Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

עין שוקו - מעיין עם נוף מרהיב


עין שוקו הוא מעיין בדרום רמת הגולן, מתחת לקיבוץ מבוא חמה. הוא נחשב לאחד המעיינות עם הנוף הכי יפה בארץ, בזכות נוף הכנרת הנשקף ממנו.
הגעה:
עין שוקו e'n shoko, מבוא חמה

הגעה לעין שוקו

כתבו בוייז: "עין שוקו". כעבור כחצי קילומטר אחרי קיבוץ חמה, פנו ימינה אל שביל עפר, המסתיים בסמוך לבית העלמין של הקיבוץ. החנו את רכבכם בחניית העפר ולכו לכיוון צפון, אל שער ברזל, עברו אותו החלו לרדת למטה על השביל. מרחק ההליכה מהחניה ועד המעיין הוא 1.5 ק"מ לכיוון. הירידה בדרגת קושי בינונית ואורכת כ-20 דקות, אבל מולכם יתגלה נוף מרחיב לב של הכנרת שבהחלט יעביר את הירידה בקלות. קחו בחשבון, הירידה אינה מוצלת כלל (ולאחר מכן עליכם לטפס אותה). סימנתי עבורכם את המסלול.

ישנה כניסה נוספת דרך קיבוץ מבוא חמה, ממנה הדרך קצרה יותר, אבל לא ניתן להיכנס עם הרכב לתוך הקיבוץ (הכניסה היא לתושבים בלבד). אנחנו הגענו למעיין כאשר הלכנו את שביל הגולן ולכן נכנסנו רגלית לתוך הקיבוץ. זוהי נקודת הירידה מתוך הקיבוץ והיא נמצאת בסמוך לתותח סורי ישן.

עין שוקו
עין שוקו הגעה
הירידה לעין שוקו

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

עין שוקו

עין שוקו הוא מעיין שכבה שמימיו מוזרמים לבריכה עגולה ולא גדולה, בקוטר של כ-4 מטרים. הבריכה אינה עמוקה, כ-50 ס"מ ולכן מתאימה לשכשוך בלבד. את המעיין מצל עץ אקליפטוס גדול ולצידו נמצא גם ספסל מוצל. בבריכה נמצאים דגי קוי גדולים. אין לי מושג איך ולמה הם הגיעו לשם. אם מישהו יודע, אשמח שתכתבו לי בתגובות.

גולת הכותרת של המעיין הוא ללא ספק הנוף הנשקף ממנו ולדעתי ממקם אותו גבוה ברשימה של המעיינות עם הנוף הכי יפה. מהמעיין נשקף נוף מרהיב של הכנרת והרי הגליל. אם תגיעו בחודשי הסתיו, תזכו לראות גם את פריחת החלמוניות והרקפות במצוק מעל המעיין.

שמו הקודם של המעיין היה עין א-תינה (מעיין התאנה), ובהמשך שונה לעין שוקו לזכרו של סמל מתן גדרי, שכינויי היה "שוקו". מתן, בן מושב מולדת בגליל התחתון, נהרג בשנת 2003 במרדף אחרי מחבלים בחברון בשירותו בפלס"ר נח"ל. המעיין שופץ ע"י חבריו של מתן. ליד המעיין שלט המספר את סיפורו.

המקום מאוד מטופח, אבל שימו לב, אין פינוי זבל ולכן קחו איתכם את הזבל למעלה.

אם אתם מגיעים בסופ"ש, בסוף המסלול אמורה להיות עגלת קפה חדשה בשם "קפה חמה" – יש להם קפה, מאפים, ארטיקים וכד'. אפשר לשבת על המחצלות תחת צל הציליות שבעל העגלה סידר ולנהות מהנוף המדהים.

מה בסביבה? מצפה אופיר, נחל מיצר, חמת גדר


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin7
WhatsApp
Telegram