריות, כולל שמן כמהין. המחירים סבירים.

מוזיאון הפטריות

מסעדות במטאורה

ברחוב הראשי של העיירה Kastraki יש כמה טברנות שנראות טוב. בנוסף נעים להסתובב בו ולבחור איזו מהן נראית לכן הכי מתאימה. אנחנו אכלנו בטברנה batalogianni שהומלצה לנו ע"י המלון. היה נחמד.

מסעדות במטאורה

יום 3 - מי אמר כמהין ולא קיבל?

צייד פטריות כמהין

רגע, כבר סיפרנו לכם שיש פה המון פטריות? אז בין שלל הסוגים והזנים גדלות באיזור גם פטריות כמהין (באנגלית Truffles), סוג הפטריות היקר ביותר בעולם. כמובן שלסוג הזה יש זנים שונים, חלקם נמכר ב- 150 יורו לקילו וחלקם מגיע גם ל- 1500 יורו לקילו. יש כמה סיבות למחירים האלו – הראשונה היא שלפטריות האלו יש טעם חזק ופשוט מעולה, שונה מכל פטריה שטעמתם בארץ. השניה, הפטריות האלו לא גדלות מעל פני האדמה, אם כי בתוכה ומתוך שורשי העצים, ולכן לנו בני האדם קשה מאוד לגלות אותן לבד. השלישית היא שקשה לגדל אותן באופן מלאכותי.

לבוקר היום השלישי קבענו לצאת עם מאלפת הכלבים קטרינה לטיול באיזור כדי "לצוד" פטריות כמהין מתוך האדמה, בעזרת הכלבים שהיא מאלפת לשם כך. קטרינה אינה מדברת אנגלית טוב ולכן התלווה אליה מתורגמן נחמד. היא הביאה איתה 4 כלבים אשר אולפו לחפש פטריות כמהין בתוך האדמה, תוך שימוש בחוש הריח המפותח שלהם. הכלבים מתחילים לרוץ בטבע בחיפוש פטריות לפי פקודה של קטרינה "זקסה" - "חפש" ביוונית. כאשר הכלב מריח פטרייה, הוא מתחיל לחפור באדמה וקטרינה צריכה למהר להוציא את הפטריה לפני שהכלב יאכל אותה. הכלב מקבל בתמורה "צ'ופר" טעים מהכיס של קטרינה בליווי קריאות "בראוו". קטרינה אף סיפרה לנו שבימים אלו היא מנסה לאלף חזיר למציאת פטריות כמהין מאחר וחוש הריח של החזירים מפותח פי 6 מזה של הכלב.

בסוף החיפוש אנחנו מגיעים לשולחן ערוך באמצע הטבע, כאשר קטרינה לובשת בגדי שף ומתחילה בבישול. הארוחה כללה מרק פטריות, תפוחי אדמה בשמנת בתיבול כמהין, חביתת פטריות, פטריות מקומיות מוחמצות ולקינוח יוגורט מקומי עם תותים. את הארוחה ליווה יין לבן מקומי.
הסיור בעצם כלל חיפוש פטריות במשך כשעתיים ולבסוף ארוחה המתובלת בפטריות שאיתרנו. עלות הצייד לזוג, לסיור פרטי: 150 יורו. בקבוצות גדולות יותר העלות לאדם יורדת ויכולה להגיע ל- 30 יורו. כדי לתאם יש ליצור קשר עם קטרינה במייל: aromatroufas@gmail.com

צייד פטריות כמהין צפון יוון
פטריות כמהין

מנה מפטריות כמהין
צייד פטריות כמהין צפון יוון

כפרי זגוריה

לינה באזור זגוריה

Aristi Mountain Resort

הגענו למלון שלנו למשך 3 הלילות הבאים בזגוריה אשר ממוקם בקצה העליון של הכפר אריסטי (Aristi). את פנינו קיבלה סטלה החמודה וסיפרה לנו שקיבלנו שדרוג לסוויטת ירח הדבש שלהם! המלון עצמו מורכב ממבני אבן יפים הצופים על הרי זגוריה ומעוצב בסגנון הכפרים של האיזור. במלון 18 חדרים והוא כולל גם ספא (כלול במחיר) הכולל סאונה, ג'קוזי המשקיף על הנוף המדהים (38 מעלות), בריכה מחוממת ומקורה (28 מעלות) ומציע גם מסג'ים (50-80 יורו). במלון יש גם מסעדה ובר. עובדי המלון אדיבים מאוד ואף עזרו לנו בתכנון מסלולי הטיול באזור. ארוחת הבוקר מגוונת וטעימה מאוד. בקיצור מלון מומלץ מאוד!

למידע נוסף על המלון

לינה באזור זגוריה
Aristi Mountain Resort
כפרי זגוריה
Aristi Mountain Resort
מלון בכפרי זגוריה

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

אופציות נוספות ללינה בכפרי זגוריה

אריסטי

Gamila Rocks Mountain Hotel

מלון בוטיק מפואר במחירים משתלמים! המלון מציע חדרים מעוצבים בטוב טעם עם מיני בר, ​​חימום וטלוויזיה. בחלק מהחדרים יש גם אח.
במלון עצמו יש חדר כושר, סאונה, טרקלין עם אח וגם מרתף יינות, המציע מגוון עשיר של יינות מקומיים ובינלאומיים. 

פאפיגו

Avragonio

מלון קסום עם אווירה כמו באגדות. המלון בנוי בהתאם לארכיטקטורה המקומית המסורתית, ומציע יחידות אירוח עם אח ונופים להר טימפי.
כל החדרים כוללים רצפת פרקט וגג עץ נטוי, ונפתחים למרפסת מרוהטת. כולם כוללים גם פינת ישיבה עם טלוויזיה ומקרר קטן. 
תוכלו להירגע על טרסת השמש לצד הבריכה בעודכם משקיפים להר. גן עם צמחים ועצים, כמו גם מתקני ישיבות, בריכה ובר זמינים גם כן.

קיפי

Hotel Machalas

מלון מכלאס הוא קומפלקס גדול של דירות בעל ארכיטקטורה מסורתית המבוססת על עץ ואבן החצובה ביד.
כל דירה מעוצבת בסגנון משלה, אשר עשוי לכלול תקרות זגוריות צבעוניות, שטיחים פרסיים כבדים וריהוט עץ וברזל מסורתי בעבודת יד. הדירות מצוידות עם אח, חימום, מקלחת הידרו-מסאז' או ג'קוזי וטלוויזיית LCD בלוויין.
למלון יש גם טברנה בניהול משפחתי המגישה אוכל מסורתי.

מסעדות באריסטי

המסעדה של המלון בו אנחנו ישנו קצת יקרה ביחס לאיזור ומציעה תפריט אוכל קצר וקצת מתחכם, לצד תפריט יינות עשיר. אנחנו בחרנו לאכול את ארוחת הערב מחוץ למלון. שתי הטברנות שבעיירה Aristi נמצאות בכיכר המרכזית, במרחק של כ- 5 דק' הליכה בשביל-מדרגות מהמלון. שתיהן נראות די דומות והאווירה בכיכר המרכזית של העיירה נינוחה ומזמינה. אנחנו אכלנו בטברנה En Aristi את ארוחת הערב. היה טעים.

לקינוח אכלנו במסעדה של המלון Salvia Restaurant סופלה שוקולד מושקע ומומלץ ביותר.

יום 4 - טיול רגלי בין גשרים וסיור בכפרי Papingo

מסלול טיול מגשר Papingo לגשר Kleidonia

זהו טיול שהומלץ לנו ע"י צוות המלון ונחשב לאחד היפים באיזור.

  • רמת קושי: קל-בינוני.
  • אורך: 2-3 שעות (תלוי בכמות הפעמים שעוצרים לצלם בדרך).
  • המסלול אינו מעגלי ומצריך הסעה מסופו.
  • רוב המסלול מוצל ולכן מתאים גם לימי הקיץ החמים.
  • המסלול עובר בתוך יער- מומלץ להגיע עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות גם אם חם.

תחילת המסלול – נוסעים מאריסטי לכיוון גשר פאפינגו, חולפים על פניו ולאחר כדקה מחנים ליד נקודת עצירה משמאל לכביש שבה יש מחסום בקר צהוב, שם מתחיל המסלול. השביל עצמו מאוד מסודר וישנם חצים אדומים לאורכו, המסמנים את הדרך הנכונה. המסלול עובר לצד נהר עם מים כחולים מדהימים. הנהר צלול מאוד ואף סיפרו לנו במלון שיש איסור להיכנס לתוכו אם התמרחתם בקרם הגנה או בשמן כלשהו וזאת כדי לשמור על נקיונו וצלילותו. באמצע המסלול תוכלו לסטות ממנו ולטפס מעלה לכנסיה מהמאה ה-17 בשם Agioi Anargiri.

מאחר והמסלול אינו מעגלי ניתן להזמין מהמלון הסעה בעלות של 25 יורו שתאסוף אותכם בסוף המסלול (או שתוכלו להחנות את הרכב בסופו וההסעה תקפיץ אותכם לתחילת המסלול). אנחנו פשוט תפסנו טרמפ בחזרה לאריסטי ומשם לתחילת המסלול. שימו לב שביציאה מהמסלול ניתן ללכת מספר דקות לאורך הכביש לאיזור שבו יושבת חברת הרפטינג שמפעילה שייט על הנהר – שם היה נראה שמחכות מוניות.
ישנה אפשרות לעשות רפטינג על נהר זה, אך מאחר והמים קרים מאוד ואנחנו טיילנו בתחילת העונה בחרנו לוותר הפעם. בהחלט נראה שווה לבדוק את הנושא בקיץ, אם כי מדובר בשייט רגוע ולא מאוד אתגרי.

מסלול טיול כפרי זגוריה
כן, זה הצבע האמיתי של המים
מסלול טיול כפרי זגוריה
לטיול יצאנו
רפטינג בצפון יוון
רפטינג

הגשרים של זגוריה
גשר KLEIDONIA בסוף המסלול

הכפרים Papingo ו- Mikro Papigko

הכפר פאפינגו (Papingo) נמצא במרחק של כ-20 דקות נסיעה מהעיירה אריסטי ומומלץ לבקר בו. בכפר יש מספר טברנות טובות, חנות מזכורת ועבודות יד יפה ובתי קפה. מהכפר גם יוצאים כמה שבילי טיול. מי שימשיך דרך הכביש שחוצה את הכפר כ- 6 דקות נוספות יגיע לכפר נוסף בשם מיקרו פאפינגו(Mikro Papigko) – כפר קטן יותר היושב על צלע ההר ולכן מאוד תלול, ממנו נשקף נוף יפה לעמק. לא ניתן להיכנס לכפר עם רכבים ולכן יש לחנות בכניסה לכפר (יש חנייה גדולה בכניסה). ניתן גם ללכת את הדרך בין הכפרים (כ-40 דקות) הליכה. הדרך עצמה לא מיוחדת, אך באמצע הדרך יש בריכות טבעיות שנחמד לבקר בהן (ניתן גם להחנות את הרכב בכניסה אליהן).

Papingo Rock Pools

בדרך המחברת בין הכפרים ישנן בריכות טבעיות. מהכביש הראשי תראו שלט ביוונית של המקום. יש להחנות את הרכב (יש מפרץ מסודר) ולאחר דקת הליכה תגיעו לבריכות. באזור נבנו מספר סכרים אשר נסגרים בקיץ ועוזרים למלא את הבריכות כדי שיהיה ניתן לשחות בהן. שווה עצירה ואפילו אולי טבילה צוננת אם מזג האוויר מאפשר.

Papingo Rock Pools
Papingo Rock Pools

מסעדות מומלצות בפאפינגו

Astra - טברנה מאוד יפה ומושקעת הממוקמת בעיירה פאפינגו, המתאימה מאוד לארוחת צהריים טובה. הישיבה היא בחצר המסעדה לנוף של הקניון. האוכל המוגש הינו שילוב של מנות מקומיות ומאכלי גריל (סטייקים, שיפודים וכו). שימו לב שבשעות העומס הם קצת איטיים. מנות מומלצות: מנות גריל, צ'זיקי.

Στέρνα - Sterna - את הקינוחים בחרנו לאכול במקום מאוד חמוד - המשלב בית קפה וחנות מזכרות מקומית. בית הקפה מציע עוגות טעימות, גלידות מעולות וקפה טוב. וגם חצר נחמדה שכייף לשבת בה. בחנות מוצעות שלל עבודות יד - שווה לרדת גם לקומה התחתונה של החנות בה תמצאו ריבות וליקרים בהכנת בעלת המקום, שהינה אשתו של בעל הטברנה Astra, ובמקרה כבר יודעת לא מעט מילים בעברית.

טברנה יוונית
מסעדת Astra

יום 5 - מסלול טיול בקניון ויקוס

טיול בקניון ויקוס

  • רמת קושי: בינוני-קשה. יש ירידה תלולה שבדרך חזרה עולים אותה.
  • אורך: ירידה לקניון: כ-40 דקות. הגעה לנהר לעצירה. עליה חזרה: כשעה.
  • המסלול אינו מעגלי
  • רוב המסלול אינו מוצל אך חלקו עובר בתוך יער - מומלץ להגיע עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות

קניון ויקוס הינו תופעה טבע מיוחדת- הוא הוכתר ע"י ספר השיאים של גינס כקניון העמוק הצר ביותר בעולם. בנקודה מסוימת עומקו הוא 900 מטר בעוד המרחק מן שפה אחת לשנייה הוא 1100 מטר. כלומר, עומקו הוא 82% מרוחבו.

במידה והחלטתם לא לבחור במסלול זה, אנחנו ממליצים בכל מקרה לא לפספס את נקודת התצפית על קניון מדהים זה.

הגעה - הגיעו לכפר ויקוס (Vikos) והחנו את הרכב לפני הכניסה לכפר ליד השלט ל- Voidmatis springs את המסלול נתחיל בתצפית מדהימה לקניון ויקוס - מהאוטו יש לעלות בשביל מרצפות המוביל לתצפית בדרך תוכלו למצוא חנות מזכרות מקומית קטנה בתוך בית פרטי.

קניון ויקוס
נקודת התצפית על קניון ויקוס

לאחר מכן נרד בחזרה לתחילת המסלול ונתחיל בירידה לקניון. שווה להרים את הראש מהרצפה מידי פעם ולהתרשם מהקניון העצום שנכנסים אליו.
לאחר כחצי שעת ירידה תגיעו לפיצול. יש לקחת את השביל השמאלי המוביל מטה. כעבור כ-7 דקות של הליכה דרך שיחים גבוהים תגיעו לכנסיה נטושה Ekklisia Panagia. מאחוריה יש ירידה לנהר עצמו. צבעי הנהר מהממים ביופיים (כחול- טורקיז-ירוק) ובהחלט שווים את הירידה אליהם (והעליה מהם אחר כך). יש פה הרגשה של תפאורה הלקוחה מהאגדות.
ישנה אופציה נוספת למסלול זה: ירידה לקניון, המשך מסלול בתוך הקניון והגעה לאחר מכפרי פפינגו (לא בחרנו להמשיך לפפינגו - אבל דרך זו אמורה לארוך כ-שעתיים).

קניון ויקוס צפון יוון
קניון ויקוס

מסעדות במיקרו פאפיגו

לארוחת צהריים החלטנו לחזור שוב לכפר מיקרו פאפינגו ולאכול במסעדת המלון Mikro Papingo 1700. כדי להגיע יש להשאיר את הרכב בכניסה לכפר ולטפס לכיוון שמאל. המסעדה יושבת על מרפסת לבנה עגולה המשקיפה על הנוף המדהים של הקניון ועל כפרי פפינגו, ולכן מומלצת לארוחה בצהרי היום כך שניתן להתרשם מהנוף במהלכה. האוכל טעים מאוד. שווה לנסות מנות המשלבות את גבינת הפטה תוצרת המקום, שהייתה אף יותר טעימה משאר גבינות הפטה שטעמנו לאורך הטיול.

יום 6 - הגשרים של מחוז זגוריה + העיר יואנינה

הגשרים של מחוז זגוריה

ביום האחרון בחרנו לבקר בחלק מהגשרים של מחוז זגוריה:

  • Papingo Bridge
  • Bridge of Kokkori or Noutsos
  • Plakidas Bridge
  • Milos Bridge
  • ביקור בכפר Monodendri ותצפית על קניון ויקוס

את הסיבוב עשינו ברכב בליווי הליכות קצרות במקומות שעצרנו בהם. הגשרים יפים יותר כשהנחל הזורם מתחתיהם מלא במים – את זה תוכלו לראות רק לאחר עונה גשומה, ולכן אם תגיעו לאחר עונה יבשה, תמצאו נחלים חומים וכמעט יבשים, אז התאימו את הציפיות לכך.

PAPINGO BRIDGE
Papingo Bridge
מסלול טיול כפרי זגוריה
Milos Bridge

הגשרים של מחוז זגוריה
Bridge of Kokkori or Noutsos
הגשרים של מחוז זגוריה
Plakidas Bridge

 יואנינה (Ioannina)

לאחר הסיבוב בין הגשרים אספנו את חפצנו ויצאנו לכיוון העיירה יואנינה, לאכול ארוחה יוונית אחרונה לפני החזרה לארץ. העיר יואנינה הינה העיר הראשית במחוז אפירוס והיא שוכנת על גדותיו של אגם פאמבוטיס. זוהי עיר צעירה ונחמדה בזכות אלפי הסטודנטים שלומדים וגרים בה. מרכז העיר, המתחיל על גדות האגם וממשיך לאורך מספר רחובות ראשיים, מציע אווירה שמחה של עיירת נופש על שלל הטברנות, בתי הקפה והברים שבו. במרכז העיר תוכלו למצוא גם מגוון של חנויות, מרשתות עולמיות כמו Zara ו- H&M ועד חנויות מזכרות ומעדניות המוכרות חומרי גלם מקומיים. בקצה של מרכז העיר הגובל באגם, תראו חומה גדולה. חומה זו מקיפה את העיר העתיקה של יואנינה והיא שריד מהמצודה הביזנטית העתיקה ביותר ביוון. באיזור זה תוכלו למצוא זכר לתקופות האותמנית (מסגד) והביזנטית (המוזיאון הביזנטי) ומספר בתי קפה.

מסעדות ביואנינה

לא חסרות מסעדות בעיר, ובחלקן הגדול הן ממוקמות לאורך רחוב Averof הראשי או בקרבתו. אנחנו אכלנו ארוחת צהריים בטברנת Balsamico - מסעדה עם אוכל נחמד ומנות גדולות מאוד, במחירים נוחים לכל כיס. למסעדה מגוון גדול של מאכלים - כך שגם הבררניים שבינינו מצאו מה לאכול - הפסטה וגם הסופלקי לא אכזבו. בדיעבד, היינו נשארים בעיר עוד יום בכיף - האווירה בה נחמדה ביותר, ומסתבר שהיא מציעה מלונות מפנקים בנוסף.

אהבתם את הפוסט? נשמח אם תשתפו אותו בפייסבוק או שתשלחו לחבריכם. 
יש לכם הערה או שאלה? אתם מוזמנים לכתוב לנו בתגובות

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

29 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share232
Pin16
WhatsApp
Telegram