Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
השכרת רכב בחו

השכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל


פה אנחנו נכתוב מה למדנו עד עכשיו על הדרכים הנכונות והמשתלמות לשכירת רכב בחו"ל. העמוד יכלול המלצות על סוכניות רכב, מנועי חיפוש למציאת דילים לשכירת רכב, מידע על ביטוחי רכב שונים שמומלץ מאוד להכיר, ודרכים להוזיל את כל אלו - מקופונים וקודי הנחה לשכירות עצמה ועד חברות ביטוח חיצוניות שיוזילו את עלות הביטוח. העמוד יתעדכן מידע פעם ולכן כדאי לדגום אותו לפני כל שכירת רכב שאתם מתכוונים לבצע. בהצלחה, ו... סעו בזהירות!

מנועי חיפוש להשכרת רכב

אלו מנועי חיפוש שמשווים בין שלל חברות השכרת רכב גלובאליות ומקומיות, בהן תוכלו למצוא הצעות אטרקטיביות לשכירת רכב בכל העולם. מנוע החיפוש רק משווה את המחירים וההזמנה עצמה מבוצעת מול חברת השכרת הרכב. 

פאפם פאפם- מנוע חיפוש של חברה ישראלית. אני אוהבת את הממשק שלהם מכיוון שהם עובדים עם כל החברות הגדולות והמוכרות כמו Rentalcars ואפילו ספקים ישראלים כמו אופרן. הממשק שלהם בעברית, נעים וקל לתפעול (אין הסחות דעת או פרסומות) ותוצאות החיפוש כוללות תמיד מגוון רחב של הצעות- הצעות בסיס זולות והצעות רחבות שכוללות את כל הביטוחים.
אה ומשהו אחרון וממש חשוב- הם לא עובדים עם חברות שסתם נותנות מחיר זול אבל לא כוללות תשלומי חובה ומיסים מקומיים שאח"כ מפתיעים את הלקוחות בחו"ל. אם יש משהו שלא כלול במחיר, הם כותבים את זה בבירור.

RentalCars - מנוע חיפוש של ענקית התיירות Priceline (הבעלים של Booking, Agoda ועוד). המנוע משווה בין מבחר גדול של חברות להשכרת רכב, ותוכלו לבחור את האופציה שהכי מתאימה לכם מהמגוון הרחב.

טיפ של זהירים - יש לזכור שקיים סיכון כלשהו בשכירת רכב מחברה לא מוכרת ולכן מומלץ ללכת על חברת השכרת רכב גדולה וידועה, אם ההבדל בין חברה קטנה לגדולה הוא קטן.

ביטוח רכב - איך עושים את זה נכון וזול יותר?

עבור שכירת רכב חו"ל קיימים מספר ביטוחים -

  1. ביטוח מקיף חובה - נקרא  Collision Waiver Damage - CDW או Loss Waiver Damage - LDW - תפקידו דומה לביטוח חובה לרכבים בארץ, והוא בעצם לבטח נזק לרכב שבו אתם נוסעים. במקרה של תאונה או נזק כלשהו לרכב, אתם לא תחוייבו בעלות התיקון המלאה. כמעט תמיד, להפעלת הביטוח הזה מצדכם במקרה של תאונה יש עלות גבוהה יחסית ("השתתפות עצמית". נקרא גם Excess) שיכולה להגיע לאלפי שקלים, גם אם הפגיעה ברכב שלכם היא מינורית. לכן, לא כדאי להסתפק בביטוח זה.
  2. ביטוח משלים "אפס השתתפות עצמית" - נקרא גם כן Excess Protection / Non Waiver / Super CDW - שכבה ביטוחית נוספת לביטוח המקיף המורידה את עלות ההשתתפות העצמית מצדכם במקרה של תאונה לאפס או לסכום מאוד נמוך. זהו אינו ביטוח חובה אם כי מאוד (!) מומלץ לעשותו. חברות הביטוח יכולות לחייב אותכם במאות דולרים על כל שריטה קטנה שתקרה לרכב! הביטוח הזה לרוב מוצע כתוספת לחבילת ההשכרה של הרכב מחברת ההשכרה, אך עלותו דרך חברת ההשכרה היא לרוב גבוהה ולא משתלמת ויכולה לייקר את מחיר שכירת הרכב בעשרות אחוזים. נוסעים רבים אינם מכירים את היתרון בהפרדה של ביטוח זה מחבילת הרכב, פעולה שיכולה להוזיל משמעותית את עלות שכירת הרכב.

אז למה בעצם אנחנו מספרים לכם את זה? משתי סיבות - הראשונה, אל תסתפקו בביטוח CDW שנותנת לכם חברת ההשכרה, אלא אם כן קראתם את האותיות הקטנות של החוזה ווידאתם שעלות ההשתתפות העצמית נמוכה והגיונית (מה שלרוב לא קורה). השניה, כדאי ורצוי להוסיף את שכבת הביטוח הנוספת המסירה מכם כל דאגה, כדי שבמקרה של תאונה, העלויות לא ייפלו עליכם.

אז מה הפתרון? באינטרנט קיימות מספר חברות ביטוח גלובאליות המציעות את שכבת הביטוח הנוספת הזו במחיר הרבה יותר הגיוני.


דוגמא לחברה כזו היא Rental Cover - והיא החברה שמצאנו הכי נוח להתנהל מולה. מכיוון שאנחנו נוהגים זהיר, למזלנו עוד לא יצא לנו להתנהל מולה במקרה של תאונה, אבל אנחנו בינתיים משתמשים בביטוח הנוסף שלהם בכל שכירת רכב באירופה, בעיקר מהסיבות הבאות*:

  1. הם משמעותית יותר זולים מתוספת של ביטוח "אפס השתתפות עצמית" דרך חברת השכרת הרכב - העלות היא קבועה ועומדת על כמה דולרים בודדים ליום.
  2. הם עובדים מול לקוחות בישראל וטופס ההרשמה לביטוח שלהם קצר ונוח.
  3. עברנו על הפוליסה (חוזה הביטוח) והוא נראה לנו אמין ופייר. הוא אפילו כולל כיסוי לפגיעות ברכב כמו צמיגים, מראות ושמשות - שלרוב לא מכוסות בביטוח ה CDW הרגיל.

מחפשים עוד דרך להוזיל עלויות של השכרת רכב?

עוד דרך להוזיל את העלות של השכרת רכב היא על ידי השירות של פאפם פאפם. חברה ישראלית אשר מנטרת את מחירים השכרת הרכב בצורה אוטומטית. כל מה שצריך לעשות זה פשוט להזמין את הרכב שאתם רוצים, בצורה רגילה מסוכנות הרכב שבחרתם, לשלוח למייל: yolo@paapmpaapm.com את אישור ההזמנה ובמידה והם מצאו הצעה במחיר נמוך יותר, תקבלו אותה בחזרה למייל.

* המידע נכתב כשירות לקוראים והוא מובא ככל שאנחנו מבינים ומפרשים את המוצג באתר חברת הביטוח. אנחנו לא לוקחים אחריות על טיבו ו/או על נכונותו. על הקורא לאמת ולבדוק את המידע בעצמו מול המידע העדכני המופיע באתר חברת הביטוח. בנוסף, איננו לוקחים אחריות על התנהלות חברת הביטוח ו/או אמינותה ו/או את טיב השירות שהיא מספקת, אם כי אנחנו משתמשים בביטוח זה בעצמנו בנסיעות שלנו, ולכן מביאים בפניכם את המידע לעיל.

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram