Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מלון בוטיק טמפלרס חיפה – שילוב בין מודרני לעתיק


במבנה טמפלרי עתיק, בלב המושבה הגרמנית בחיפה, שוכן מלון קסום, מלון בוטיק טמפלרס. נוף מושלם של רחובות המושבה הציוריים והגנים הבהאים המרהיבים יהוו רקע לחופשה אורבנית רומנטית, או לנסיעה עסקית.
הגעה:
מלון בוטיק טמפלרס

מלון בוטיק טמפלרס נמצא במקום אסטרטגי במיוחד בחיפה – על שדרות בן גוריון, בליבה של המושבה הגרמנית. המושבה הגרמנית מצליחה להחזיק שתי איכויות המייחדות אותה, מחד היא ציורית ופסטורלית והשיטוט בה מחזיר לרחובות קסומים בערי אירופה, ומצד שני הינה אזור שוקק וטרנדי. במרחק הליכה ניתן להגיע לנמל המתחדש, למסעדות מעולות, בתי קפה, פאבים, גלריות ולגנים הבהאים.

המלון הוקם בבניין טמפלרי משוחזר ומשומר. למרות העיצוב המודרני והפינוקים שבחדרים, המעטפת של המלון החזירה אותנו לימים היפים של המבנה. שילוב בין חדש לישן, בין מודרני לעתיק. חו"ל זה כאן, כבר אמרתי?

פיסת היסטוריה ארץ-ישראלית

קצת היסטוריה רבותי: כאמור, בית המלון טמפלרס ממוקם בתוך מבנה טמפלרי, שהיה לאחד מראשוני הבתים במושבה הגרמנית, כשהוקם ב- 1870, לפני כ-150 שנים. המבנה שימש בעברו כמוסך לעגלות ומסעדת ”פטוש", הצמודה אליו, הייתה מפעל לגלגלים. כדי לשמר את הזיכרון הזה תמצאו גלגלים של עגלה על תקרת הקבלה ובכניסה למסעדה. במהלך השנים המקום ננטש עד שבשנת 1990 משפחת מונוסון רכשה אותו והקימה בו משרדים. בשנת 2010, לאחר שיפוץ מאסיבי, המלון נפתח, כאשר חלקים ממנו (אחד הקירות והריצוף) הם מקוריים והחלק האחר משוחזר. בינואר האחרון (2020) המלון נקנה ע"י רשת גולדן קראון.

Templers Boutique Hotel
הכניסה למלון טמפלרס

מלון בוטיק טמפלרס

במלון ישנם 17 חדרים בלבד, כאשר כל חדר שונה מקודמו, מעוצב אחרת ובעל שם ייחודי. את החדרים עיצבו 5 מעצבים ובסגנונות שונים: סגנון רומנטי קלאסי, סגנון מודרני, עיצוב אולטרה מודרני, סגנון כפרי טוסקני ועוד.

הנוף מחדרי המלון הוא נוף עירוני אל המושבה הגרמנית ומחלק מחדרי המלון נשקפים הגנים הבהאים. המלון בעיקר מתאים לזוגות, המחפשים חופשה רומנטית במלון בוטיק אינטימי, או לאנשי עסקים, המגיעים לעיר. מרבית החדרים מתאימים לזוג בלבד והחדרים הגדולים יותר יכולים להתאים, גם, לשלושה אנשים.

אל המלון הגענו בצהרי היום (בתור תל אביביים, התפלאנו למצוא חניה נוחה ובחינם ממש מאחורי המלון) ואת פנינו קיבל פקיד הקבלה החביב, רוני, אשר סיפר לנו על המבנה ההיסטורי, נתן לנו כרטיסים לחדר ועזר לנו להעלות את המזוודות בגרם המדרגות. לאורך כל השהייה השירות היה מעולה והצוות היה קשוב לצרכינו.

מלון בוטיק בחיפה

מסעדת פטוש בחיפה

מלון במושבה הגרמנית בחיפה
טמפלרס מלון בוטיק

החדרים במלון בוטיק טמפלרס

זה לא סוד שיש לי חולשה למלונות עם עיצוב ייחודי. כשהסתכלתי על התמונות של החדרים השונים במלון, חדר מסוים תפס את עיני וקיויתי שהוא יהיה פנוי בלילה שבו היינו צפויים להגיע. לשמחתי, החדר בו חשקתי אכן היה פנוי! השם של החדר הוא "זודיאק" והוא מעוצב בסגנון כפרי, עם מוטיב של הצבע הצהוב. החדר (ובכלל המלון עצמו) היה נקי, דבר המקבל משנה חשיבות בתקופה זו של הקורונה.

החדר מרווח וכולל מיטה גדולה, שתי כורסאות, טלוויזיה, אינטרנט, ערכת קפה ותה, כספת, מיני בר, מזגן, חלוקים ונעלי בית מפנקות. בנוסף בחדר מקלחת מפנקת וגולת הכותרת – אמבטיה!

עוד במלון: פינת ישיבה, עמדת קפה ותה וטלוויזיה. שני חדרי ישיבות (כאשר בעתיד מתוכנן להיפתח בו מתחם עבודה משותף) וממש בקרוב יפתחו בו חדר טיפולים, סאונה וג'קוזי (אין ברירה, נצטרך לחזור).

המלון נפרש על פני שתי קומות ואין בו מעלית (כדי להגיע לחדר שלנו יש לטפס במדרגות וכדי להגיע לפינת הישיבה המשותפת, יש לרדת במדרגות). קיימת נגישות לנכים בחדר בקומת הקרקע ויש גם רמפה לכיסא גלגלים.

חדר זודיאק מלון טמפלרס
מלון בוטיק בחיפה

חדר זודיאק מלון טמפלרס חיפה
חדר זודיאק במלון בוטיק טמפלרס

ארוחת בוקר במושבה הגרמנית

את ארוחת הבוקר תוכלו לבחור לאכול באחת משלוש האופציות: מסעדת ”פטוש", הצמודה למלון, מסעדת "שטורדל", הנמצאת ממש מעבר לכביש, או מלון גולדן קראון, הנמצא במרחק של כ-5 דקות הליכה במורד הרחוב (לכיוון הים). אנחנו בחרנו לאכול במלון גולדן קראון, שם פגשנו את מנהל המלון, אשר סיפר לנו עוד קצת על המלון ואפילו גילה לנו שבעקבות מגבלת מקום האחסון במלון, האוכל המוגש במלון נקנה כל בוקר מהירקן הסמוך ואורחי המלון נהנים מאוכל טרי.

בד"כ במלון גולדן קראון יש בופה עשיר, כמו שאנחנו הישראלים אוהבים. אנחנו התארחנו במלון בתקופה שבה היו מגבלות, עקב מגפת הקורונה, ולכן האוכל הוגש לנו אל השולחן. קיבלנו אל השולחן מבחר עשיר של גבינות, טפנדים, דגים מעושנים, סלטים קטנים וסלט ירקות טרי. בנוסף הוגשו קרואסונים, לחמים, ביצה לבחירה (מקושקשת, חביתה, שקשוקה), קפה ושתייה קלה.

מסעדת פטוש בחיפה
מסעדת פטוש
ארוחת בוקר מלון קראון פלזה
ארוחת בוקר במלון גולדן קראון

באים ביום, נשארים ללילה

בחיפה יש הרבה מה לעשות ולראות, מזמינה אותכם לקרוא על הסופ"ש שביליתי בחיפה ולקבל רעיונות לאטרקציות, סיורים ומסעדות מומלצות בחיפה.

שימו לב, בשל משבר הקורונה, כרגע המלון פתוח לאירוח בסופ"ש בלבד (חמישי- ראשון). כדאי להתעדכן מול המלון עצמו כדי להבין מתי הוא יפתח באמצע השבוע.

פינת ישיבה מלון טמפלרס
פינת הישיבה המשותפת במלון

גילוי נאות: רועי ואני הוזמנו להתארח במלון בוטיק טמפלרס חיפה מטעם עיריית חיפה, אבל חשוב לציין שאין בכך לפגוע באותנטיות של האמור לעיל – שמבטא באופן מדויק את חוויותינו. 


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

3 תגובות

  1. avatar-564

    רינת

    08/07/2020 08:43

    איזה אווירת חו"ל משובחת. נראה כמו אחלה אופציה לחופשה אורבנית מפנקת!

    השב (copy to clipboard) share button
  2. avatar-565

    Sari Even

    11/07/2020 11:18

    פוסט מקסים, אני מכירה את המלון מבחוץ אבל אף פעם לא ראיתי אותו במפנים, עיצוב משגע והתמונות שלך ממש מעבירות את האווירה. חוויה !!

    השב (copy to clipboard) share button
  3. avatar-566

    מיה

    12/07/2020 15:54

    המלון נראה מקסים! מתה על כל הפרטים הקטנים כמו מכונת הכתיבה והריצוף המיוחד. אין ספק שהמבצע של עיריית חיפה ממש שווה!

    השב (copy to clipboard) share button
Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram